recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken multifjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken multifjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken multifjernbetjening
    Sendt: 22-November-2005 kl. 21:36

Nu har jeg efterhånden så mange fjernbetjeninger, at jeg skal bruge en sæk for at holde styr på dem. Så en ny multi- ville være god.
Eller kan en af dem jeg har bruges til de fleste - jeg kan ikke lige finde koderne.

Jeg skal bruge en fjernbetjening som kan klare:

  1. hd recorder (sony hx710)
  2. plasmaskærm (lg 42px5r)
  3. av receiver (marantz sr5500)
  4. en ældre video
  5. (endnu en hdrecorder Auvion)
  6. dvdafspiller (pioneer 470)
  • Er der nogen der har konstateret at en af de første 3  originale fjernbetjeninger kan klare de øvrige 2 (eller tilsvarende apparater) og evt. flere?
  • Kan nogen anbefale en multi-, som kan klare de nævnte?
  • hvis nogen kender koden til nogen af de nævnte app., så skriv venligst

 

Måske var det en idé med et kodebibliotek her på sitet???

mvh per

Til top
Erling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2005 kl. 22:59
Prøv og se på f.eks. http://www.fjernbetjeninger.dk/
De har et godt udvalg.

Man behøver måske ikke købe den dyreste de har  en Philips RU1000 til 12.600.- Kr.
Klik på billedet, for at se et større
Klik på billedet, for at se et større
Den ultimative universal fjernbetjening med Internet.

Beskrivelse:
Så er vel verdens mest omfattende fjernbetjening landet. Den har både et kæmpestort LCD display, trådløst Internet adgang, RF sender, 64MB RAM og tilslutning til USB, PCMCIA osv.



Hvis man kan nøges med en lidt billigere.
SONY RM-AV3100

Klik på billedet, for at se et større

Klik på billedet, for at se et større
Klik på billedet, for at se et større
En forbedret udgave af RM-AV3000

Beskrivelse:
Er præcis som RM-AV3000, dog er det nu blevet muligt at have funktioner for flere aparater på samme skærm. Dvs. at hvis du f.eks. er i DVD mode kan du nu skrue op og ned for forstærkeren uden at skifte skærm billede på fjernbetjeningen.


De Herligste hilsner
Erling
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2005 kl. 23:09

Jo, jeg kender godt denne koz.dk.

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle erfaringer fra nogen, som bruger en multi- eller en af de 3 jeg nævner.

mvh per

Per Andersen
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af PfAn PfAn skrev:

Jo, jeg kender godt denne koz.dk.

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle erfaringer fra nogen, som bruger en multi- eller en af de 3 jeg nævner.

mvh per



Jeg bruger selv en Sunwave 9310, som jeg er ganske godt tilfreds med (i forhold til prisen).

Den har nogle begrænsninger i forhold til min 710'er, hvorfor jeg til den stadig bruger den oprindelige remote.
Jeg forestiller mig i hvert fald det er svært at finde plads til alle funktioner (med et sigende navn i hvert fald) når man skal bruge både en almindelig stop knap og en Rec-stop knap, og sådan er der flere ting, hvor en recorder remote skiller sig ud fra en almindelig remote.
Det kan nok løses ved kode det ind som to forskellige remotes, hvor alle afspille funktioner ligger for sig, og alle optage funktioner ligger for sig (som om det var en anden enhed).

Men jeg er egentlig ganske godt tilfreds med Sony remoten, så jeg lever med at have 2 remotes liggende.

Skal man ud over dette problem skal man enten leve med "intetsigende navne" på knapperne og huske dem ud fra beliggenheden, eller op i en prisklasse, hvor man selv kan navngive frit og evt designe layout'et af knapperne (min har 4-5 låste funktioner pr lcd-knap, som man kan vælge imellem).

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm
Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 20:50

Hej Per

Jeg har købt en one-for-all URC-8910 via ebay for ca. 32$ incl forsendelse:

http://www.ofausa.com/remote.php?type=URC%208910

Den kan ikke særligt meget fra fabrikken af, men den har et såkaldt JP1 stik som gør at den kan programmeres med en PC vha printerporten. Man skal selv lave JP1 interface kablet, og downloade en masse hacker software fra nettet:
http://www.hifi-remote.com/jp1/index.shtml

Når man har gjort det - brugt en masse tid på at sætte sig ind i nye begreber - har man en fjernbetjening som stort set kan alt muligt.

Feks styrer jeg:
Amitech 42" Plasma  
Yamaha Surroundforstærker
Pioneer HDD recorder
Philips video (15 år gammel svend)
Philips CD afspiller

OG JEG HAR BRUGER ALDRIG MERE DE ORIGINALE FJERNBETJENINGER MERE  (og savner heller ikke dem). Men man skal nok ikke være teknik-forskrækket, og man skal belave sig på at bruge rigtigt meget tid på at sætte sig ind i en masse nye begreber, og det afskrækker nok de fleste. Men hvis du har mod på det bliver du garanteret glad for URC-8910, som iøvrigt kun kan fås i USA. Batterierne varer længe - den er billig og hvis man bruger hacker softwaren er der en FED fjernbetjening.

mvh Torben

Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2005 kl. 21:46

Maggerholm:
Jeg har fundet en Sunwave 9320, som egentlig ser meget tiltalende ud.
Er displayet nemt at læse? Hvilke andre app. styrer du? Uden problemer?

TOD:
Har man tiden og lysten og et Visa-kort er det sikkert det absolut bedste. Men jeg orker ikke at bruge timer/dage på sådan et projekt med risiko for, at det ikke virker.
Så godt at du er tilfreds!

mvh per

Per Andersen
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2005 kl. 15:04

jeg har en logitech som du kan få billigt DKK450

Logitech harmony 680

http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/US /EN,CRID=2084,CONTENTID=9568

 

Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

jeg har en logitech som du kan få billigt DKK450

Logitech harmony 680

http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/US /EN,CRID=2084,CONTENTID=9568

 

den kunne jeg da godt være interesseret i..   

kim

VAIO Z
Til top
juulonline Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 22:36

Jeg har selv AV3000 (købt i US for 90$)- Den er jeg fint tilfreds med. Virker mod alle enheder. Kan kodes mod "orig." remotes, man lægger simpelthen de to enheder mod hinanden, og derfra "læser" AV3000 selv hvilken frekvens den orig. remote bruger pr. funktion.

Dejlig størrelse og fedt med det store LCD-display (som ændrer sig alt efter hvilken enhed du vil kontrollere)

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2005 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af PfAn PfAn skrev:

Maggerholm:

Jeg har fundet en Sunwave 9320, som egentlig ser meget tiltalende ud.
Er displayet nemt at læse? Hvilke andre app. styrer du? Uden problemer?


Eneste forskel på 9310 og 9320 er at min bruger 4stk AA batterier, og 9320 vist bruger AAA batterier.
Jeg skifter ca batterier hver 3. måned.
Man kan indstille hvor hurtigt både baggrundsbelysning og selve lcd-knapperne skal slukke (de tænder igen ved første tryk på remoten).
Det der sluger mest er baggrundbelysningen.

Jeg er fint tilfreds med min, som jeg købte brugt for 560kr.

Der er dog som nævnt nogle begrænsninger, og jeg har som sagt ikke fået implementeret min 710'er, men det er også dels fordi jeg er godt tilfreds med remoten til 710'eren.

Her kan du se displayet som det tager sig ud i PC softwaren, og hvilke funktioner der er mulige for hvilke knapper.


Til hver enhed er der så mulighed for to "sider", dvs at ved brug med en DVD afspiller kan man fx bruge knappen nederst til venstre til "Pause" på side1 og til "Time/Disp" på side2 (og "slukke" for de andre ikoner i PC softwaren).

Dette kan give nogle problemer med nogle enheder, da fx "9" tasten ved brug med et TV (mit TV i hvert fald) både skal agere "9" ved skift af kanaler, ">" ved navigering i menuer, og "Formatskifter" (4:3/16:9).

Dette er jo ikke muligt med kun to sider til hver enhed, så selv med denne remote skal der evt nogle fiksfakserier til.

Til min receiver har jeg også langt fra alle funktioner indkodet, men dem jeg bruger i det daglige er der (igen med lidt alternative ikoner ved nogle).

Her kan du se layout'et til mit TV fx:


De knapper der ikke lige siger sig selv er "Jump" som er en funktion der skifter frem og tilbage mellem de to sidst sete kanaler, den til venstre for jump, som så er den jeg bruger til "Formatskifter".

Dem i midten er de "hardbuttons" der er på remoten.
Her har jeg valgt at Vol +/- og mute altid skal virke på min receiver, så lyden på TV'et skrues op og ned med "Pil op" og "Pil ned" på side 2 øverst, men ikke helt til højre.
Op/Ned helt til højre er kanalskift, som også er placeret på Op/Ned hardbuttons.
Dette dobbeltkonfekt er lavet for at have kanalskift på samme plads som ved min video (hvor hardbuttons er optaget af "Play" og "Stop").

Sådan er der nogle ting man må leve med, mendmindre man går op i en klasse hvor designet kan bestemmes frit (Pronto) og det er for dyrt for mig.

Remoten kan styre 16 enheder (der er 8 hardbuttons til kildevalg), men man kan godt lægge mere end to på hver enkelt, men max 16 ialt.

Jeg har følgende indkodet i min:
TV og projektor (på samme knap)
Receiverfunktioner på en knap.
Min receivers radiofunktioner på en anden knap.
Min video på en knap.
DVDafspiller på en knap.
Min fjernstyrede gulvventilator på en knap.
Min recorder er som nævnt ikke indkodet endnu, men hvis den engang bliver, bliver det nok noget med at afspillefunktionerne bliver kodet ind på en knap (i stil med en sekundær DVD afspiller), og optagefunktionerne bliver lagt ind på en anden knap.
For nylig købte jeg en lille remote til PC'en, og det var også meningen den skulle være kodet ind, men softwaren lavede bøvl med min PC, så den blev returneret.
Men der er masser af plads i remoten endnu.

Det blev et kæmpe indlæg.
Håber du kan bruge det til noget.
(og undskyld, hvis billederne blev for store)

Mvh Michael



Redigeret af Maggerholm
Til top
PfAn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 14:30

Tak for den meget fyldige og instruktive gennemgang!!

Det kunne meget vel blive sådan en Sunwave 9310/9320 jeg investerede i!

Per Andersen
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af PfAn PfAn skrev:

Tak for den meget fyldige og instruktive gennemgang!!

Det kunne meget vel blive sådan en Sunwave 9310/9320 jeg investerede i!



Hvis det ikke nødvendigvis skal være en 9320, så er dette vist et kanon tilbud.

En Sunwave SRC 3000 til 299kr i Hifi Klubben.
(selvom 9320 også har en ganske rimelig pris, da jeg købte brugt kostede en ny ca 1400kr).

Måske man skulle købe en som backup?

EDIT: JEg kan se der ikek følger noget PC kabel med til SRC 3000 (så dette skal købes ved siden af for 299kr).
Dermed forsvinder noget at besparelsen, og der er nok tæt løb mellem de to remotes.
9320 er en større, for nogle lidt kluntet, remote, som kan styre 16 enheder, mens 3000 er mere "en-hånds-venlig" og så "kun" kan styre 8 enheder.

Mvh Michael


Redigeret af Maggerholm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu