recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken græsslåmaskine?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken græsslåmaskine?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken græsslåmaskine?
    Sendt: 31-Juli-2012 kl. 19:54
Efter 13 år er min trofaste Flymo stået af og jeg skal ha' købt en ny. Jeg gerne vil prøve noget andet, men det skal stadigvæk være en mindre klipper, da græsplænen kun er ca 100 m2.
 
Har været ude at kigge på en Alko, som i modsætning til Flymo'en har hjul. Og så er der græsboks også, hvilket kunne være meget rart, hvis ikke det gjorde maskinen dobbelt så lang. Klipperen skal nemlig være let at manøvrere, da der er mange forhindringer i form af planter og store sten på plænen.
 
Så her er jeg lidt strandet for Flymo'en var lækker at svinge rundt i alle retninger, men svinede så til gengæld til alle sider. En maskine med græsboks er knapt så manøvredygtig, men laver så heller intet svineri. Så hjælp mig med at vælge Smile
 
Nå ja, Flymo'en var med EL motor, så det regner jeg med den nye også skal være.


Redigeret af Kampus - 31-Juli-2012 kl. 20:06
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 20:27
Bosch Rotak 37 er bedst i test i Tænk af elektriske med ledning, hvis det kan bruges til noget Smile
Den koster 1562,- hos billigmaskiner.dk



Venlig hilsen
KB
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Badsted Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 20:36
Jeg har bl. a. en Stiga Multiclip 50 EL Svane samt en god håndskubber. Jeg kan specielt godt lide, at Stigaen har multiclip, så jeg ikke skal samle op. Og hvis jeg ikke lader græsset blive alt for langt, så kan man ikke se, at der ligger afklip på plænen.
Jeg havde også samme model men med bly batteri. Det var endnu bedre, men den holdt kun lige akkurat til mine godt 3-400 kvm.

Håndskubberen er en Gardena 380c, glimrende støjsvag og meget let at skubbe.

Mvh
Henrik Badsted
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 22:34
Det var et par gode bud som jeg vil tage med i overvejelserne. Troede egentlig Bosch var dyrere, men det er nok fordi jeg har kigget på deres accu-modeller. Flymo'en skulle også forestille at ha' bioklip, men synes bare der altid lå for meget tilbage - måske fordi der skal slåes oftereLOL
 
Stiga'en er for stor og dyr kan jeg se. Men den ser god udEmbarrassed
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 22:57
Hej.
Det er da sådan en fætter du skal have Smile

http://www.roboteksperten.dk/robomow/88-city-110.html
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 23:03
Med kun 100 m2 plæne skal du have en håndskubber.

Hvis ellers du gider at slå den med håndskubber, så får du den tætteste og flotteste plæne der findes. En "slåmaskine" med bioklip vil altid lave "klumper", hvis græsset er for langt.

En håndskubber løber aldrig tør for strøm, den fylder mindre og så er den miljøvenlig.

Klaus (der selv bruger slåmaskine grundet en meget ujævn plæne, men som har en cylinderklipper til at stå hos "den gamle", til når min plæne bliver renoveret)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 23:18
Min plæne er også ujævn og fyldt med bredbladet ukrudt og småsten. Så en håndskubber blir' det aldrig!!!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 14:10
Og så har jeg fundet en Bosch Rotak 37 LI i Silvan til 2299 kr. Det er så med 36 V lithium batteri, så man er fri for ledningen. Er det noget der kan anbefales at købe? Den er jo kun 738 kr dyrere end den tilsvarende model med ledning Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 20:06
Slet ingen der har en batteridrevet græsslåmaskine?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Slet ingen der har en batteridrevet græsslåmaskine?
 
Det lyder som den maskine mine forældre har. De er godt tilfredse, men bruger den dog ikke så meget og kun til de små arealer. De har et ekstra batteri til den, da den løber tør for strøm ret hurtigt; især hvis græsset er lidt langt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Slet ingen der har en batteridrevet græsslåmaskine?
 
Det lyder som den maskine mine forældre har. De er godt tilfredse, men bruger den dog ikke så meget og kun til de små arealer. De har et ekstra batteri til den, da den løber tør for strøm ret hurtigt; især hvis græsset er lidt langt.
Er det en Bosch Rotak? Hvor lang tid kan den holde strøm? Jeg har jo kun ca 100 m2
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Slet ingen der har en batteridrevet græsslåmaskine?
 
Det lyder som den maskine mine forældre har. De er godt tilfredse, men bruger den dog ikke så meget og kun til de små arealer. De har et ekstra batteri til den, da den løber tør for strøm ret hurtigt; især hvis græsset er lidt langt.
Er det en Bosch Rotak? Hvor lang tid kan den holde strøm? Jeg har jo kun ca 100 m2
 
Nu har jeg fået kigget på den. Der stod ikke Bosch Rotak på den. Der var blot nogle typebetegnelser. Det var dog en el drevet Bosch, og ud fra de billeder jeg har set ligner den en Rotak.
 
Den kan sagtens klare 100 m2. De har ca. 700-800 m2 græs, og det kræver 2 batterier.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu