recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad dælen er den her af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad dælen er den her af?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad dælen er den her af?
    Sendt: 09-Juni-2016 kl. 18:38
oplever efterhånden jævnligt dette når jeg går på recordere via telefon. Ingen andre sider giver mig denne oplevelse. 
Og telefonen er frisk gendannet den anden dag. 

Hvad er den af? 

Nå kan så ikke oploade billedet fordi der fylder 207 kb. 

Det drejer sig om at jeg bliver redirected  til en hilsen om at min telefon er "heavily damaged by four virus."   Telefonen er i følge den side jeg ender på 28.1 procent ødelagt og inden længe vil mit simkort være ødelagt. 

Jeg ender på et link der hedder noget i stil med freebestapps. Pw

Jeg ved godt det er noget skidt, men det sker kun, når jeg tilgå recordere.dk. Er der noget jeg kan gøre, andet end ikke at åbne linket. 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 21:07
Jeg har også fået den besked her på Recorder på min mobil
Mvh Jesper
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:00
Det har jeg så ikke - endnu. Wink
Prøv evt. at hente Malwarebytes app'en - kør en scan af mobilen. Og se om det evt. hjælper.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:17
Jeg har oplevet det samme på Recordere her til aften for en time siden. Det er nok hjemmesiden, som har et problem.







Mvh Rasmus
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:20
Præcis samme billede jeg får, dog med oneplus one i stedet for Samsung.

Har kørt forskellige scanner igennem, uden resultat
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:40
Jeg har oplevet det samme på min Samsung s5, men ikke på min Samsung tablet tabs.

Jeg har også scannet på mobilens indbyggede virusprogram mv ( smartmaneger), men ingen virus.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:51
Hej Alle

Vi kigger på det. Det lader til at komme fra en af Googles reklamer.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 22:59
Jeg lavede en skærmkopi af det øverst på siden viste skærmfoto.

Jeg brugte så appen goggles til finde sider på internettet for sammenligning.

Det er en fakevirus, altså en falsk virus.



Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 23:00
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 23:05
Ok. Mine skærmfotos fra henvisningen fra goggles er svære at læse i under 200 kb som tillades herinde.


Linkadressen hedder

https://thecomputerperson.wordpress.com/2016/05/22/fake-virus-warning-on-imgur-pages-android-phones-only/


Kopi af tekst derfra: Fake Virus warning on Imgur pages – Android phones only.

Posted on May 22, 2016     by thecomputerperson

While browsing reddit and clicking a link to imgur I found myself accosted by a fake virus warning advert:







Redigeret af bentpetersson - 09-Juni-2016 kl. 23:18
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2016 kl. 23:08
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 19:33
Samme her - Kan ikke besøge recordere fra mobile enheder, da ovennævnte konstant popper op.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 19:35
Når jeg oplever ovennævnte er jeg nødt til at lukke fanen, da tilbagetryk bare medfører at jeg kommer ind på førnævnte popup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu