recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DAC + ledning til det her TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken DAC + ledning til det her TV?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken DAC + ledning til det her TV?
    Sendt: 13-Februar-2023 kl. 19:38
Jeg har det her tv


Og vil gerne forbinde det til min integreret forstærker (gammel Arcam R8) så lyden kan komme udad de højtalere der er forbundet til det.

Men jeg er lidt lost i hvad jeg skal bruge?

Det eneste jeg ved med sikkerhed er at det skal ind i forstærkeren vi gode gamle RCA stik


Redigeret af osimum - 13-Februar-2023 kl. 19:40
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2023 kl. 19:44
Nærmest alle DACs har optisk indgang. Det TV der har en optisk udgang.

Vil du bruge Chromecast Audio med samme DAC skal den dog have to optiske indgange, for det er også sådan en udgang der er på CCA.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2023 kl. 19:50
Fedt! Jeg har i noget tid kigget på den her


Tænker det burde være muligt at forbinde tv’et til den og så derfra til forstærkeren.

Så kan jeg vel skifte mellem musik og tv?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2023 kl. 21:21
mvh Christian
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2023 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

https://www.av-cables.dk/optisk-til-phono-converter/


Det behøver vel ikke være allerlaveste fællesnævner...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 02:54
Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Fedt! Jeg har i noget tid kigget på den her


Tænker det burde være muligt at forbinde tv’et til den og så derfra til forstærkeren.

Så kan jeg vel skifte mellem musik og tv?


Ja, selvfølgelig. Jeg tror det der er en rigtig god afspiller og DAC. Det ville i hvert fald være med i mine overvejelser, hvis jeg skulle nedskalere mit setup.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 11:42
Hm er der noget med at det ikke er så godt med lange toslink kabler - regner ca. med 2-3m fra TV til DAC?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 11:44
Det gør ikke noget.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Fedt! Jeg har i noget tid kigget på den her


Tænker det burde være muligt at forbinde tv’et til den og så derfra til forstærkeren.

Så kan jeg vel skifte mellem musik og tv?

Det kan du, men om det er den rette løsning kommer an på et par ting:

Først og fremmest er bør du kun købe denne, hvis du kan koble den direkte til din effektforstærker via en HT-passthrough eller en main-in indgang. Ellers kobler du i princippet en forforstærker til en anden, og har dermed to volumenkontroller mv. Det er lidt noget rod. 
Ellers kan du selvfølgelig købe en dedikeret effektforstærker sammen med, men spørgsmålet er så om ikke du er bedre tjent med at købe en integreret forstærker med digitale indgange. 

Hvis du udelukkende vil have TV-lyd via forstærker og kunne streame lidt musik, så findes der løsninger til en brøkdel af prisen som nok passer dig bedre. Køb F.eks. den dac der var en der linkede til og en argon streamer fra hifiklubben - så er du kørende for lidt over 1000kr 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 20:00
Man behøver ikke bruge volumenkontrollen på den Cambridge. Forforstærkeren kan slås fra, og så bruges hjulet bare til at styre apparatet på den indbyggede skærm.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 21:18
Hvis man slår forforstærkeren fra, mister OP vel muligheden for at vælge kilde på den? og dermed bliver det bare en meget dyr DAC?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2023 kl. 23:37
Hvad er det for noget sludder?

I øvrigt er en DAC til 8k ikke "meget dyr"...

Redigeret af Naiera - 14-Februar-2023 kl. 23:38
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu