recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af gammelt B&O-anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af gammelt B&O-anlæg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas1799 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas1799 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af gammelt B&O-anlæg
    Sendt: 25-Juli-2012 kl. 09:37
Hej

Jeg har ikke meget forstand på B&O, men kunne godt tænke mig at købe et af de ældre anlæg fra 90´erne. Min kone og jeg kan godt lide designet på især BeoSystem 5500-7000.

Kunne nogen af jer kyndige sige mig, om der ved et af disse anlæg er de muligheder, jeg lister her:

Mulighed for tilslutning af mine Dynaudio reol-højttalere (Audience 52). De er kun i 4 Ohm, men skulle vist ikke være så hårde for forstærkeren.

Mulighed for ekstra sæt passive htt. Jeg ville nok ikke spille begge sæt på een gang, men ville placere et par ved tv´et. Evt. et sæt CX 100. Vi behøver ikke surround, blot noget ekstra 2-kanalers lyd fra tv.

Tilslutning af eksterne kilder, nemlig en DAC (med rca og xlr-udgange) til streaming og vores non-b&o tv. (et sony med optisk og rca-udgange). Jeg kunne godt sætte tv´et via dac´en, så en indgang er vel nok.

Desuden kunne jeg måske godt med tiden tænke mig, at udbygge med aktive højttalere og evt. kontrol af anlæg fra andre rum i lejligheden.

Kunne nogen af jer sige mig, om de omtalte ældre BeoSystem 5500-7000 rummer nogen af eller alle disse muligheder? Alternativt nogen af de nyere BeoCenter (9000-9300).

Mvh. Thomas K, Frederiksberg
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu