recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken robotstøvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken robotstøvsuger?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 35>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 13:49
Ellers så ser det ud som om at GearBest sender til Danmark.
www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html?wid=91

Ved bare ikke hvor de sender fra, så det kan godt være der kommer moms+dummebøde/afgift oven i.
Mvh Jesper
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 15:02
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af allanolsendk allanolsendk skrev:

Ouch
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes de fleste er ALT for dyre. Vi gav under 2500kr for vores.

Jeg valgte en Xiaomi Mi robotstøvsuger. Vi fik den hjem for 1½ uges tid siden og er ovenud tilfreds. Vores rækkehus er i 3 plan, men den bruger omkring 12% på en etage, og vi har 110m2 i alt, så den burde klart kunne klare dine 160m2.

Her en lille test, hvor den holdes op mod den store Roomba 980.
https://www.youtube.com/watch?v=Gs48LtyMuBg&t=

Jeg købte den fra Aliexpress, altså Kina, men sælger har lager flere steder, og jeg fik sendt fra Tyskland, så altså ingen farer for moms og told. 2460kr alt i alt :)
https://www.aliexpress.com/item/Original-XIAOMI-MI-Robot-Clean-Robot-for-Home-APP-Cantrol-Wet-Dry-Mop-in-1-Filter/32802503994.html
Jeg bestilte sen mandag aften/tirsdag morgen, og vi fik den leveret fredag eftermaddag.

Bemærk at der kom en ny model i efteråret, mens denne kom sidste efterår. Men som støvsuger er de helt ens. Den nye kan bare også vaske dit gulv. Synes ikke selv det var de ekstra penge værd.

På AliExpress står der, hvis man vælger DE som afsendelsesland -> 
Sold by Chinese Intelligence Store
This product can't be shipped to the selected region.
Can not deliver to Denmark

Og så kommer der en en detaljeret beskrivelse ->
"We can't be shipping to these adresses" + en liste med halvdelen af landene i EU, inkl. DK. 

Ouch

Det er ikke selve landene de ikke sender til. Det er specifikke geografiske regioner i de nævnte lande. For Danmark er det Grønland og Færøerne. Hvorfor Danmark så ikke kan sendes til, må være en fejl på deres side.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Ellers så ser det ud som om at GearBest sender til Danmark.
www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html?wid=91

Ved bare ikke hvor de sender fra, så det kan godt være der kommer moms+dummebøde/afgift oven i.

I toppen af siden står der "warehouse options", der kan du vælge EU-4.

http://gearbestblog.com/gearbest-european-warehouse/

Bemærk at den kommer med kinesisk stik (ifølge nogle af spørgsmålene længere nede på siden)


Redigeret af Eeyore - 11-Januar-2018 kl. 17:01
Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 21:24
Nå jeg fik da min Xiaomi Mi nu, efter en del skriven frem og tilbage. Havde ellers oprettet en disupte hos aliexpress, men så kom den aligevel. 
Magen til dårlig service... 

Nå nu begynder næste hovedpine så, jeg kan simpelthen ikke får den tilsluttet WiFi. Når jeg følger proceduren så sker der simpelthen ikke noget i det trin hvor jeg tilslutter dens eget WiFi signal. Der skulle den jo så forbinde, men niksen biksen.

Nogen der har nogen ideér?

Til top
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2018 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af berazzi berazzi skrev:

Nå jeg fik da min Xiaomi Mi nu, efter en del skriven frem og tilbage. Havde ellers oprettet en disupte hos aliexpress, men så kom den aligevel. 
Magen til dårlig service... 

Nå nu begynder næste hovedpine så, jeg kan simpelthen ikke får den tilsluttet WiFi. Når jeg følger proceduren så sker der simpelthen ikke noget i det trin hvor jeg tilslutter dens eget WiFi signal. Der skulle den jo så forbinde, men niksen biksen.

Nogen der har nogen ideér?



Nå nevermind, ifølge de guide jeg kunne finde skulle jeg vælge "roborock vacuum" når jeg skulle tilføje et device. Meeen som konen rigtig nok påpegede skulle jeg da vælge den som hed "Mi vacuum"....
Jeg fik læst og påskrevet en del fordi jeg altid siger til hende at hun skal læse forbrugsforvirringen... Ja det gjorde jeg og det hjalp lige lidt Tongue
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2018 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Synes de fleste er ALT for dyre. Vi gav under 2500kr for vores.

Jeg valgte en Xiaomi Mi robotstøvsuger. Vi fik den hjem for 1½ uges tid siden og er ovenud tilfreds. Vores rækkehus er i 3 plan, men den bruger omkring 12% på en etage, og vi har 110m2 i alt, så den burde klart kunne klare dine 160m2.
Nu har du haft Xiaomi Mi kørende i knap to måneder.
Hvordan er din erfaring med den nu?
Er du stadigvæk lige tilfreds som for to måneder siden med den?
Mvh Jesper
Til top
gummianden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gummianden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2018 kl. 13:03
Jeg kan godt komme med en lille update på hvordan den har kørt hos mig. 

Den kører fint. Der har ikke været problemer med den andet end nogle irriterende lyde når den køre på tværs af mine gulvbrædder. Det skyldes en gummiliste på undersiden af robotten der vibrerer på mit ujævne trægulv. Det er begyndt at stoppe da listen bliver mere og mere mør på den gode måde. 

Den har mega dårlig wifi signal hos mig. Den køre kun på 2.4 ghz netværket og selv der har den dårlig rækkevidde. Den kan ikke ikke holde signal igennem to døre og 8 meter væk. 

Jeg købte en pakke med ekstra børste og filtrer. Jeg har ikke skiftet noget endnu. Jeg har dog læst mig til at den nye Roborock støvsuger har vaskbar filter og at de også passer i den gamle støvsiger som jeg har. Så man kan sparer nogle penge ved at købe sådan et filter. 

Den er virkelig god til at navigerer. Det er sjovt at se hvordan den dækker 99% af overladerne. Jeg har den til at køre på Turbo mode hvilket gør at den larmer lidt, men så suger den virkelig også godt. Til prisen har jeg været virkelig tilfreds. Jeg håber den holder i lang tid og kan på nuværende tidspunkt kun anbefale den. 

Jeg har forresten kaldt min Bertha. Ligesom i den gode gamle stop motion børnetime der kørte på et tidspunkt. https://www.youtube.com/watch?v=coZfzTcv4bA


Redigeret af gummianden - 24-Januar-2018 kl. 13:04
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 12:00
De bliver jo kaldt Robotstøvsugere men suger de rent faktisk eller er det bare en fejemaskine med roterende børster??
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

De bliver jo kaldt Robotstøvsugere men suger de rent faktisk eller er det bare en fejemaskine med roterende børster??
De både fejer og suger

I øvrigt tak Gummiand for din update.
Altid rart at høre praktisk erfaring efter nogen tid.


Redigeret af Axlon - 25-Januar-2018 kl. 12:03
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 17:47
Ja så har jeg også bestilt en Xiaomo Mii.
Bestilte den fra www.geekbuying.com tyske lager for 2300 kr.
Noget anden pris end iRobot.
Mvh Jesper
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 20:21
Er der en 2. gen af Xiaomi Mii robo-støvsugeren? Jeg kan nemlig se, at en del steder bliver den benævnt "1. generation".

Redigeret af A.M. - 25-Januar-2018 kl. 21:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu