recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! Sikkerhedskopi fylder mere end den burde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP! Sikkerhedskopi fylder mere end den burde?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP! Sikkerhedskopi fylder mere end den burde?
    Sendt: 26-Juni-2023 kl. 15:01
Har et stort problem med min iPhone jeg simpelthen ikke fatter en pind af. Den vl ikke længere lave en sikkerhedskopi fordi den påstår den vil fylde mere end 5 GB (5,3 GB). Jeg har slettet den gamle, i håbet om det løste problemet, men åbenbart ikke
Har været inde i iPhonen og rydde op og der er nu billeder, videoer og dokumenter for kun 378 MB, plus diverse apps der ikke fylder over 500 MB samlet.
Hvad pokker er det der fylder sådan i den kommende sikkerhedskopi som endnu ikke er indlagt, og hvordan kommer jeg ind og kan se hvad den skulle indeholde der fylder så meget? Confused


Redigeret af Tavruz - 26-Juni-2023 kl. 15:02
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 15:44
Hvor meget plads har du i alt og hvor meget er brugt på din iPhone?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 16:02
Hvad står der under:
instillinger/iCloud/iCloud-sikkerhedskopi/ "tryk på din enhed"
Der kan du se hvor meget den sikkerhedskopi vil fylde, og hvad der optager pladsen.
Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 16:09
Det er vel fordi alle dine billeder ligger i iCloud og fylder i forvejen? Jeg har fået mail fra Apple, at deling af billeder mellem ens enheder i “Min Fotostream” ikke længere er muligt. Billederne ryger op i skyen istedet for og betyder at man ikke kan lave en sikkerhedskopi uden at få en udvidelse mod mdl betaling.

Redigeret af Munch - 26-Juni-2023 kl. 16:10
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel fordi alle dine billeder ligger i iCloud og fylder i forvejen?


Det kan vel næppe være billeder alene der gør det. Moderne telefoner har masser af lagerplads, så medmindre han har en gammel telefon med meget lidt lagerplads, eller han også har mange tusinde billeder liggende på den, så må det være andre ting der fylder. Måske video, som fylder enormt meget.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 20:06
Hvad siger den under indstillinger - generalt - iPhone lagringsplads?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er vel fordi alle dine billeder ligger i iCloud og fylder i forvejen?


Det kan vel næppe være billeder alene der gør det. Moderne telefoner har masser af lagerplads, så medmindre han har en gammel telefon med meget lidt lagerplads, eller han også har mange tusinde billeder liggende på den, så må det være andre ting der fylder. Måske video, som fylder enormt meget.

Flemming
Der er kun 5 GB lagerplads på iCloud, så det kan meget vel være at der ligger så meget i forvejen at iPhone ikke kan sikkerhedskopieres. Så må man tilkøbe mere plads. Eller sikkerhedskopiere til PC.



Redigeret af Munch - 26-Juni-2023 kl. 20:41
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2023 kl. 21:13
Som udgangspunkt bliver der ikke lavet backup af installerede apps, men kun af deres brugerdata.
Nogle apps, især spil, downloader en bunke data efter de er blevet installeret, og de data bliver der taget backup af som udgangspunkt.
Jeg havde f.eks. Genshin Impact installeret, og det fylder 2,8Gb.
Men når man starter spillet, så bliver der lige downloadet 20Gb ekstra data, som bliver opfattet som brugerdata, og derfor vil blive taget med i backup.
Det kan heldigvis slås fra under:
instillinger/iCloud/iCloud-sikkerhedskopi/
Mvh Jesper
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 06:18
Problem kan løses for 7 kroner pr måned

Redigeret af hansie - 27-Juni-2023 kl. 06:19
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Problem kan løses for 7 kroner pr måned

De 5 GB i skyen er fint nok til mig. Jeg skal IKKE betale for noget jeg ikke har brug for, jeg skal bare ha det slettet de 5,3 GB som Apple påstår jeg har, tiltrods for der på min såvel min iPhone, såvel som når jeg logger ind på iCloud.com på pc'en, står jeg ikke har brugt over 1 GB! Det giver altså ingen mening, så spørgsmålet er som sagt hvordan jeg ser hvad de 5,3 GB er mere præcist, nogen der kan være behjælpelig med at fortælle mig hvordan?
Størrelsen på de 5,3 GB kunne give mistanke om der er en gammel sikkerhedskopi der alligevel ikke er slettet og ligger og fylder et eller andet sted, trods den ikke længere er at se nogetsteds i iCloud


Redigeret af Tavruz - 27-Juni-2023 kl. 13:02
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Problem kan løses for 7 kroner pr måned

De 5 GB i skyen er fint nok til mig. Jeg skal IKKE betale for noget jeg ikke har brug for, jeg skal bare ha det slettet de 5,3 GB som Apple påstår jeg har, tiltrods for der på min såvel min iPhone, såvel som når jeg logger ind på iCloud.com på pc'en, står jeg ikke har brugt over 1 GB! Det giver altså ingen mening, så spørgsmålet er som sagt hvordan jeg ser hvad de 5,3 GB er mere præcist, nogen der kan være behjælpelig med at fortælle mig hvordan?
Størrelsen på de 5,3 GB kunne give mistanke om der er en gammel sikkerhedskopi der alligevel ikke er slettet og ligger og fylder et eller andet sted, trods den ikke længere er at se nogetsteds i iCloud
Har du fulgt mit råd?
Mvh Jesper
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2023 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

[QUOTE=hansie]Problem kan løses for 7 kroner pr måned

Har du fulgt mit råd?

Jeg spiller slet ikke og har spil liggende, så nej

Kan ikke slå andet fra under "iCloud-sikkerhedskopi" end "Sikkerhedskopier denne iPhone", hvilket jeg selvfølgelig gerne vil
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu