recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af NAS og TVIX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning af NAS og TVIX

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af NAS og TVIX
    Sendt: 19-April-2010 kl. 23:19

Skal lige høre om der er nogen er kan hjælpe mig lidt med opsætning af en Synology 407 og streamning til en Tvix 6500.

Jeg er nybegynder på NAS området men har fået etableret forbindelse mellem Synology og tvix, men den hakker i afspilningen både ved HD og SD materiale.
 
Har prøvet at rippe via DVDFAB så jeg bare får main movie med over, men som sagt så hakker det.
 
Er det netværket det er galt med? skal sige at jeg har trukket 20 meter netværksledning til tvix'en ved ikke om det et længden det gør det, men når jeg streamer direkte fra pc til tvix så er der ingen problemer. Eller er det Synology 407 der ikker er hurtigt nok? kan jeg måle om forbindelsen er god nok?
 
Håber i har lidt godt råd til noget jeg kan afprøve eller måske en guide til en opsætning hvis der er noget jeg har overset.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 08:06
Hvordan har du def. forbindelsestypen - SAMBA eller NFS. NFS er hurtigere (det burde også stå på skærmen med netværksopsætning i din TViX)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Er det netværket det er galt med? skal sige at jeg har trukket 20 meter netværksledning til tvix'en ved ikke om det et længden det gør det, men når jeg streamer direkte fra pc til tvix så er der ingen problemer. Eller er det Synology 407 der ikker er hurtigt nok? kan jeg måle om forbindelsen er god nok?
Du kan teste netværket ved at flytte enhederne og prøve med en færdigkonfigureret patchkabel.
BS
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 09:46
prøv evt at holde øje med aktiviteten på overvågningssoftwaren.
 
der kan du lave et forsøg med hvilke hastigheder du kan kopiere fra din nas til din pc og se hastigheden med peaks osv. og du kan så se den samme når du streamer så kan du se om du nærmer dig det max du kan se fra alm overførsel
Mvh

René
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvordan har du def. forbindelsestypen - SAMBA eller NFS. NFS er hurtigere (det burde også stå på skærmen med netværksopsætning i din TViX)
 
Har sat det til NFS på Tvix ved jeg skal lige tjekke på NAS når jer kommer hjem
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

prøv evt at holde øje med aktiviteten på overvågningssoftwaren.
 
der kan du lave et forsøg med hvilke hastigheder du kan kopiere fra din nas til din pc og se hastigheden med peaks osv. og du kan så se den samme når du streamer så kan du se om du nærmer dig det max du kan se fra alm overførsel
 
Godt forslag, det prøver jeg lige at lave en test på.
 
Kan det være filformatet der gør noget, vil en mkv fil f.eks være nemmere/hurtigere at overføre?
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 23:56
Tror bare det er en fejl 40 men hvordan mapper i jeres Synology i Tvix Netshare ?
Hvis jeg forsøger at lave et share direkte til min film mappe på Synology så kan jeg ikke, men hvis jeg laver det om til et netværksdrev og mapper det op så kan jeg godt få adgang, og hvis jeg vælger mediaserver list UPnP så kan jeg godt få adgang og afspile et test HD klip.
 
Nogen der har et gæt på hvad jeg gør galt ?


Redigeret af Blu-ben - 23-April-2010 kl. 12:16
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 12:21
Jeg prøvede at kopiere til og fra Synology'en igår og der var der fine hastigheder 8-9000 kb/s fra pc til NAS og ca 6500 kb/s den anden vej. Ved afspilning af et HD klip via UPnP så kørte det fint og aktiviteten kørte omkring 2500 kb/s, men hvordan får jeg linket til min fil mappe på Synologyen?
 
Håber mine spørgsmål giver meningWacko
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 12:47
det var godtnok ikke lige de store hastigheder.. er det normalt for en 407?... et full hd klip streamet over netværk ligger på omkring 6500kb/sek og et alm sd klip omkring 2500kb/sek.
 
Jeg havde en powerline som havde maks omkring de 10000kb/sek... og der hakkede HD klippene.. dvs jeg kunne lige klare de klip med relativ lav bitrate og ikke nogen voldsom lyd... men så snart det bare var en kvalitetstrailer med lidt goddaw på lyden så gik den ikke... så måske hastigheden fra din NAS er flaskehalsen her Stern Smile
Mvh

René
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:07

Hej rhsin ja jeg ved ikke om det er normalt må men den afspillede nu de 3 HD klip uden problemer..

Men hvordan har du mappet adgangen op til din Synology ?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:13
Jeg "mapper" da som sådan ikke adgangen. I netværksopsætningen på TViX peger jeg på Synology'en IP + navn på share. Og på Synology'en er enten guest accounten aktiv eller der er opretten en speciel TViX bruger - kan ikke huske hvilken.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Hej rhsin ja jeg ved ikke om det er normalt må men den afspillede nu de 3 HD klip uden problemer..

Men hvordan har du mappet adgangen op til din Synology ?
 
Jomen så skal du sammenligne bitraten på filmen det kan du gøre med http://mediainfo.sourceforge.net/da mediainfo.. så kan du se hvor "tung" hver enkelt film er.. hvis man kan sige det sådan... også er det måske forklaringen på hvorfor den hakker.. du skal kigge efter bitraten på billede + lyd og er det klip du har problemer med højere end de andre så er det nok forklaringen.. altså at du har en flaskehals i NAS.
 
min nmt (popcornhour c-200) logger på videodrevet via smb og inde i den folder ligger alle mine film og klip i subfolders til fri afbenyttelse
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu