recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Panasonic blueray/hdd recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Panasonic blueray/hdd recorder

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

Tak Flemming. Dreambox ser interessant ud - men så så jeg lige supporten vist nok er ophørt for 1 år eller 2 siden - og så kommer der vel ingen opdateringer eller ny firmware mere. Jeg bliver derfor usikker på om det er smart at anskaffe.

Hvor har du set de fejlagtige oplysninger? Der kommer stadig jævnlige opdateringer og vil formentlig gøre det i mange, mange år fremover.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2023 kl. 23:11
Til Hansie:
Tak der er måske håb endnu.
Problemet med DMR-BCT730 er så nok bare, at den er omkring 10 år gammel.
Jeg håbede lidt på at en af de lidt nyere ville kunne det samme.
Er der ikke nogen der kender fx DMR-UBC-90EGK. Den model er 5-6 år gammel - og handles stadig som ny i Tyskland. Jeg håber stadig lidt på at den måske kan det samme som BCT730.
BHS
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 01:29
Ifølge specs understøtter UBC90 også DLNA, både som client og server:


Det gør UBC86, som blev lanceret i DK samtidig - og stadig står listet på Panasonic.dk's website - også.

Du kan læse en anmeldelse af UBC86 her, hvor det også fremgår, at kopiering til ekstern disk er muligt: 

Vær opmærksom på, at Panasonic har lukket ned for deres Media Center app, hvorfor fjernprogrammering ikke længere er muligt: 


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

Tak Flemming. Dreambox ser interessant ud - men så så jeg lige supporten vist nok er ophørt for 1 år eller 2 siden - og så kommer der vel ingen opdateringer eller ny firmware mere. Jeg bliver derfor usikker på om det er smart at anskaffe.

Mon ikke, det mere er Samsung, Panasonic, og andre mere gængse mærker, som ikke opdateres efter 1 eller 2 år? Hvis der da i det hele taget KOMMER opdateringer? Der kan da være en opdatering lige når man sætter den til. Men så er det vist også dét.


Redigeret af mnielsen - 18-December-2023 kl. 05:56
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 11:12
Jeg læste følgende på "i-have-a-dreambox.com":
(Juli 2023) "Dreambox firmware updates/Ist nich mehr erreichbar - ob das so bleibt kann man nicht sagen wie immer gibt es kein informationen.

Lige nu er jeg iøvrigt ret meget i tvivl mht til Dreambox eller Panasonic.

Hvordan overføres filer fra Dreambox til PC. Kan filer overføres - eller skal man afspille optagelsen på Dreamboxen - og så lave en optagelse på pc'en ???

Hvad er forøvrigt bedst Dreambox 900 eller Dreambox 920 ?
Har lige set nogle tilbud på Dreambox 900  - hvor den har mere end 2 dvb-c tunere. Jeg troede faktisk at dens max var på 2 dvb-c og at dreambox 920 havde et max på 4 dvb-c


BHS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 11:44
Dreamboxen optager ukrypteret og optagelser kan umiddelbart afspilles på en PC, et TV, eller andet udstyr. Både DM900 og DM920 har nogle år på bagen, hvoraf DM920 er den nyeste. Der findes nyere modeller, f.eks. Ultra One og Two modellerne. De to førstnævnte kan begge købes med DVB-C FBC tuner, som i praksis virker som 8 tunere, hvilket burde være tilstrækkeligt.
Det med at firmware opdatering er stoppet må være relateret til en specifik model, men der kommer stadig hele tiden nye images.
Medmindre du har fundet et rigtig godt tilbud på DM920, vil jeg bestemt mene, at VU+ Duo 4K SE er et bedre valg. Deres normalpriser ligger meget tæt på hinanden, men der findes væsentlig billigere VU+ modeller, som også vil kunne opfylde dine krav.

Flemming


Redigeret af fltk - 18-December-2023 kl. 12:04
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

Jeg læste følgende på "i-have-a-dreambox.com":
(Juli 2023) "Dreambox firmware updates/Ist nich mehr erreichbar - ob das so bleibt kann man nicht sagen wie immer gibt es kein informationen.

Hej.

Der findes flere forskellige firmwares til Dreambox.

Med Google fandt jeg dette indlæg fra 'i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support 
Forum ...::: Dreambox and AIO Images (Opendreambox 2.6 - AIO) :::... 
DP Dreambox AIO Images'.

Det  drejer sig om AIO Image.

Dette har jeg så oversat til engelsk, da mit engelske er bedre end mit tyske:


Citat 'cepheus, Dreambox Admin
I'm closing the thread now.
pclin has posted a suitable link. Anyone who likes to install it is free to do so.'

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Der findes flere forskellige firmwares til Dreambox.


Nej, der findes flere forskellige images. Firmwaren stammer fra Dreambox selv.

Hvorfor har du i øvrigt ikke valgt at oversætte direkte til dansk i stedet for til engelsk?

Flemming


Redigeret af fltk - 18-December-2023 kl. 12:32
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 13:02
Ang. de søgninger jeg lavede igår vedr. VU+ synes jeg prislejet ligner det samme som Dreambox - faktisk nogle gange finder jeg VU+ til højere priser.

Fx fandt jeg lige denne

VU+ Duo 4K SE 2x DVB-C FBC Tuner PVR ready - pris excl. moms 5.393,-

Det ser jo dyrt ud. Men ellers fandt jeg også nogle til omkring de 3.000,- men ang. disse var dvb-c ikke nævnt - så vidt jeg kunne se var det  dvb-t2 optagere.

Hvis prisen er nogenlunde ens - hvad gør så VU+ 4K SE bedre ? end Dreambox?'
Vu + modellen herover - er med 2 dvb-c tunere - mens Dreambox, som Flemming skriver fås med 8 dvb-c tunere. Og hvis de så begge umiddelbart kan afspille på en pc og et tv er de vel ret ens?

NB - Flemming skriver desuden, at optagelser m Dreambox umiddelbart kan afspilles på en pc og et tv men hvad betyder det?
Er det når dreamboxen er tilsluttet en pc eller et tv?
Eller kan man gemme en optagelse - (overføre filerne til pc - eller en anden harddisk også afspille disse)?


BHS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

Ang. de søgninger jeg lavede igår vedr. VU+ synes jeg prislejet ligner det samme som Dreambox - faktisk nogle gange finder jeg VU+ til højere priser.

Fx fandt jeg lige denne

VU+ Duo 4K SE 2x DVB-C FBC Tuner PVR ready - pris excl. moms 5.393,-

Det ser jo dyrt ud. Men ellers fandt jeg også nogle til omkring de 3.000,- men ang. disse var dvb-c ikke nævnt - så vidt jeg kunne se var det  dvb-t2 optagere.

Hvis prisen er nogenlunde ens - hvad gør så VU+ 4K SE bedre ? end Dreambox?'
Vu + modellen herover - er med 2 dvb-c tunere - mens Dreambox, som Flemming skriver fås med 8 dvb-c tunere. Og hvis de så begge umiddelbart kan afspille på en pc og et tv er de vel ret ens?

NB - Flemming skriver desuden, at optagelser m Dreambox umiddelbart kan afspilles på en pc og et tv men hvad betyder det?
Er det når dreamboxen er tilsluttet en pc eller et tv?
Eller kan man gemme en optagelse - (overføre filerne til pc - eller en anden harddisk også afspille disse)?


Angående priser: Søg på det tyske marked. Her er udvalget større og priserne som regel lavere. De fleste VU+ modeller kan man selv vælge tuner. Flere tyske hjemmesider nævner selv prisen med valgt tuner og eventuel valgt harddisk.
Vedrørende optagelser - og det gælder både VU+ og Dreambox: Optagelserne kan ske på enten indbygget eller ekstern harddisk (valgfrit), formateret i NTFS, og harddisken kan tilsluttes direkte til andet udstyr og optagelser afspilles derfra. De kan selvfølgelig også kopieres over på andet medie og afspilles derfra.

VU+ Duo 4K SE er meget nyere og kraftigere end DM920. Den reagerer hurtigere p.g.a. kraftigere cpu og mere RAM. Der kan installeres flere tunere og den har flere tilslutningsmuligheder. Så hvis prisforskellen er minimal, ville mit valg helt klart være VU+ Duo 4K SE, og der findes som nævnt væsentlig billigere VU+ modeller som kan opfylde dine krav.


Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 13:36
OK/tak Flemming. Det du skriver er perfekt for mig - fordi jeg nogle gange vil foretrække at tilslutte en ekstern SSD til optagelser. Efterfølgende vil jeg jo så kunne flytte/tilslutte den eksterne SSD til mit tv eller PC.
Jeg vil søge lidt på nettet ang. markedet i Tyskland.

BHS
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 14:31
VU+ Zero 4K har DVB-T2 og DVB-C tuner og koster ca 1200 i Tyskland. Bemærk at den også fås i en version, som har DVB-S - så pas på med at købe den rigtige!

Jeg kører den selv med OpenVix.

Det du optager kan direkte kopieres til en PC og afspilles. Ulempen er, at den kun har 100 Mbps netværk, så det går lidt langsomt at kopiere.

Det største minus er, at fjernbetjeningen desværre er elendig. Den dublerer ret ofte et tryk, så den fx tror man trykker 22 istedet for 2. Jeg har endnu ikke fundet en ordentlig løsning på det problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu