recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - sony dsc-t7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp - sony dsc-t7

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Langhår Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - sony dsc-t7
    Sendt: 02-Juni-2006 kl. 21:56
Ja, det er godt nok et problem ang. et digitalkamera, men jeg håber, én af jer kloge hoveder kan hjælpe mig alligevel. 

Jeg kan ikke kopiere videoklip fra kamera til computer. Der er ingen problemer med almindelige still-billeder, men video-klippene ryger altså ikke med. Gør jeg mon noget simpelt forkert, eller er der noget galt??

Kameraet forbindes til computer med usb-kabel, og fremgangsmåden er i øvrigt i henhold til manualen. Den melder da heller ikke fejl i overførslen men flytter simpelthen bare ikke videoklip.

På forhånd tak for en hjælpende hånd.

Mvh. René
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 08:33

 

 Brug en kortlæser, så kan det hele overføres via Drag and Drop. De fleste PCer i dag har jo diverse typer kortlæsere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Langhår Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 11:36
Takker for svaret, Radiomand. Som altid en fornøjelse med hjælpsomme mennesker herinde... 

Jeg har efter MANGE timer endelig fundet ud af, at jeg åbenbart IKKE kunne bruge en photoloader fra mit gamle casio kamera (Nej, jeg er bestemt ikke noget teknisk geni ), hvis jeg også vil loade videoklip. Forstår ikke hvorfor, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre, så hvis jeg går udenom den, virker det... herligt herligt, at der trods alt ikke er noget alvorligt galt.

Lige et spørgsmål ang kortlæser, som jeg HELLER ikke ved noget om: Jeg har en efterhånden ret gammel Compaq 7990. Der er vel ikke kortlæser i sådan en satan? Hvordan finder jeg evt ud af det?

Mvh. René
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 12:37

 

 Det er nok tvivlsomt om der er kortlæser i den, de kan købes hos diverse forhandlere for små penge og de kan alle bruges til mellem 4-9 korttyper.



Redigeret af Radiomanden - 03-Juni-2006 kl. 12:37
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 13:45

De kan i øvrigt genkendes på typisk 4 små vandrette spalter til div. typer af kort.

I en minitower-pc som din gamle er de tit at finde på fronten lige under skuffen til diske evt. sambygget med drevet.

Din gamle Compaq har temmelig sikkert ikke indb. kortlæser.

Kilde: http://support.radioshack.com/support_computer/doc59/59099.h tm og http://support.radioshack.com/support_computer/doc59/59100.h tm 

Og så tyder det på, at der heller ikke er USB-tilslutning.

Hvis der er USB:

De eksterne læsere er lette at finde (fotohandlere, pc-forhandlere, større supermarkeder).

Vær sikker på ved evt. køb, at du får en læser, der kan læse de Memory Stick Duo og MS PRO Duo kort, dit kamera benytter. Og så kan det tænkes, at styresystemet ikke har driver til kortlæsere, så det ikke kører plug&play og kræver lidt installation.

Jeg ville først prøve, om Compaq'en kan hente filmklippene direkte fra kameraet via USB. Og afspille dem uden hakkeri fra harddisken. Hvis ikke, er det lidt ligegyldigt med en kortlæser til den.

Hvis der ikke er USB:

Så kan det vist ikke betale sig at bruge den gamle pc til at læse ind på fra kamera/kort - den kræver ny hardware! Til gengæld kan du nok på din nye brænde en CD eller DVD med billeder og klip, du så uden videre kan fodre den gamle med.



Redigeret af Carser - 03-Juni-2006 kl. 14:03
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu