recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er high end, hvor starter prisen ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er high end, hvor starter prisen ?

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er high end, hvor starter prisen ?
    Sendt: 21-Februar-2024 kl. 18:10
Hvornår er noget high end, højttalere som er bedre end dali oberon, wharfedale evo 4.x , kef Q350, klipsch rp-600m. forstærkere som er bedre en en nad c316bee, cambridge audio axa35, rega io,rega brio,yamaha a-s501 og så videre.

Kan man få noget nyt til under 10000kr som er high end, f.eks kef ls50 meta, den har dog bare ikke den højeste følsomhed, lidt skarp i den øvre mellemtone og nedre diskant samt den går ikke lang ned i frekevns området, så dyb bas er der ikke meget af, desuden har der været tråde om at den forvrænger kraftigt i bassen, skal vi op i dynaudio evoke 20, special 40,harbeth p3esr eller noget andet tilsvarende gulvhøjtaler hvis man vil have mere bas uden en subwoofer for at få high end.

Forstærker mæssigt kan man få noget high end til under 10000kr ? Audiolad 6000a, Nad c368 eller skal vi op i en Marantz pm8006 eller Cambridge audio CXA81 og sådan kunne jeg blive ved

Hvor langt kan man gå ned i prisen for at få high end, ligger grænsen omkring en kef ls50 og en cambridge audio cxa 81 ? (ikke nødvendigvis kombineret med hinanden)




Redigeret af gasolin - 25-Februar-2024 kl. 10:47
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2024 kl. 18:32
High end Entry level:

Måske lidt over dit budget
Smile LOL
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2024 kl. 19:03
Hvorfor er det vigtigt at der skal have prædikatet High end?

Det er ved mere vigtigt at få noget der lyder godt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2024 kl. 22:47
High End starter vel der, hvor tingene koster lige så meget som en bil.........
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2024 kl. 07:05
High-end er (efter min mening) et tåbeligt udtryk. Hvad der er high-end for dig er ikke nødvendigvis high-end for en anden. 
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2024 kl. 14:36
Hvis du skal spørge, har du sandsynligvis ikke råd.
Men kig typisk efter McIntosh, Accuphase, Michi, Boulder og lignende i den prisklasse. Ikke billigt.
Mit gear er vist det, de kalder mid-fi.


Redigeret af Jespus - 23-Februar-2024 kl. 14:46
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2024 kl. 14:49
Og high end-højttalere har en tendens til at se underlige ud...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2024 kl. 15:11
Nå, men altså fordi jeg spørger er når man gerne hvis have high end højttalere, ikke nødvendigvis kæmpe store gulv højtalere (i mit tilfælde) og ikke lige har til f.eks et sæt kef r3 meta, MONITOR AUDIO GOLD 100 5G, dali rubicon med mere, så var det jeg tænkte, hvad skal man som minimum hoste op med, sådan ca for at få noget rigtig godt der kan det meste, masser af detaljer,god bund og som kan spille højt hvis man har nok effekt, uden at højttalerne blir ulidelig at høre på eller bare bliver tynd og lys i lyden.

Har ikke lige den vildeste forstærker så et par Mofi Electronics sourcepoint 8 (ca 22000kr for et sæt), dynaudio special forty og ligende, passer ikke lige med hvad jeg har af forstærker
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2024 kl. 15:11
Faldt lige over denne:

Har selv tidligere kørt med b.la Mark Levinson No33 monotrin med vægt på 200kg. stykket "shipping vægt" Det er i hvert fald High-End, hvad vægten angårEmbarrassed
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2024 kl. 15:44
Hvorfor lede efter noget der har definitionen High end, når du ikke har råd til det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2024 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Nå, men altså fordi jeg spørger er når man gerne hvis have high end højttalere, ...., så var det jeg tænkte, hvad skal man som minimum hoste op med, sådan ca for at få noget rigtig godt der kan det meste, masser af detaljer,god bund og som kan spille højt hvis man har nok effekt
Men hvad har dit spørgsmål med high-end, mid-end, low-end, [something]-end at gøre så? Som jeg læser ovenstående, så er det et spørgsmål om hvad der giver dig mest værdi indenfor et givent budget.

Det bedste du kan gøre er, at tage ud og lytter til en masse. Hvornår begynder du at kunne krydse alle dine krav på din tjekliste af? Hvad er gennemsnitsprisen af de højttalere du har krydset af på din liste? Der har du dit svar.

High-end begrebet er subjektivt - hvad nogle herinde vil beskrive som en "high-end subwoofer" ville jeg højst sandsynligt betegne som en middel-subwoofer. Jeg synes også mine højttalere er high-end men andre vil nok mene det modsatte.

Alt handler om krav og behov og hvor godt produktet opfylder dem.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2024 kl. 16:58

Det kaldes, så vidt jeg ved, henholdsvis High-end, Mid-Fi og Low-Fi. Go figure.

Så subjektivt er det heller ikke. Hvis jeg kaldte min Bass-boostede 4.2 Bluetooth soundblaster for High-end, er jeg sikker på de fleste vil mene, jeg er gået galt i byen. Her ville den have svært ved bare at overholde DIN normen for Hi-Fi.


Redigeret af Jespus - 23-Februar-2024 kl. 17:02
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu