recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af NAS og TVIX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning af NAS og TVIX

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af NAS og TVIX
    Sendt: 19-April-2010 kl. 23:19

Skal lige høre om der er nogen er kan hjælpe mig lidt med opsætning af en Synology 407 og streamning til en Tvix 6500.

Jeg er nybegynder på NAS området men har fået etableret forbindelse mellem Synology og tvix, men den hakker i afspilningen både ved HD og SD materiale.
 
Har prøvet at rippe via DVDFAB så jeg bare får main movie med over, men som sagt så hakker det.
 
Er det netværket det er galt med? skal sige at jeg har trukket 20 meter netværksledning til tvix'en ved ikke om det et længden det gør det, men når jeg streamer direkte fra pc til tvix så er der ingen problemer. Eller er det Synology 407 der ikker er hurtigt nok? kan jeg måle om forbindelsen er god nok?
 
Håber i har lidt godt råd til noget jeg kan afprøve eller måske en guide til en opsætning hvis der er noget jeg har overset.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 08:06
Hvordan har du def. forbindelsestypen - SAMBA eller NFS. NFS er hurtigere (det burde også stå på skærmen med netværksopsætning i din TViX)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291