recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Panasonic blueray/hdd recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Panasonic blueray/hdd recorder

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Panasonic blueray/hdd recorder
    Sendt: 17-December-2023 kl. 12:51
Hej Forum

Er der her - en kender af en af de 2 Panasonic-recordere jeg har nævnt herunder? - så vil jeg blive glad for lidt rådgivning.

Jeg oververvejer nemlig køb af Panasonic DMR-BCT76ENK eller Panasonic DMR-UBC90EGK - men er i tvivl om, hvorvidt man med en af disse vil kunne gøre følgende:

Optagelse på extern SSD tilsluttet recorderens usb indgang - OG EFTERFØLGENDE
tilslutte samme SSD'en til enten en PC eller til mit Samsung TV - og derved afspille optagelsen uden, at skulle tænde recorderen igen.
Grunden til, at jeg spørger - er at jeg ønsker en mulighed for at gemme (og afspille) på en anden måde - end ved kun, at gemme optagelsen på recorderens egen hdd.

Jeg kan lave PVR optagelser med mit TV - og det er fint nok til timeshift og til optagelser - jeg kun vil gemme kortvarigt. Men det dur ikke til optagelser - man vil være sikre på, at kunne afspille i mange år, fordi Samsung-optagelserne er krypterede.

mvh Benny

BHS
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 13:17
Det er jeg ret sikker på du ikke kan. Du kan derimod godt brænde indholdet på skiver og finalize, så de kan afspilles på alle afspillere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 13:52
OK /tak Munch

Lidt ærgerligt. Jeg har faktisk en ældre CLINT  - og det er den der har inspireret mig lidt mht. at få vist/afspillet optagelser via både TV og PC.
Optagelser fra CLINT'en kan fint vises på hhv. TV'et eller min PC - men jeg ville jo gerne have en Panasonic hdd - men hvis den ikke kan det samme som CLINT'en kan - skifter jeg nok mening igen - fordi jeg ønsker ikke at brænde DVD eller Blueray discs for at kunne afspille på TV eller PC.
BHS
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 14:29
Det er lidt tricky, for Panasonic har været foran med deres TV kan tilgåes fra PC og derfor også optagelser på TV harddisk. Mener jeg har læst det er slut med den funktion, og det hænger jo sammen med rettiger til film mm, som selskaberne er meget strikse med.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

...
Jeg kan lave PVR optagelser med mit TV - og det er fint nok til timeshift og til optagelser - jeg kun vil gemme kortvarigt. Men det dur ikke til optagelser - man vil være sikre på, at kunne afspille i mange år, fordi Samsung-optagelserne er krypterede.

mvh Benny
Kender du til DLNA systemet?
Har tidligere læst om folk der har kopieret/optaget med VLC player fra harddiskoptager, måske det også virker med Panasonic, og evt fra dit ukendte TV? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 15:35
Min pana optager kan tilgås fra computer. Og film kan gemmes. 


Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 15:51
Det er jo det jeg gerne ville kunne gøre også.
Så hvilken optager har du så - og hvor gammel er den?

Den ene jeg har nævnt (dmr-ubc90egk) - har været på markedet 5-6 år  - så måske den også kan det samme som din?

Men jeg ville nu helst have den anden jeg nævner (dmr-bct76enk) - fordi den er et par tusinde billigere - og jeg har jo ikke brug for den store hdd i ubc90 - hvis jeg som nævnt kan bruge en ekstern. - forudsat det så også kan lade sig gøre at afspille optagelserne på den eksterne hdd via tv/pc


BHS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

Optagelse på extern SSD tilsluttet recorderens usb indgang - OG EFTERFØLGENDE
tilslutte samme SSD'en til enten en PC eller til mit Samsung TV - og derved afspille optagelsen uden, at skulle tænde recorderen igen.
Grunden til, at jeg spørger - er at jeg ønsker en mulighed for at gemme (og afspille) på en anden måde - end ved kun, at gemme optagelsen på recorderens egen hdd.


Det kan du ikke med en Panasonic recorder. Til dit formål findes langt bedre og billigere muligheder, f.eks. en Dreambox eller VU+ modtager.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 18:14
Jeg har både en panasonic bct720 og bct740 og den ene kan jeg flytte optagelser til pc over nettet 

Redigeret af sokken - 17-December-2023 kl. 19:58
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

Det er jo det jeg gerne ville kunne gøre også.
Så hvilken optager har du så - og hvor gammel er den?

Den ene jeg har nævnt (dmr-ubc90egk) - har været på markedet 5-6 år  - så måske den også kan det samme som din?

Men jeg ville nu helst have den anden jeg nævner (dmr-bct76enk) - fordi den er et par tusinde billigere - og jeg har jo ikke brug for den store hdd i ubc90 - hvis jeg som nævnt kan bruge en ekstern. - forudsat det så også kan lade sig gøre at afspille optagelserne på den eksterne hdd via tv/pc



Min gamle bct720 kan.   Men den er på pension i et skab da kabel-tv er fortid. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 20:00
Lånt fra digitalt.tv


DMR-BCT730 som netværks TV server

Et ofte stillet spørgsmål er trådløs fordeling af tv-kanaler i hjemmet. Med en Panasonic DMR-BCT730 kan det faktisk lade sig gøre. Den fungerer nemlig som både DLNA server og klient. Du kan se og afspille indhold fra DNLA enheder på dit hjemmenetværk, og også se indhold fra din DMR-BCT730 på andre DNLA enheder. Bedst virker det dog med Panasonic TV.

Du kan let få adgang til indhold fra Panasonic DMR-BCT730 på en Panasonic fladskærm med Media Server adgang

På vores Panasonic fladskærm kunne vi således se både optagelser og live tv fra vores Panasonic DMR-BCT730 over netværket. Det virker faktisk meget godt, og du har adgang til kanallisten via ok knappen, så du enkelt kan skifte kanal. Du kan på den måde få tv over netværket på netværksopkoblet fladskærm i soveværelset, også selv om du ikke har et antennekabel, der løber derind. Der skal dog være en ledig tuner, for at du kan gøre det, ellers får du bare sort skærm.

Som note så købte jeg den afspiller af digitalt.tv    Og har den stadig 


Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 23:08
Tak Flemming. Dreambox ser interessant ud - men så så jeg lige supporten vist nok er ophørt for 1 år eller 2 siden - og så kommer der vel ingen opdateringer eller ny firmware mere. Jeg bliver derfor usikker på om det er smart at anskaffe.
BHS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu