recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Samsung Tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Samsung Tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vester2410 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2023
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vester2410 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Samsung Tv
    Sendt: 28-April-2023 kl. 01:11
Nogen der har en idé om, hvad dette hvide område skyldes og om hvordan det kan laves? (hvis det er muligt)

Redigeret af Vester2410 - 28-April-2023 kl. 01:12
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 05:36
Det ligner et defekt panel, eller at der bare er skruet voldsomt op for lyset.

Har det fået direkte solskin i den ene side?


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 09:56
Enig med Klaus omkring defekt panel. Det ser ud til, at LED.bagbelysningen bag LCD-panelet er blevet meget ujævn med tiden. I så fald kan det ikke betale sig at reparere.

Til top
Vester2410 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2023
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vester2410 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 10:46
Den har været udsat for sollys i sine første 2 år på højre hvor problemet er, men tænkte også selv at det kunne være bagbelysningen, det ikke noget man kan reparere selv på? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2023 kl. 13:35
Du kan ikke fikse det selv, men du kan måske lindre ved at skrue ned for lysstyrken i LED-baglyset i TV'ets billedindstillinger. Der er en del forskellige problemer med baglyset at dømme ud fra billedet. Man kan også se, at det skinner igennem i kanterne (hvidt lys).
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2023 kl. 14:24
Enig med de andre i, at det ikke kan betale sig at reparere - hvis du skal have TV'et på værksted. 

Men hvis du er fingernem med pil opad - og reservedelene til din model er tilgængelige - kan du faktisk godt selv skifte bagbelysningen. 
Der er mange instruktive videoer på YouTube ...

... og bl.a. AliExpress sælger LED backlight strips til relativt små penge.

Jeg har selv et Samsung, der er begyndt at lide af purple screen*  rundt langs kanten  - og jeg har da tænkt mig at prøve at fikse det (når jeg engang får taget mig sammen ...)

*prøv at google det, det er nærmest en Samsung-sygdom


Redigeret af longjohn2 - 29-April-2023 kl. 14:30
Til top
Vester2410 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2023
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vester2410 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2023 kl. 15:11
Det vil jeg prøve at undersøge lidt mere, hvis man kan lave det ved at skifte LED bagbelysningen, er fingernem hvis jeg selv skal sige det. Men har læst et sted det også kan skyldes at LED lysene har rykket sig løs, er det usandsynligt at det er så uskyldigt?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2023 kl. 16:31
Prøver igen, da indlægget åbenbart ikke bed på... Eller, blev det slettet?

Da du er fingernem, kan du måske se/mærke efter, om noget er gået løs, ved at skille det ad... Du kan jo bare samle det igen bagefter...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu