recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Alpine headunit?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Alpine headunit?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Alpine headunit?
    Sendt: 14-Juni-2009 kl. 22:47
Jeg er nu fundet frem til følgende afspiller fra alpine, som jeg er interesseret i, men er meget forvirret ang. disse modeller og hvilken en jeg skal vælge. Den skal bare have et rødt display og knapper, og have den bedste lyd, men ved ikke hvor stor forskellen er i lydkvaliteten på de forskellige modeller. Nogle der kan komme med råd? :)

Alpine iDA-X100
http://shop.lfaudio.dk/shop/alpine-ida-x100-557p.html

Alpine iDA-X200
http://shop.lfaudio.dk/shop/alpine-ida-x200-558p.html

Alpine iDA-X305
http://www.hifispeed.dk/shop/alpine-ida-x305-123611p.html

Alpine iDA-X301RR
http://www.hifispeed.dk/shop/alpine-ida-x301rr-123613p.html

Alpine iDA-X001
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=5925&pk=2&prod ukt=Alpine_iDA-X001_Autoradio
Til top
BalooDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 23:04

 

Jeg har selv X001 og er virkelig glad for den. Hvis du har Ipod Touch eller anden nyere Ipod, er den dog ikke helt god, der er X100 eller X305 nok et bedre valg. Jeg ville nok gå efter X305. Syntes det er lækkert med det grafiske display, der også viser coveret på det man hører på sin Ipod.

Der er nok ikke den store forskel i lydkvaliteten på X001, X100 og X305. X301 og X200 er jo 'mindre' modeller, så der kunne måske nok godt være lidt der, men ved det faktisk ikke !

 

 

 

Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub


Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 23:07
Jeg har ikke ipod og er ikke så vilde med dem. Er mere til Cowon Iaudio, men hvis det er den eneste mulighed for at afspille lossless format, så må jeg bøje mig. Men kan en ipod så tilsluttet til X305, sådan det er dac i alpine, der gør arbejdet og ikke ipoden?
Til top
BalooDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 23:21

Oprindeligt skrevet af Alpine Alpine skrev:

The USB cable connection provides a pure digital autio transfer and 24-bit Burr-Brown DAC technology yields higher resolution and sampling rate, so you experience CD-quality sound

 

Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub


Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 07:53
De nævnte modeller er kun interessante hvis du har en iPod, alternativ kan
det kun blive til radio lytning, da musik udelukkende kan afspilles via
tilslutning af diverse iPod-modeller.

Jeg har 300-serien men finder ikke at tunerdelen er så god, som i min
forrige unit, der var en billig Blaupunkt (måske skyldes det dårlig tilslutning i
min bil). Tilgengæld er integration med iPod helt i top.

Udmærket feature at man kan skifte mellem rød og blå belysning. Du kan
finde flere film på Youtube, som viser en demo af de forskellige modeller.


Til top
BalooDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 07:59

De kan da sagtens spille andet end Ipod !!

Det er da muligt at have sin musik på fx. en USB stick, hvilket virker lige på godt !!

 

Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub


Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af BalooDK BalooDK skrev:

De kan da sagtens spille andet end Ipod !!

Det er da muligt at have sin musik på fx. en USB stick, hvilket virker lige på godt !!

 

Ok, my mistake 

Jeg kender kun til min egen model, som i øvrigt er en IDA-X100, og den vil jeg mene er overkill at købe hvis man bruger andet end en iPod, grundet brugerface integration er lagt op af denne. Men som du skriver afspiller den nok også andre type enheder.

 

 



Redigeret af torpedo - 15-Juni-2009 kl. 11:36
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 13:35

Jeg skal faktisk kun bruge den til at høre mit eget musik og vil nok starte ud med et USB stick og høre mp3 320kbps, og senere en ipod med lossless musik, når jeg har fået opgraderet højttalere og fået tilføjet forstærkere osv. Indtil videre har jeg kun standard højttaler i, som sidder i min Audi A3 fra 1999. Skal ikke høre radio eller lign.



Redigeret af smiletime - 15-Juni-2009 kl. 13:36
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 10:24

Jeg kører selv i en Audi A3 fra 2003 og det røde display passer perfekt med lyset i instrumentpanelet på en Audi.

Jeg har trukket et forlænger kabel fra USB udgangen bagerst på Alpine IDA-X100 til det rum i midterkonsollen, som er lige nedenunder (der skulle bare bores et lille hul for at føre kablet igennem). Da rummet samtidig har en lille låge kan en afspiller, iPod el. lignende, ligge skjult og er nem at til- og afkoble.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu