recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til overførelse!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til overførelse!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Borgmester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til overførelse!
    Sendt: 03-Juni-2006 kl. 00:09

Hvorfor kan man ikke sætte sin mini-cdrw (8 cm) fra Sony Camcorder i pc'en og derved overføre det til pc'ens HD så man kan redigere i optagelserne?

Er der nogen der ved hvad der skal til for at dette kan lade sig gøre.

Jeg har finalized cd'en på camcorderen så den skulle kunne visses på en alm. dvd-afspiller, og det virker fint

Min pc kan slet ikke læse cd'en, jeg har prøvet på flere forskellige pc'er af nyrer dato.

Jeg har prøvet med alverdens programmer bla. pinnacle Liquid Edition.

Nogen gode ide'r

Det er denne model jeg har?

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DCR-DVD20 5E&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&catego ry=CAM+DVD+Handycam

 

 

Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-September-2005
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 01:18

Oprindeligt skrevet af Borgmester Borgmester skrev:

Min pc kan slet ikke læse cd'en, jeg har prøvet på flere forskellige pc'er af nyrer dato.

Dit kamera skriver ikke en CD, men en DVD. Alle DVD-drev kan læse (fysisk) en CD, men et CD-drev kan ikke læse fysisk en DVD. De fleste nyere PC'er (bortset fra de allerbilligste) har i dag et DVD-drev. En standardinstalleret Windoze XP kan altså godt læse en DVD-skive men ikke finde ud af at afspille den som film. Fulgte der ikke et program til afspilning af DVD-film med computeren/drevet? Kan computeren afspille en alm. DVD?

Måske har noget af ovenstående afklaret det for dig - ellers må du komme med lidt flere oplysninger

Tilfreds ejer (siden 12.2005) af JVC DR-MH200
Irriteret bruger (OOS) af STUDIO 9 og tidligere gennem en årrække
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 01:31

Hej Borgmester.

Og velkommen i forummet. Dit kamera optager faktisk på DVD'er og ikke på CD'er. Og da en finalized 8 cm. DVD virker i en alm. DVD-afspiller, er der ikke noget i vejen med kamera eller skive.

For at du kan bruge skiven i din pc, skal den have et DVD-drev, der kan klare 8 cm. skiver og også klare at læse den type, du bruger (- eller + RW). Og så skal den jo også have ressourcer nok og software til formålet.

Har du kunnet installere den software, der kom med kameraet?
Så vidt jeg kan se, følger bl.a. Nero Express 6 med.

Nu ved jeg jo ikke hvilken pc, du har og hvilket disk-drev, der sidder i den.

Måske kan du - hvis den ikke er helt ny - kun afspille købe-DVD'er på den? Det kan tænkes, især hvis du slet ikke kan se noget indhold på skiver fra kameraet i stifinder.

Er pc'en nyere, kan det i øvrigt være, at du kan kabelforbinde kamera til pc via I-link (Sonys betegnelse for firewire) og så gå udenom drevet, der ikke vil læse skiverne fra kameraet.

Bedste idé, jeg lige kan komme på, er at skrive igen og oplyse mere om din pc - styresystem, nøjagtig drevtype/navn og om den evt. har firewire. Et kabel er billigere end et godt drev!

Ja, du kan evt. også bruge http://www.sony.dk/support/ShowProductAskAnExpert.action?sec tiontype=Support&site=odw_da_DK&supportProductModelN ame=DCR-DVD205E&targetTab=askAnExpert

________

Jeg har selv været nødt til at købe en ekstern DVD-brænder, da min næsten 3 år gamle laptop-pc ikke kan brænde DVD'er og heller ikke overhovedet kan læse DVD-R(W).

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Borgmester Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 13:11

Ja ok, - Jeg ved godt det er en DVD og ikke en CD

Jeg prøvet at afspille DVD'en på en nyrere Dell (1800 MHz / 512) maskine med DVD-drev

Min bærbar med et internt DVD-drev samt en ekstern brænder (DVD-RW +/-)

og flere andre maskiner. Maskinerne har ingen problemer med at afspille andre DVD'er, ej heller brændte.

De 8cm DVD skiver jeg bruger er Verbatim DVD-RW 1-2 Certified 1.4GB Hard Coat Scratch Guard.

Men hvorfor kan min alm. DVD-afspliller læse DVD'skiverne når computeren ikke kan, det er mig en gåde.

Desværre er der ikke mulighed for kabel forbindelse på dette kamera.



Redigeret af Borgmester - 04-Juni-2006 kl. 13:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu