recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Bluray/hdd optager til WAOO fiber TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Bluray/hdd optager til WAOO fiber TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Tv'et er et Panasonic st60 og har ikke mulighed for USB-optagelse. Hvis tv'et havde den mulighed - ville USB-optagelse så kræve et DVB-c signal ligeledes? 
For at få et DVB-C/T signal der kan optages kunne en modulator være en mulighed. 
Meeen prisen holder de fleste væk  Big smile
Og spørgsmål vil også være om der er et problem med noget HDCP copy protect ? Ermm

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 01-April-2016 kl. 21:44
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 22:03
Er du sikker på der ikke er signal gennem fiberboksens antenneudtag?
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Er du sikker på der ikke er signal gennem fiberboksens antenneudtag?

Det har der været. De har lavet en ændring i pakken eller også har waoo lukket for coax signalet.
Det virker ikke længere. Muligvis kunne det åbnes igen men ville koste noget og vist også noget ekstra løbende. Jeg var ikke inde over, så ved ikke hvad der er ændret.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Er du sikker på der ikke er signal gennem fiberboksens antenneudtag?

Det har der været. De har lavet en ændring i pakken eller også har waoo lukket for coax signalet.
Det virker ikke længere. Muligvis kunne det åbnes igen men ville koste noget og vist også noget ekstra løbende. Jeg var ikke inde over, så ved ikke hvad der er ændret.
Waoo er jo en sammenslutning af forskellige udbydere, med forskellige betingelser og udstyr.
Så konkret info om hvor i landet, og hvem?
Fakta vil nok hjælpe på mulighederne. Wink
Men hvis der er mulighed for DVB-C, vil det bestemt give flere løsnings muligheder.

Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Måske muligt via scart, men det forringer desværre billedkvaliteten for meget


Hej.

Jeg tror at der skal 3 enheder til.

Først en hdmi splitter. Her må jeg dog spørge, om der er nogle der kan bekræfte at f.eks både et TV og en projektor kan sluttes til samtidigt til den pågældende AirTies boks?


Så en HDMI til Component adapter. Det vil fjerne HDCP fra signalet.

http://www.ebay.com/itm/HDTV-HDMI-to-RGB-Component-YPbPr-R-L-Converter-1080P-Adapter-Converter-Hypp-/111804932363?hash=item1a0817e10b:g:I3MAAOSw~bFWKoVr

I følge ovenstående link har denne

HDMI video input format: 480i/576i/480p/576p/720p/1080i/1080P
YPbPr video output format: 480i/576i/480p/576p/720p/1080i/1080P
Audio output format: 2 channel LPCM
Vertial Frequency Range: 50/60HZ


Og så den 3 enhed, som jeg vil spørge eksperterne her inde om. Hvad er det bedste til, at indspille et Component signal med separat lyd?

Hilsen Carsten.

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 12:07
Mig bekendt findes der ikke recordere med component-indgange (og heller ikke HDMI-indgang). Derved er man afskåret fra at overføre et HD-signal (og alle andre formater) den vej.
USB-optagelser er typisk låst til alene at kunne anvendes på det apparat, som optagelsen er lavet på. Man kan altså ikke lave en USB-optagelse på et tv og så bagefter bruge optagelsen på en HDD/Blu-Ray recorder. Om der er undtagelser, skal jeg ikke kunne sige.
Så umiddelbart vil jeg mene, at den eneste mulighed, er den, som Jørgen T. allerede har nævnt. Altså at man ved hjælp af en modulator laver HDMI om til et DVB-C. Men om der bliver problemer fx med HDCP, ved jeg ikke.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Måske muligt via scart, men det forringer desværre billedkvaliteten for meget

Så en HDMI til Component adapter. Det vil fjerne HDCP fra signalet.

http://www.ebay.com/itm/HDTV-HDMI-to-RGB-Component-YPbPr-R-L-Converter-1080P-Adapter-Converter-Hypp-/111804932363?hash=item1a0817e10b:g:I3MAAOSw~bFWKoVr

Nej, den fjerner ikke HDCP, der står at den ikke supporterer HDCP.

Mig bekendt, er HDFury det eneste produkt, som er i stand til at fjerne HDCP (har dog kun læst om det): https://www.hdfury.com/shop/videoprocessors/hd-fury-ii/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 13:28

Hej.

Jeg må vist forklare mig bedre.

Først læser jeg trådstarter således, at hans forældres WAOO boks er fyldt.
Så tænker jeg at der er 2 muligheder. Enten at få en med mere plads eller give dem/ham mulighed for at spille noget af det over på en Harddisk.

Min løsning gør det i flere step.

Først skal vi  have HDMI udgangen til at virke. det kan gøres på flere måder.

Jeg foreslog en HMDI splitter, selvfølgelig en af dem med indbygget HDMI stripper som denne:

http://hdcperror.com/#How-do-I-fix-my-HDCP-error

En anden mulighed er en HDFury eller lignende som denne:

http://www.ebay.com/itm/361219744958?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Men jeg beskrev det som en HDMI splitter fordi at så kunne den ene udgang være forbundet direkte til TV'et og den anden udgang til en HDMI til Component adapter.


Mit første HDMI til Component adapter link var et dårligt et. Han sender kun til Nordamerica.

Jeg fandt den samme, billigere i dette link:

http://www.ebay.com/itm/172050382132?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

input format: 480i/576i/480p/576p/720p/1080i/1080P
YPbPr video output format: 480i/576i/480p/576p/720p/1080i/1080P
Audio output format: 2 channel LPCM
Vertial Frequency Range: 50/60HZ

HDCP er et digital kopibeskyttelse for HDMI og Displayport signaler. Når det bliver analogt Component findes det ikke længere.
Denne skulle 'Supports HDCP1.2;4'


Hvis der ikke findes andre muligheder for at optage et Component signal kan man bruge en PC med en grapper.

Den første jeg tænkte på er Black Magic Design's Intensity Shuttle for USB 3.0.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/686585-REG/Blackmagic_Design_BINTSSHU_Intensity_Shuttle.html

Men der findes mange flere.


Med en grapper og PC kan man enten have den fast koblet op f.eks med en INTEL NUC eller bare bruge den en gang imellem til at tømme WAOO boksens harddisk.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 17-April-2016 kl. 14:58
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 14:02
Før havde de ikke bl.a. TV3. Det har de nu.
Jeg kan dog ikke se, hvorfor det skulle ændre(lukke) coax signalet.

Hvis TV'et havde mulighed for direkte usb-optagelse - så ville udsendelser fra waoo fiber TV vel godt kunne optages på en sådan særskilt harddisk? De er glade for TV'et Panasonic ST60 og det er også tosset at skifte TV'et alene for evt denne mulighed.

Hun optager mere end hun får set og slettet ;)
Udbyder-skifte eller en ny waoo boks med større hd er vist mulighederne. Det skal være simpelt. De kan ikke finde ud af det ellers.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 16:36

Hej.

De har vel ikke ændret(lukket) coax signalet ved den ændring der skete for et par år siden?

http://www.recordere.dk/2013/02/brugeranmeldelse-af-waoo-tv/


Nej jeg tror ikke, at man kan optage på USB Harddisk fra et signal på en HDMI Indgang.


Hvis hun optager mere end hun får set og slettet vil en ny WAOO boks bare udskyde problemet.
Der skal enten ske en ændring af vaner eller en ændring af udbyder.

Har du overvejet om hun selv kan brænde optagelser over på en blu-ray skive hvis hun får en Bluray/hdd optager?

Jeg ved ikke hvilken anden udbyder der vil være muligt. Hvis det er Boxer håber alle på, at der til efteråret kommer  Panasonic Bluray/hdd optagere med DVB-T2.

Hilsen Carsten.

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 17:44
Til Warren: Jeg mener at vide, (selv om jeg ikke har Waoo), at der sendes standardprogrampakker ud over coax, altså fra den første boks, der konverterer lysledersignalet. Standardprogrampakkerne er altså ikke kodede og kræver derfor ikke kort og kortlæser.
Men hvis man ønsker ekstrakanaler eller kun den mindste standardpakke, så er det, at man skal bruge Waoo-boksen med tilhørende kortlæser og kort for at få disse kanaler låst op.
Kan det forholde sig sådan, at der er sket en ændring af jeres abonnement, så I er gået væk fra en standardprogrampakke, der ikke krævede boks kortlæser og kort?
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 19:45
Det er under 1 år siden at det senest virkede. Måske 6-9 mdr. Husker ikke helt.
Airties boksen har ingen kortlæser - så vidt jeg husker.

csell: En bluray/hdd optager kræver vel netop at signalet sker via coax? Tror hun vil kunne lære det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu