recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kabler skal jeg bruge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad kabler skal jeg bruge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad kabler skal jeg bruge?
    Sendt: 14-September-2006 kl. 22:53
hey alle

jeg har lige investeret i sådan en flot thomson recorder som der stadig er fælleskøb på, men jeg sidder inde med nogle standard kabler (antenne, scart, osv.) mit spørgsmål er sådan set ikke hvor man kan købe hvad, men mere hvad jeg skal købe fordi...

før jeg fik min recorder havde jeg allerede signal problemer på mit nye tv, det var sådan at jeg kunne gå over til antennekablet på jorden og rykke i det og man ville kunne se billedet ændre sig.. desuden ville billedet blive meget bedre ved kontakt med min hånd :S dette har ikke irriteret mig nok til at jeg har villet gøre så meget ved det i nu..

men med en optager vil jeg jo gerne optage noget ordenligt taget i betragtning af at det optaget allerede i forvejen har en smule dårligere kval (eller er det bare mig?).. DESUDEN har jeg lagt mærke til at signalet bliver lidt dårligere når min recorder er tændt..

så spørgsmålet er hvad jeg skal købe.. ville et "dyrt" antenne kabel bare løse alle mine problemer eller skal jeg også dele det op så at der går en antenne til både tv og recorder istedet for det går igennem recorder og videre til tv?

er RiMeLig ny til det her tv pjat så bær over med mig :)


ps. har søgt på google og her på forummet men de fleste spørgsmål er folk der ved at de skal have et bestemt slags kabel og spørger så hvilket mærke de skal købe.. jeg har brug for at vide hvad slags kabel jeg skal bruge XD


Redigeret af nekolas - 14-September-2006 kl. 22:54
Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 23:32

Hejsa

I bund og grund er der ikke noget til hindre for at du kan samle det selv. Man køber noget antenne kabel af en god kvalitet og nogle stik. Er det samlet rigtigt vil jeg æde min hat på du ingen problemer har efterfølgende, med mindre det skyldes det signal som kommer ind i huset/lejlighed. Det kunne tyde på at, det ikke er samlet ordentligt og dermed er modtagelig for støj (læs din optager) Du kunne prøve at købe et færdig lavet kabel, koster vel 50,- og sætte det direkte fra dåse til tv. Altså uden om optage. På den måde kan du hurtigt se om dit signal er ok. Og nej du skal ikke dele dit signal til henholdsvis optage og tv, det har aldrig været meningen og bliver det nok heller aldrig.

PS. hvis du vil handle på nettet kan jeg godt anbefale denne side, ellers ned til den lokale.  pøj pøj

www.klik1stik.dk

 

Hilsen Don P.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 16:24
problem er løst :) et nyt antenne kabel var alt der skulle til, gad desværre ikke vente til at modtage det på mandag så gik ned i nærmeste butik og betalte 250 kr for 5 meter af det halv kritik ramte profigold bandridge mærke :)

men det virker rigtig godt, alle kanaler står smukt nu, i forhold til før hvor der blandt andet kunne opstå et slags "plus" på skærmen med støj o_o

tak for hjælpen :)
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 20:54

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

problem er løst :) et nyt antenne kabel var alt der skulle til, gad desværre ikke vente til at modtage det på mandag så gik ned i nærmeste butik og betalte 250 kr for 5 meter af det halv kritik ramte profigold bandridge mærke :)

men det virker rigtig godt, alle kanaler står smukt nu, i forhold til før hvor der blandt andet kunne opstå et slags "plus" på skærmen med støj o_o

tak for hjælpen :)

Hvad mener du med, halv kritik ramte?? Det er vist gået min næse forbi

Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2006 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af cbrdaniel cbrdaniel skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

problem er løst :) et nyt antenne kabel var alt der skulle til, gad desværre ikke vente til at modtage det på mandag så gik ned i nærmeste butik og betalte 250 kr for 5 meter af det halv kritik ramte profigold bandridge mærke :)

men det virker rigtig godt, alle kanaler står smukt nu, i forhold til før hvor der blandt andet kunne opstå et slags "plus" på skærmen med støj o_o

tak for hjælpen :)

Hvad mener du med, halv kritik ramte?? Det er vist gået min næse forbi




da jeg søgte efter info her på forummet mindes jeg at løbe ind i nogle tråde hvor folk advarede mod dem og anbefalede andre
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 08:19

Nååå det er vel smag og behag... Men som du selv skriver, så virker det rigtig godt, og alle kanaler står smukt  

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu