recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af FULL HD projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af FULL HD projektor

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rtoustrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2008
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 22:03
Hej Geuken

Vi har lige haft demonstration af Sanyo's nyeste HD projekter hos os på arbejdet.. i vores biograf omgivelser i butikken. Den klarer det virkelig godt, vi har selv også kigget på Panasonic (er Panasonic Center), men de kan ikke følge den model.

Vi har en introduktionstilbud på den nu her, den koster 30k vejledende, men vi sælger den i en begrænset periode til kun 20k.

Se mere her

Anmeldse hos Projectorcentral her
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hvad vil folk mon med fladskærme?

Hold op hvor er jeg glad - der kan stadig optimeres, bl.a. er min projektor ikke kalibreret endnu (har kun lige rundet 200 timer på pæren), ligesom jeg kun kører i stereo.

Hehe. Ja, jeg forstår godt hvad du mener.

Selv har jeg både fladskærm og projektor. (Har lige akkurat plads til begge dele i stuen) Begge har naturligvis hver deres berettigelse ...... Men, hvis jeg gerne vil ha' den store filmoplevelse, så knalder jeg altså også billedet op på lærredet. Jeg kører også kun med stereo-lyd på mit projektor-setup, men det glemmer man helt, når føst filmen kører.



Redigeret af musicus - 06-Februar-2008 kl. 19:56
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 19:18
Prøv at checke BenQ W10000 den kan fåes til dit budget, og er efter min mening på top5 listen under 40.000 kroner.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 21:16

Hej Naiera

Forsøgte ikke at nedgøre - sorry - blot at påpege at den oplevelse jeg har lige nu er en anden end den jeg mener at kunne have på en fladskærm.

Og rummet var til rådighed osv osv.

Selvfølgelig/desværre er der også økonomiske betragtninger i det her - var der ikke det ville jeg skifte hele l..... ud med noget bedre *s*

Og nu film...

Mvh jeres ydmyg FNørd

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hvad vil folk mon med fladskærme?


Det er desværre ikke alle der har plads til sådan et setup. Og det bliver ikke vanvittigt godt med f.eks. de 13k jeg brugte på mit tv...
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 20:05

Hej geuken

Havde samme problem og indstilling til det.

Holder lige en pause her midt i 300 - en fejl jeg lejede den, den skal absolut ses igen, så den skal indgå i min helt nystartede samling af BR.

Mht. projektor kontaktede jeg AVPrecision ved Otto Jørgensen og fik nogen vejledning og har nu en fed oplevelse med filmen. Hvad vil folk mon med fladskærme?

Hold op hvor er jeg glad - der kan stadig optimeres, bl.a. er min projektor ikke kalibreret endnu (har kun lige rundet 200 timer på pæren), ligesom jeg kun kører i stereo.

Drømmen er et 1:2,40 lærred, scaler og anamorf obtik. Meen det kræver en stor pose penge (yderligere).

Prøv Otto -  bruger det selv og er glad.

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:52

Fedt i har lyst til at hjælpe mig på vej i den rigtige retning. Jeg var netop ind og se HD80 som stod ganske fint - dog synes jeg panoreringerne hakkede. Ekspedienten som var virkelig flik m.m. sagde det måske var deres afspiller toshiba hd-dvd  der fik den til det? Hm...

Apropos så er 18.000,- ikke min grænse men mere et ca. beløb. Jeg vil gerne havde bang for the buck og jeg vil hellere betale lidt mere for en Projektor som jeg er virkeliug glad for og kan havde i mange år end spare et par tusinde.

Jeg synes at havde set panasonic 2000 til ca. 20.000,- kr.??

Tak for anbefalingerne!

 

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 15:11
Der er så også Mitsubishi HC4900 til ca. 13K i Das Vaterland og BenQ W5000 til kr. 14K hos Justbuyit.dk



Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2008 kl. 14:26

Hvis din grænse er 18.000,- skal du nok holde dig til optoma. Du kan ikke umiddelbart få en Panasonic til den pris.

Men optomaen er jo en DLP projektor. Så det hele kommer jo også an på plavering af projektoren i lokalet, hænger den oppe under loftet? i såfald hvor langt er der fra loft til overkant lærred? 

Eller står den på et bord?

Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:26

Da min gamle Projektor er faldet på gulvet - og er totalt skadet, skal jeg nu erhverve mig en ny. Jeg havde forestillet mig en full HD projektor evt. den nye panasonic men har også fået anbefalet optoma hd80.

Hvad skal jeg gøre? Gode råd og anbefalinger er meget velkommen. Min sidste var en sanyo med LCD som var virkelig god - som også er min præference (LCD panel)

Havde forestillet mig at bruge max. 18.000,- kr. og har sådan set ikke nogle betænkeligheder ved at købe i udlandet.



Redigeret af geuken - 04-Februar-2008 kl. 22:27
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu