recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til "billig" sorround til hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til "billig" sorround til hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2023 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Krydolph Krydolph skrev:

Er ved at lave en hjemmebio. Har styr på projektor, lærred, siddepladser og det er i et dedikeret rum.
Men skal have noget lyd, og jeg ved ikke rigtig noget om det. Er heller ikke særlig audiofil, min første plan var faktisk at bruge et sæt Logitech z5500 jeg havde liggende, men selvom det er udemærket lyd til mine øre, så må jeg nok indse at PC-speaker sæt ikke er optimalt. Bare for at sige lidt om hvor jeg kommer fra! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej.
Vil heller ikke have noget imod brugt hvis det er...
Jeg har søgt lidt, og fundet et par mulige options. Igen, jeg ved intet om det, så vil gerne høre hvad i mener om det.... Vil helst ikke have det meget dyere, hvis det kan undgås, og billigere er altid godt :)

Et Yamaha sæt, yamaha har jeg hørt om, og ved de laver "lyd ting"

Et Onkyo sæt, lidt dyere, men jeg har set Onkyo recivere nævnt som "gode begynder options"
Det er lidt til den dyre side, men måske også bedre?

Og så fandt jeg dem her, der har en masse awards (ihvertfald ifølge dem der sælger dem), men så skal jeg have en reciever oveni?


Er der ellers noget jeg skal sørge for at have hvis jeg køber et af de sæt?
Kan de anbefales? Hvad mener i?
Er der noget andet, samme pris eller billigere der måske kunne være noget for mig?
Håber der er nogen der kan tage mig i hånden og hjælpe :)

Hvis du er på Sjælland, så er jeg lige flyttet og har et sæt XTZ front (reol højtalere) med matchende center XTZ 89 walnut + 2 hvide reol højtalere til overs. Det var det jeg startede med også i mit beskedne bio setup. 

Du kan få det hele for en plovmand, så er der lidt ekstra at skyde efter en forstærker i første omgang


Redigeret af thomnico - 14-Maj-2023 kl. 20:01
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2023 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Der er jo ret stor forskal på hvor i Jylland :-)


Det store mørke midtjylland ude midt i "ingenting".

Min signatur siger "Hammel" - der ligger 1/3 af vejen fra Århus mod Viborg.
Min signatur siger dog intet om at jeg også har en bil der kan bringe mig lidt rundt i Jylland.
Fredericia, Århus eller Ebeltoft, der er de typiske "jeg rammer Jylland" destinationer, er trods alt lidt tættere på end København :-)


Klaus


Redigeret af KlausDM - 14-Maj-2023 kl. 20:12
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2023 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Der er jo ret stor forskal på hvor i Jylland :-)


Det store mørke midtjylland ude midt i "ingenting".

Min signatur siger "Hammel" - der ligger 1/3 af vejen fra Århus mod Viborg.
Min signatur siger dog intet om at jeg også har en bil der kan bringe mig lidt rundt i Jylland.
Fredericia, Århus eller Ebeltoft, der er de typiske "jeg rammer Jylland" destinationer, er trods alt lidt tættere på end København :-)


Klaus

Til det kan vi kun være enige (er selv eksil jyde)


Redigeret af thomnico - 14-Maj-2023 kl. 20:28
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2023 kl. 09:34
Jeg har både Monitor audio komplet 5.1 til salg og dali concept 2 (fronter) dali ikon vokal 2 center (rigtig god center) og 4 dali concept 1 til bag og side (hvis du skal have 7.1 - eller er 2 nok til 5.1)



Jeg bor I Aalborg, men måske kan vi finde hjælp herinde eller gomore til at tage det med syd på. Det har jeg prøvet før. Ellers skal jeg til Vejle til september. 
Til top
Krydolph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krydolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2023 kl. 14:32
Tak for tilbuddet!
Jeg endte med at hoppe på en af de sæt fra den blå avis!
Har lige fået dem i huset, så er jeg klar til næste kapitel af projekt "hjemme biograf" :)

Tak for alle de gode svar!



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu