recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTC Legend kan ikke finde SDcard
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTC Legend kan ikke finde SDcard

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: HTC Legend kan ikke finde SDcard
    Sendt: 08-August-2010 kl. 22:05
Min nye HTC Legend kan pludselig ikke finde memory kortet. Efter at jeg tændte den tidligere i dag fortalte min HTC at mit SD kort er fjernet - hvad det ikke er.Confused 
 
Jeg har prøvet at resætte mobilen, har intet downloaded, eller gjort en pind - end ikke ringet på denBig smile
 
Nogen der har et forslag til fejlretning, ellers ryger den returEmbarrassed 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 22:12
Prøv at tage det ud, se om der sidder noget snavs på kontaktfladen og sæt det tilbage igen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Prøv at tage det ud, se om der sidder noget snavs på kontaktfladen og sæt det tilbage igen.
Ork det er også prøvet desværre ingen ændringer TroelsConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 10:11
Det kan jo enten være telefonen, den er gal med, eller kortet.

Kan du læse kortet i en USB kortlæser? Kan du bruge et andet MicroSD kort i din Legend?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det kan jo enten være telefonen, den er gal med, eller kortet.

Kan du læse kortet i en USB kortlæser? Kan du bruge et andet MicroSD kort i din Legend?
Hej med digSmile
 
Nu er telefonen lidt speciel hvad angår kort. Inden man udtager kortet skal man ind i menuen og vælge punktet "udtag SD kort" (eller noget i den stil). Jeg har ikke haft kortet i en aflæser, men til gengæld har jeg købt et 16GB kort - og det kort vil min Legend heller ikke acceptere - stadig meddelsen "SD kort fjernet". Så jeg hælder nok til, at det er en fejl i min Legend.
 
Så alt andet lige, så er min Legend nu pakket ned i emballagen, og sendes retur med tak for lånSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det kan jo enten være telefonen, den er gal med, eller kortet.

Kan du læse kortet i en USB kortlæser? Kan du bruge et andet MicroSD kort i din Legend?
Hej med digSmile
 
Nu er telefonen lidt speciel hvad angår kort. Inden man udtager kortet skal man ind i menuen og vælge punktet "udtag SD kort" (eller noget i den stil). Jeg har ikke haft kortet i en aflæser, men til gengæld har jeg købt et 16GB kort - og det kort vil min Legend heller ikke acceptere - stadig meddelsen "SD kort fjernet". Så jeg hælder nok til, at det er en fejl i min Legend.
 
Så alt andet lige, så er min Legend nu pakket ned i emballagen, og sendes retur med tak for lånSmile 
Det må da være dit hurtigste byt af udstyr.LOL
Du har heller ikke prøvet med et mindre, kort end 16GB. Det kan jo være der fejlen er.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det kan jo enten være telefonen, den er gal med, eller kortet.

Kan du læse kortet i en USB kortlæser? Kan du bruge et andet MicroSD kort i din Legend?
Hej med digSmile
 
Nu er telefonen lidt speciel hvad angår kort. Inden man udtager kortet skal man ind i menuen og vælge punktet "udtag SD kort" (eller noget i den stil). Jeg har ikke haft kortet i en aflæser, men til gengæld har jeg købt et 16GB kort - og det kort vil min Legend heller ikke acceptere - stadig meddelsen "SD kort fjernet". Så jeg hælder nok til, at det er en fejl i min Legend.
 
Så alt andet lige, så er min Legend nu pakket ned i emballagen, og sendes retur med tak for lånSmile 
Det må da være dit hurtigste byt af udstyr.LOL
Du har heller ikke prøvet med et mindre, kort end 16GB. Det kan jo være der fejlen er.
Javist Flemming - jeg forsøger at optimere hele tiden omkring mit udstyrTongue
 
Jovist - det medfølgende på 1GB - men det vil telefonen jo heller ikke kendes vedBig smile
 
Så nu står den nok på Iphone 4 - når den igen bliver tilgængeligTongue


Redigeret af Hother - 09-August-2010 kl. 11:05
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 11:43
Nu er mit kendskab til HTC og android meget lille.. men kunne det tænkes at man skal initialisere (formattere) hukommelseskortet i telefonen førend det kan bruges som lager.. bare lige et wildcard inden du returnerer den.. (selvom jeg nu er helt sikker på du bliver meget glad for dit second choice telefon Wink)

Redigeret af rhsin - 09-August-2010 kl. 11:44
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Nu er mit kendskab til HTC og android meget lille.. men kunne det tænkes at man skal initialisere (formattere) hukommelseskortet i telefonen førend det kan bruges som lager.. bare lige et wildcard inden du returnerer den.. (selvom jeg nu er helt sikker på du bliver meget glad for dit second choice telefon Wink)
Jovist - og nogle af "Start op filerne" ligger i det medfølgende lille 1GB SDkort, og det gik skam fint med opstarten. Men så efter at mobilen havde været slukket - så gik det galt.Confused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 11:59
ok, ja det lyder godtnok lidt mystisk
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ok, ja det lyder godtnok lidt mystisk
Nemlig René, og derfor sendes HTC´en retur - men tak for din hjælpTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 12:05
Du behøver ikke trykke på den tast, hvor der står udtag SD kort, eller i den stil.

Jeg ville prøve at skille den ad igen, hvor du tager batteriet ud, Memory kortet osv, og tjekker at alt sidder i, den rigtige vej. Man kan nemlig godt vende memory kortet den forkerte vej.

Jeg har selv en Legend, og der har aldrig været problemer med den, andet ind at jeg har vendt det kort forkert. Det ville jeg ihvertfald gør inden den bliver sendt tilbage.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu