recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken universalfjernbetjening skal man vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken universalfjernbetjening skal man vælge?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken universalfjernbetjening skal man vælge?
    Sendt: 07-Februar-2014 kl. 09:56
Jeg har i en del år brugt min trofaste Harmony One, og den har da også tjent mig godt, men jeg er begyndt at have lidt problemer med den (Plus lysten til en opgradering heller ikke er at fornægte Embarrassed).

En af de ting som jeg er træt af, er at jeg ikke kan få lov til at indstille delay efter hver enkelt "Tryk"/kommando. 
F.eks. efter tv'et er tændt, skal den vente i ca. 5 sek. før den beder tv'et skifte input osv.. Og derudover kunne jeg godt tænke mig selv at få lov til at bestemme kommandoernes rækkefølge.

Jeg er godt klar over at jeg kan få lov til en del af det i opsætningen af fjernbetjeningen, men ikke helt i den grad som jeg gerne vil.
Er det blevet anderledes i den nye opsætning på myharmony.com?

Men hvad skal erstatte den?

Jeg har selv kigget på følgende løsninger:

- En ny Harmony Ultimate - Den skulle også kunne styre min PS3 så vidt jeg kan forstå?Men tillader den den grad af opsætning som jeg søger.

- En Lintronic løsning med en Beo4-remote - Den æstetiske løsning, men hvor skarp skal man være i programmering for få det fulde udbytte af den?

- Phillips Pronto - Koster det ikke en mindre formue? (Kan ikke finde priser på nettet.)

- En fjerde løsning som jeg endnu ikke er faldet over???

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige produkter?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

En af de ting som jeg er træt af, er at jeg ikke kan få lov til at indstille delay efter hver enkelt "Tryk"/kommando. 
F.eks. efter tv'et er tændt, skal den vente i ca. 5 sek. før den beder tv'et skifte input osv..


Det har da altid været muligt med Harmony. Du definerer den tid det tager for tv'et at være klar til kommandoer efter det er blevet tændt.

Rækkefølgen bestemmer man da også selv, medmindre jeg misforstår.
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 10:28
Jeg kan sagtens finde delay-funktionen, men der bliver påført delay efter samtlige kommandoer, og det er ikke det jeg vil have den til. Jeg vil kunne påføre delay efter enkelte kommandoer.

Mht. rækkefølgen, så er det så vidt jeg kan se kun den rækkefølge enhederne tænder i, ikke rækkefølgen for de enkelte kommandoer.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 14:30
Interfacet til Lintronic har fået adskillige opgraderinger siden jeg anmeldte det på flatpanels.dk, så det er ved at være OK at sætte op. Det kræver ikke programmering og er ren pej-og-klik. Det er dog ikke på samme måde som Harmony med fine billeder af det udstyr man sætter sammen og guides til "Hvilken aktivitet vil du gerne udføre med denne knapsekvens?".

Fordelen er, at du har langt større frihed end du har med Harmony. Til gengæld, så vil jeg lige indskyde at jeg ret seriøst overvejede at skifte mit eget Lintronic ud med en Harmony Smart Hub fordi den medfølgende fjernbetjening er SUPER fed. At den kører RF og ikke skal oplades er virkelig noget man kan vænne sig til - og så får du mange af de fordele som Lintronic har i kraft af den centrale IR-blaster. Smart Hub er klasser bedre end de normale Harmony-remotes når det kommer til hit-rate for tænd/sluk/... af enheder nu hvor man ikke skal peje længere.

Redigeret af Torben Rasmussen - 07-Februar-2014 kl. 14:32
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg kan sagtens finde delay-funktionen, men der bliver påført delay efter samtlige kommandoer, og det er ikke det jeg vil have den til. Jeg vil kunne påføre delay efter enkelte kommandoer.


Delay for hvor lang tid en enhed skal bruge før du kan skifte input er kun gældende når du tænder og har ikke indflydelse på andre kommandoer.
Til top
Bent_s Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 20:17
Hey
Jeg har en harmony hub, genial når den virker,men den er lidt kritisk med wifi forbindelsen.
Den har drillet mig meget, men lige nu kører den perfekt.
Styrer tv, forstærker, Dúné, Apple tv, wii. Lys LK
Mvh Bent
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg kan sagtens finde delay-funktionen, men der bliver påført delay efter samtlige kommandoer, og det er ikke det jeg vil have den til. Jeg vil kunne påføre delay efter enkelte kommandoer.


Delay for hvor lang tid en enhed skal bruge før du kan skifte input er kun gældende når du tænder og har ikke indflydelse på andre kommandoer.


Jeg har netop opsat en Harmony Smart Control, og jeg kan godt se at den browserbaserede MyHarmony opsætning er meget anderledes end det gamle Logitech Harmony Remote Software jeg har brugt til min Harmony One.
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 22:13
Fandt lige denne her på nettet


kan købes her





Redigeret af filmtosse - 07-Februar-2014 kl. 22:14
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg kan sagtens finde delay-funktionen, men der bliver påført delay efter samtlige kommandoer, og det er ikke det jeg vil have den til. Jeg vil kunne påføre delay efter enkelte kommandoer.


Delay for hvor lang tid en enhed skal bruge før du kan skifte input er kun gældende når du tænder og har ikke indflydelse på andre kommandoer.


Jeg har netop opsat en Harmony Smart Control, og jeg kan godt se at den browserbaserede MyHarmony opsætning er meget anderledes end det gamle Logitech Harmony Remote Software jeg har brugt til min Harmony One.


Tillader opsætningen på MyHarmony så en større frihed/flere opsætningskriterier end den gamle?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Jeg kan sagtens finde delay-funktionen, men der bliver påført delay efter samtlige kommandoer, og det er ikke det jeg vil have den til. Jeg vil kunne påføre delay efter enkelte kommandoer.

Mht. rækkefølgen, så er det så vidt jeg kan se kun den rækkefølge enhederne tænder i, ikke rækkefølgen for de enkelte kommandoer.

Du kan gøre begge dele. Det kan jeg ihvertfald på min ONE, så mon ikke din også kan Wink
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 10:13
Gå efter Harmony :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 10:15
Er det også i den gamle opsætning Pallec?
Så vidt jeg ved blev One opdateret til at kunne opsættes vis MyHarmony på et tidspunkt, men min er ældre end det...

Hvis det er den gamle opsætning, hvor gør man det så?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu