recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hovedtelefoner - Denon eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethovedtelefoner - Denon eller?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Emne: hovedtelefoner - Denon eller?
    Sendt: 27-November-2010 kl. 14:43
hej
 
Jeg vil have et sæt hovedtelefoner, de store modeller. Skal bruges til film, musik på PCen og ipod, når ungerne sover og far ikke må larme..
 
jeg har været i Hifiklubben i Horsens og høre Denon AH-D510 og AH-D1100 - de sidste er de dyreste, og lød ret godt, syns jeg..
 
men hvilke alternativer er der - helst som jeg kan komme til at høre inden køb?
budget er ca. max 1200 kr., og de skal være lukkede, så min kone kan se tv imens......
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 02:52

Jeg købte et par AKG lukkede, cdon havde dem til 450,- og er meget tilfreds med lyd og komfort. http://cdon.dk/hjemme-elektronik/akg_k_530_hi-fi_fullsize-747417

Var lige ved at glemme, at de leveres med 3 meter ledning, så slipper man for det meste for en forlænger-ledning?
MVH
Niels


Redigeret af abacus - 28-November-2010 kl. 03:10
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 09:19
hej niels
 
tak for svaret, de ser meget interessante ud, fedt design, til en overkommelig pris
 
- men der står andre steder de er semi-open - slipper der meget larm UD af dem?
- er der god bas i dem?
- hvilke fysiske forretninger fører dem, anyone?
 
/René
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 09:27
Jeg har et par sennheiser HD 555. De har rigtig god komfort, hvilket jeg vægter højt ved hovedtelefoner. Lyden er også mægtig god.
Du kan finde dem til 700,- hvis du kigger på edbpriser.dk.


tvkartoffel
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 09:32
Prøv et par Goldring DR 150 dem forhandler  Hifiklubben  også koster ca 800 - 1000 kr, jeg har sådan et par de er rigtig gode.

Redigeret af klander - 28-November-2010 kl. 09:33
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 09:32
hd555, de får rigtig god kritik på nettet - MEN er de ikke Åbne? hvordan er de med støj udenfor hovedtelefonen? ?
 
ham her er meget glade for dem http://www.rob.dk/nyt-leget%C3%B8j-sennheiser-hd555/ - men ender med at skille sig af med dem igen, citat
"opdatering: Jeg skilte mig af med HD555′erne igen. De var af typen ‘åbne hovedtelefoner’ hvilket betød at lyden på ydersiden var stort set lige så høj som lyden på indersiden. Med andre ord, min kone og andre omkring mig blev forstyrret når jeg spillede høj musik. Jeg burde måske have sat mig bedre ind i, hvad ‘åbne hovedtelefoner’ helt præcist havde af bagdele, men sådan går det jo nogen gange :roll: "
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

hd555, de får rigtig god kritik på nettet - MEN er de ikke Åbne? hvordan er de med støj udenfor hovedtelefonen? ?
 
ham her er meget glade for dem http://www.rob.dk/nyt-leget%C3%B8j-sennheiser-hd555/ - men ender med at skille sig af med dem igen, citat
"opdatering: Jeg skilte mig af med HD555′erne igen. De var af typen ‘åbne hovedtelefoner’ hvilket betød at lyden på ydersiden var stort set lige så høj som lyden på indersiden. Med andre ord, min kone og andre omkring mig blev forstyrret når jeg spillede høj musik. Jeg burde måske have sat mig bedre ind i, hvad ‘åbne hovedtelefoner’ helt præcist havde af bagdele, men sådan går det jo nogen gange :roll: "
 
OKay så glemmer du bare lige de Goldring Også Wink
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 10:12
Man kan godt høre dem, så hvis din kone skal sidde lige ved siden af og se TV duer de ikke. På den anden side er det altså ikke noget der vækker ungerne.
Uanset hvad du vælger så sørg for at de sidder godt, ellers bliver du hurtigt træt af dem.

Ellers kan du måske finde inspiration her:

http://www.head-fi.org/

tvkartoffel
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 11:16

Der slipper ikke alverdens lyd ud fra akg k530, og bassen er god og dynamisk, det er jo en hovetelefon fra 2009, så jeg ved ikke om du kan finde dem i en fysisk forretning?

Niels
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 14:42
Altså Denon AH-D510 er direkte elendig,  AH-D1100 synes jeg lyder ret fornuftigt men synes ikke at de er gode til prisen. 

Ville helt klart kigge på noget sennheiser eller akg som andre også skriver.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 15:23
Har selv nogle vistnok Denon AH-D500, men vil til og have et ekstra par til at bruge til/fra skole, arbejde osv. Faldt over denne tråd på hifi4all.dk, og overvejer selv at købe de Superlux HD681 der bliver omtalt og så nogle AKG stofpuder til dem(standard puderne skulle være noget varme af have på i længden), alt ialt vil det koste omkring 350kr inkl porto fra thomann.de.

Ifølge tråden på hifi4all.dk skulle disse billige hovedtelefoner vist lydmæssigt nærmest banke alle andre til mindst under 1000kr, og også relativt robuste. Producenten er vist den samme som der fremstiller stumperne til AKG's hovedtelefoner.


Redigeret af db89 - 28-November-2010 kl. 15:24
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 15:26
har nogle AKG studio som er udgået, det var noget af det mest fantastiske jeg har smidt penge i..

desværre har de brug for forstærker ellers ville jeg forslå disse. det er noget af det bedste AKG kan levere..

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=akg&sp=all&pid=406221
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu