recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker? Maks 43cm dyb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken forstærker? Maks 43cm dyb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken forstærker? Maks 43cm dyb
    Sendt: 01-Juli-2012 kl. 21:15
Hej alle,

Jeg søger en ny forstærker til stuen. Højtalerne er 2x XTZ 99.36 fronter og XTZ 99.26 center (pt ingen baghøjtalere eller sub).
Mit problem er den fysiske plads. Møblet forstærkeren skal stå i er 43 cm dybt, så det sætter sine begrænsninger, da der også gerne skal være en smule luft omkring den. Det er et 3 fags UNNU møbel.

Der er ingen specielle krav til forstærker ud over at understøtte de nyeste lydformater, 3D, 4 HDMI indgange og så selvfølgelig dybden.

Nogen forslag??

Har selv kigget på Marantz SR6006 og 7005. En mulighed kunne også være en lidt mindre forstærker og en dertilhørende effekt.

Det er jo lige om lidt der lanceres nye forstærkere fra både marantz, pioneer, denon og Onkyo (m.fl), men dem har jeg ikke helt overblikket over endnu.

Budget: Maks 8.000

Har intet i mod brugt.

Tak for hjælpen


Redigeret af Allan G - 01-Juli-2012 kl. 21:37
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 09:16
Husk at beregne plads til kabler. Med mindre du er villig til at lave huller i bagpanelet selvfølgelig. 
Til top
kobski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kobski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 12:36
Jeg har selv kigget efter Surround receivere der ikke er for dybe. Jeg har ikke lige checket hvordan de her passer med dine krav, men det er da noget at starte med:
Sony STR-DH820 32,2cm dyb
Sony STR-DH830 32,2cm dyb
Onkyo TX NR609 32,8cm dyb
Yamaha RX-V373 31,4cm dyb

Hvis ikke disse modeller opfylder kravene til 3D, etc, så kan det jo være at de har en "storebror" der gør.

Mvh. Jacob
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 17:10
Husk at de fleste Forstærkere er smallere i bredden. Min står selv med siden til i skabet og styres via wifi
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 18:38
Specs siger 42 cm på min denon. Jeg har afmonteret bagplade og bananstik på ht kabler. Jeg har stoflåger på mit umumøbel, hvilket lige giver det sidste i dybten. Jeg kunne godt bruge en cm mere. Da der af og til kan forekomme en bule i stoffet ud for volmumeknappen. Hvis det har gået for stærkt med at sætte det på plads, efter at have haft recieveren trukket ud.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 18:45
Har også frontstof på mit møbel. Ideen med at sætte den på tværs er interesant. Må lige måle hvad det kan give :-)
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 19:56
De nye Denon har fået hakket en del af dybden, så det kunne muligvis også bruges.
Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 21:14
Denon er jeg ikke umiddelbart så meget til. Har haft en del bøvl med både opsætning og AirPlay. Har pt en onkyo 608, men syntes den kommer lidt til lort når jeg hører musik i stereo.

Overvejer lidt marantz 6007 når den kommer men er i tvivl om hvor meget power den kan tilføje i forhold til mit nuværende setup?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 06:55
Jeg har tidligere læst indslag om, hvor krævende 99.36 egentligt er. Det lød til at man skulle meget langt op i rækkerne af recievere, for at udnytte kvaliteten på dine højtalere. Faktisk er det tit blevet anbefalet at tilføje en effekt forstærker, da det som regel giver mere forbedring, end at skifte recieveren ud.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu