recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er high end, hvor starter prisen ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er high end, hvor starter prisen ?

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad dælen er de røde kabler, er det stel forbindelse eller bi amping,bi wiring ? (fra nr 2 videoen)


Det må være tri-wireing  til højtalere andre steder i huset.

Det ligner i øvrigt et par Audiovector R 11 Arreté, som jo går ned til 20Hz, så ret beset er subwooferne ikke nødvendige, med mindre man vil have ekstra kraftigt lyd-tryk ved bassen.
Mon ikke man kan føle lyden ramme huden, med det setup?

Subberne er fra JL Audio "Gotham v2" forstærkeren yder 4.5 kilowatt, hver bass enhed "13W7" vejer ca.25kg. stykket. og kostede 170.000,- stykket for et par år siden

Jeg køre selv med dennes lillebror, "kun med 1 driver" Fathom F113v2 hver på 3 kilowatt og havde 2 af dem på mit stereo setup bestående af B&W 802 D3 med 2 ML No 33 i rumpen.

I Min optik gav det meget mere fylde og ikke mindst ekstra punch i bunden, også selv om 802 D3 er opgivet til at kunne gå ned til 17hz. -3db. 

F.eks. lyder 1812 Overturen lyder total fedt.

I dag benyttes de 4 subs i stuen bioenBig smile


Redigeret af Potter - 06-Marts-2024 kl. 17:13
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 17:17
For fanden man, så skriver man en lang smøre og så bliver det sletten, nå men må starte forfra

High end som jeg kalder det,den bedre del af hvad man kan få var jeg intersssert i at vide hvor meget eller lidt man skal ofre for at få, selv om min forstærker nok ikke er god nok

Er sikker på et harbeth p3esr er high end selv om de ikke har så høj følsomhed og så meget bas, som måske er ok hvis de kan tåle over 100 watt pr kanal.

I sidste uge var jeg i klubben og lytte (nad c700) dali opticon 2, rubicon 2,B&W 607 og 606 S3, dali menuet havde de ikke 

For at gøre det kort, opticon 2 skuffede, den manglede bas og toppen var for behalig, som var den afstemt til ikke at fornærme nogen med for meget top,bund, skuffende i betragtning af den har en 6.5" enhed,måske manglede toppen detaljer, rubicon 2 til 14000kr (billigste pris outlet var 13000kr) var bare lidt lysere og ikke så meget andet

B&W 607 S3 spillede lysere men lød som om den havde en mellemtone der var lidt tilbagetrukket,i baggrunden, 606 S3 var bedre og den havde bass, også mere end dali rubicon 2 trods næsten halv pris,frygter dog de vil have for meget top når der spilles højt

Fandt denne side hvor som en af de eneste er de her gode til nearfield https://speakerdecision.com/review/Q-Acoustics-3030i

Kender dem lidt fra et sæt 3010i jeg havde fra black friday 2022 hvor jeg ville vide om de var bedre end 3000 og det er de.

4 ohm og 88db så der 150 watt peak og har aldrig hørt dem som værende bas fattig, dog er jeg ikke vild med sølv ringene omkring enhederne

https://www.i-fidelity.net/testberichte/hifi/q-acoustics-3030i/seite-4.html


Redigeret af gasolin - 06-Marts-2024 kl. 17:20
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad dælen er de røde kabler, er det stel forbindelse eller bi amping,bi wiring ? (fra nr 2 videoen)


Det må være tri-wireing  til højtalere andre steder i huset.

Det ligner i øvrigt et par Audiovector R 11 Arreté, som jo går ned til 20Hz, så ret beset er subwooferne ikke nødvendige, med mindre man vil have ekstra kraftigt lyd-tryk ved bassen.
Mon ikke man kan føle lyden ramme huden, med det setup?

Subberne er fra JL Audio "Gotham v2" forstærkeren yder 4.5 kilowatt, hver bass enhed "13W7" vejer ca.25kg. stykket. og kostede 170.000,- stykket for et par år siden

Jeg køre selv med dennes lillebror, "kun med 1 driver" Fathom F113v2 hver på 3 kilowatt og havde 2 af dem på mit stereo setup bestående af B&W 802 D3 med 2 ML No 33 i rumpen.

I Min optik gav det meget mere fylde og ikke mindst ekstra punch i bunden, også selv om 802 D3 er opgivet til at kunne gå ned til 17hz. -3db. 

F.eks. lyder 1812 Overturen lyder total fedt.

I dag benyttes de 4 subs i stuen bioenBig smile

100% high end, her mangler der ikke bas

Just for fun 



Redigeret af gasolin - 06-Marts-2024 kl. 17:26
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad dælen er de røde kabler, er det stel forbindelse eller bi amping,bi wiring ? (fra nr 2 videoen)


Det må være tri-wireing  til højtalere andre steder i huset.

Det ligner i øvrigt et par Audiovector R 11 Arreté, som jo går ned til 20Hz, så ret beset er subwooferne ikke nødvendige, med mindre man vil have ekstra kraftigt lyd-tryk ved bassen.
Mon ikke man kan føle lyden ramme huden, med det setup?

Subberne er fra JL Audio "Gotham v2" forstærkeren yder 4.5 kilowatt, hver bass enhed "13W7" vejer ca.25kg. stykket. og kostede 170.000,- stykket for et par år siden

Jeg køre selv med dennes lillebror, "kun med 1 driver" Fathom F113v2 hver på 3 kilowatt og havde 2 af dem på mit stereo setup bestående af B&W 802 D3 med 2 ML No 33 i rumpen.

I Min optik gav det meget mere fylde og ikke mindst ekstra punch i bunden, også selv om 802 D3 er opgivet til at kunne gå ned til 17hz. -3db. 

F.eks. lyder 1812 Overturen lyder total fedt.

I dag benyttes de 4 subs i stuen bioenBig smile

100% high end, her mangler der ikke bas

Just for fun 



Avant Acoustic med Basshorn XD Spacehorn, mener det var på omkring 1000watt.

Jeg har hørt et sæt magen til i tyskland , spiller faktisk ret vild højt men jeg syns nu ikke det gik super dybt taget størrelsen i betragtning, men det slå til i brystetShocked  
Selve lyden var ikke min kop the.


Redigeret af Potter - 06-Marts-2024 kl. 18:11
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 18:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Det kan da noget med sine 100db


Ud over at se grimme ud?

Stop nu med at gå op i alle de tal…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 19:10
Og det er noget sludder det hele Wacko 
High end er når noget har fingerspitz gefühl. Entry level er hvad som helst fra bunden, det er ikke nogen kvalitetsbetegnelse.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 22:38
Jespus skrev i sjette indlæg den bedste formulering:
Hvis du skal spørge, har du sandsynligvis ikke råd.”



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2024 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Og det er noget sludder det hele Wacko 
High end er når noget har fingerspitz gefühl. Entry level er hvad som helst fra bunden, det er ikke nogen kvalitetsbetegnelse.


Du har ret i at entry level benyttes på flere niveauer og kan derfor ikke stå alene, det skal altid fremgå hvad det er indgangsniveauet til.

Min første eksterne "head-fi" DAC, blev beskrevet som entry level, fordi den havde samme DAC-chip som sad i de dyreste DAC på markedet. Her mente anmelderne at det var indgangen til den gode lyd man får fra langt dyrere (high-end) produkter, men ikke at det var laveste niveau af high-end markedet.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 05:19
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men man kan vel ikke smide en subwoofer på en almindelig stereoforstærker? Er det ikke kun surround-receivere, at man kan det?

Forstærkeren er en Yamaha AX-592


Jo, det kan du godt. Enten via pre-out, hvis der er en, ellers via højttalerterminalerne. 
Går ud fra der ikke er sub-out.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Men man kan vel ikke smide en subwoofer på en almindelig stereoforstærker? Er det ikke kun surround-receivere, at man kan det?

Forstærkeren er en Yamaha AX-592


Jo, det kan du godt. Enten via pre-out, hvis der er en, ellers via højttalerterminalerne. 
Går ud fra der ikke er sub-out.

Havde der været en sub-out, så havde det jo været ligetil... Ved ikke lige, hvad Pre-out er, må lige se i brugsforvildningen.

Det ser ud til, at den HAR Pre-out... SÅ er resten bare op til mig...


Redigeret af mnielsen - 07-Marts-2024 kl. 06:34
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2024 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

For fanden man, så skriver man en lang smøre og så bliver det sletten, nå men må starte forfra



Må jeg anbefale dig, at skrive i et Word-dokument eller Libre Office-dokument først, gem dokumentet... Kopiér det over i et nyt indlæg. Så er du ude over bøvlet med at skulle skrive det igen, når det er en længere skrivelse, du er ude i...


Redigeret af mnielsen - 09-Marts-2024 kl. 06:47
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu