recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad kan genere signalet periodevis?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad kan genere signalet periodevis?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rikkesfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad kan genere signalet periodevis?
    Sendt: 25-Juni-2011 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:


Hvad der hjalp var en nyere generation boks. Tjek nedenunder din boks, hvis du har haft den fra dag et skal den nok ombyttes ( mener de er produceret i 07, men er ikke helt sikker, det er er nok andre der kan svare på præcist ). Stofa ombytter afaik disse bokse uden diskussion da der var mange problemer med dem....
 
Jeg havde for et par år siden lignende problemer, men det var kun den eksterne strømforsyning der skulle skiftes. Siden har boxen kørt uden problemer. (Så sørg for at du får en ny strømforsyning med hvis du udskifter boxen)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg bor i Vejle.

Problemet med at få teknikere på er at når de kommer er problemet der jo ikke. Jeg har haft nogle på, og dengang fik jeg bare at vide jeg skulle have gode (bedre) kabler, men købte nogle af de dyreste og det hjalp ikke.

 
Når problemet opstår på Eurosport, hvad sker der så på F.eks. DR1, DR2 eller MTV HD?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 09:04
Den mølle har jeg været igennem, indenfor og udenfor, havde sågar en ny stikledning kørende fra skilleboksen ved vejen direkte til min zaptor uden det hjalp.

Hvad der hjalp var en nyere generation boks. Tjek nedenunder din boks, hvis du har haft den fra dag et skal den nok ombyttes ( mener de er produceret i 07, men er ikke helt sikker, det er er nok andre der kan svare på præcist ). Stofa ombytter afaik disse bokse uden diskussion da der var mange problemer med dem....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2011 kl. 08:56
 
 Hvis du er sikker på at det der forårsager problemet, ikke skyldes fejl hos dig, så er der kun en ting tilbage, og det er udefra kommende. Derfor skal du have nogen til at se på det og finde årsagen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 23:15
Jeg bor i Vejle.

Problemet med at få teknikere på er at når de kommer er problemet der jo ikke. Jeg har haft nogle på, og dengang fik jeg bare at vide jeg skulle have gode (bedre) kabler, men købte nogle af de dyreste og det hjalp ikke.




Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2011 kl. 15:00
Hvor I landet er du fra?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 15:03
 
 Du må få udbyderen til at se på hvad det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 14:59
Genstarter virker ikke.
Det er sværere at se om der er forstyrrelser på analog signal - det er allerhøjst minimal hvis det er. Altså en anelse mindre skarpt billede.

Min nabo bruger ikke digitalt tv, og man vil næppe opfatte problemet hvis man ikke bruger netop digitalt tv. Jeg har kun een direkte nabo.  Det skal siges at jeg også er i et område hvor jeg måtte opgive at bruge Boxer, fordi signalet også her blev forstyrret ad helvede til.

"I det mindste" kører det digitale signal godt i 70 % af tiden... men så pludselig er det helt ubrugeligt i mange timer.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 14:54
1) Genstart zaptor.
2) Check om der også ses forstyrrelser på en anden tuner (digital eller analog).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 18:16
 
 En mulighed er en udefra kommende forstyrrelse som stråler ind på kablerne. Har dine naboer problemer.? Har du prøvet at kontake din udbyder om andre har problemer.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 17:41
Har i alle de 5 år jeg har været "tvunget" til stofa været plaget af et besynderligt problem. Da jeg gerne vil have glæde af digitale kanaler har jeg en zaptor light og det kører nogen gange total problemfrit.

Men andre gange er det helt helt helt ubrugeligt. Et eksempel kunne være igår hvor jeg glædede mig til at se Eurosport 2 og en fodboldkamp - det kunne jeg glemme alt om - det var 100 % pixeleringer og et billede hvert 3 sekund, lyden var der lige så sjældent.    Man tror jo i sin frustration at det er noget med et kabel der sidder løst.  Jeg købte for nylig de bedst tænkelige kabler fra stikdåsen i væggen til zaptoren, således at jeg kunne udelukke fejlkilder fra min side.

Og når jeg ser tv lige nu er det også uden problemer. Et kig på status-siden giver de "rigtige" tal.

Men jeg ved at måske vil der om en time være ekstreme udfald igen.

Hvad kan gå ind og ødelægge et kabelsignal så ekstremt som tilfældet er hos mig? Jeg kan ikke finde et specielt mønster.   Kan det være noget med en nabo der bruger et bestemt elektrisk apparat?  Hvad kan forklare at et signal kan blive totalt ødelagt men kun i perioder?


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu