recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Video-Streamer til HD-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Video-Streamer til HD-TV

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 04:18
HamDenFede: Hvis det holder den netgear EVA8000 kommer med, Wi-Fi  802.11n-standard, så er alle dine problemer løst.

Tror jeg :)

Jeg syntes til dato det lyder som den bedste player der kommer.
Jeg vil bruge den sammen med vista media center.
og plugin my movies 2.
http://www.mymovies.name/home.aspx

Så kommer det til at spille max fedt ;)
Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 09:33

Hmm...

Den ser spændende ud den EVA8000 og opfylder vist også de fleste krav jeg har lige pt. Dog understøtter den ikke afspilning af H.264 (codec) så vidt jeg lige kan se nogen steder, hvilket dog er et stort minus for mig.

Jeg har kigget på den sidste nye fra Kiss, nemlig deres "1600", da denne (så vidt jeg ved) er den eneste player på markedet nu der understøtter afspilning af content der er kodet i H.264. Dog aner jeg ikke hvilke containers den understøtter eller hvilke bitrater. Men jeg tvivler på at den kan udnytte et H.264 codec fuldt ud, da det trods alt er den første maskine på markedet der kan håndtere det. Denne Kiss kan dog ikke afspille filer via SMB-shares, og så har vi balladen igen. En maskine kan nogle ting, en anden kan noget andet...

Måske skal man bare vente et par generationer før man køber en player. Det er bare underligt, at et codec som f.eks. H.264 har været brugt i over to år, og der er stadig ikke rigtig nogen der gider beskæftige sig med det, på trods af, at det er klart det bedste til f.eks. HD-materiale pga. den høje bitrate dette codec kan arbejde med. Dette kan dog også være problemet, da en player sandsynligvis skal have en noget kraftigere chip, end de som findes i modellerne på markedet i dag.

Derfor er den optimale (og klart dyreste) løsning mht. afspilning, for mig stadig at invistere i en HTPC, og selv installere de fornødne codecs. Denne løsning er så langt fra optimal på en række andre punkter, nemlig pris, støj, størrelsen, opsætning etc.

Det er sq ikke nemt



Redigeret af HamDenFede - 19-April-2007 kl. 09:37
Mvh. HamDenFede
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 10:18

2500 kr det vel en okay pris - hvis/ når den kommer??? ja det ser/"lyder" sgu fed nok.....men hvornår??

men igen, der kommer sgu hele tiden nye modeller så det sgu lige før man aldrig får købt noget fordi man bliver ved med at vente....hehe.....men, nu kommer der også nyt fra DVICO TVIX, faktisk 2;

http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM4000.aspx, den som hedder M-4000PA/SA

http://digg.com/gadgets/Dvico_Tvix_M_4100_5100, og så den helt nye kommer den engang kommer med HDMI osv.

men disse modeller har sgu også +/-, cool nok med display selv om det er lidt primitivt men kan dog bruges også til musik UDEN at skulle tænde tv'et men så igen har den den irriterende blæser som man efterhånden har nok af i ens hjem....

Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 13:20
HamDenFede: Jeps jeg føler helt klart med dig.

Det er bare så irreterende at der ikke er nogle der laver en ordenlig media player extender. har nok pcer stående. gider bare ikke have dem i stuen.

En extender der kan extend WMC.
og havde HDMI, Wi-Fi  802.11n-standard, så var jeg solgt, ville gerne betale op til 4000.- for sådan en fætter.. men nej det gider de ikke lave Grrrrr.

Så jeg som du kigger også på det som den eneste rigtige udvej er at bygge sin HTPC selv så får man det man vil have.
jeg har forsøgt, min ville koste 7219.-

Men så var det også med alt jeg skal bruge:
Asus pundi kabinet, med HDMI ati 200 mobilito grafik + Otisk lyd udgang så jeg kan få ægte 5.1 eller DTS signal til min forstærker
core 2 doru 2.13
1 giga ram
320 harddisk samsung sata 2 16 mb buffer (men trækker alle film fra server så harddisk er kun til tv optagelser)
netkort Wi-Fi  802.11n-standard
tv kort, hauppauge hvr 1300 med fj.b

Så mener jeg ikke det bliver bedre.
så kan det spille alt...

Skulle jeg tage et alternativ lige nu, ville det nok være den kiss 1600, brugte lige 5 timer i går nat på at kigge hele nettet igennem for network players osv..
kiss er den bedste. den har kun 1 minus det er den ikke har Wi-Fi  802.11n-standard.... hvilket også er et hammernde stort minus, for den kommer ikke til at kunne klare HD og HD DVD på det lorte netkort der sidder i den grrrrrrrr kiss...

ellers er den cool, til de 2200 den koster er det jo billigt nok :)

og jeps: det skal understytte: H.264


PS kan se ikke alle siger den: EVA8000 for Wi-Fi  802.11n-standard
på deres egen hjemmeside står ikke noget om det :(
Derfor har jeg fravalgt den. og valgt kiss 1600 som mit bedste alternativ til en HTPC


Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 13:50

Den manglende understøttelse af 802.11n-standarden er for mig at se ikke det store minus. Med mindre en player har en betydeligt stor buffer, hvilket jeg ikke kan forestille mig, så vil jeg til enhver tid foretrække en kablet forbindelse over en trådløs. Ja, så er der et kabel mere der skal trækkes, men det gør jeg gerne.

Ikke fordi 802.11n kan streame hurtigt nok, men fordi jeg ikke tror på at det er mere stabilt end det nuværende trådløse netværk man kan købe for penge. Uanset mærke og model, vil der altid komme udfald på forbindelsen i ny og næ, og det er bare ikke godt nok hvis man er midt i en film. Når du snakker trådløst netværk, er der alt for mange faktorer der kan spille ind på forbindelsen.

Den omtalte Kiss kan godt nok afspille H.264 kodet materiale, men helt sikkert ikke i en .mkv (matroska) container, som er det klart mest udbredte. Herudover kan den, så vidt jeg ved heller ikke streame fra SMB-shares, men det kan være mig der tager fejl.

Mvh. HamDenFede
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 14:00
humm kiggede på netgear's forum, de siger den kan spille: H.264
men om den så kan klare .mkv (matroska) ved jeg ikke.
og om kissen kan det aner jeg heller ikke.

Du har ret, har brug for,
understøttelse af, .mkv (matroska)  også.
Grrrrr... Nå men jeg gider ikke mere rode.
tager den dyre løsning, bygger min HTPC inde for få uger :)

Så det ikke ud til at være en fornuftig maskine jeg havde sat samme?
Kender du til nogle færdig bygget der er super fede til under 8 K?


Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 19:36

Under 8k burde det være til at sammensætte en fed maskine. Performance mæssigt kan du sagtens få meget for pengene. En stor disk, en hurtig processor, et grafikkort fra nVidia med hardware decoding (PureVideo). Alt dette er til at komme til for penge.

Det der bekymrer mig er alt vedrørende kabinetter og støj. Derfor har jeg ikke lige mod på selv at gå igang. Jeg vil i øvrigt heller ikke betale så meget for en HTPC, da jeg har ikke mindre to pc'er i hjemmet der kan klare opgaven, men bare ikke hører hjemme i stuen.

Hvis du kigger ved MM-Vision (http://www.mm-vision.dk), har de nogle rigtig fede media centre. Bland andet nogle med display foran, fuld remote og måske vigtigst, 100% passivt kølet. Disse lækre maskiner koster dog også nemt 15k uden software. Hertil kommer så alt den tid det tager at sætte den op og konfigurere alt det man har lyst til.

Tror jeg fortsætter min søgen

Mvh. HamDenFede
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af Brown Ghost Brown Ghost skrev:

HamDenFede: Jeps jeg føler helt klart med dig.

Det er bare så irreterende at der ikke er nogle der laver en ordenlig media player extender. har nok pcer stående. gider bare ikke have dem i stuen.

En extender der kan extend WMC.
og havde HDMI, Wi-Fi  802.11n-standard, så var jeg solgt, ville gerne betale op til 4000.- for sådan en fætter.. men nej det gider de ikke lave Grrrrr.

Så jeg som du kigger også på det som den eneste rigtige udvej er at bygge sin HTPC selv så får man det man vil have.
jeg har forsøgt, min ville koste 7219.-

Men så var det også med alt jeg skal bruge:
Asus pundi kabinet, med HDMI ati 200 mobilito grafik + Otisk lyd udgang så jeg kan få ægte 5.1 eller DTS signal til min forstærker
core 2 doru 2.13
1 giga ram
320 harddisk samsung sata 2 16 mb buffer (men trækker alle film fra server så harddisk er kun til tv optagelser)
netkort Wi-Fi  802.11n-standard
tv kort, hauppauge hvr 1300 med fj.b

Så mener jeg ikke det bliver bedre.
så kan det spille alt...

Skulle jeg tage et alternativ lige nu, ville det nok være den kiss 1600, brugte lige 5 timer i går nat på at kigge hele nettet igennem for network players osv..
kiss er den bedste. den har kun 1 minus det er den ikke har Wi-Fi  802.11n-standard.... hvilket også er et hammernde stort minus, for den kommer ikke til at kunne klare HD og HD DVD på det lorte netkort der sidder i den grrrrrrrr kiss...

ellers er den cool, til de 2200 den koster er det jo billigt nok :)

og jeps: det skal understytte: H.264


PS kan se ikke alle siger den: EVA8000 for Wi-Fi  802.11n-standard
på deres egen hjemmeside står ikke noget om det :(
Derfor har jeg fravalgt den. og valgt kiss 1600 som mit bedste alternativ til en HTPC


er bare ikk helt vild med den KISS1600, synes det er lidt plastic agtig og har læst at den ikk rigtig holder..... http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1128&zoneid=38 og oså andre steder.

men ellers vil jeg prøve at holde mig til DVICO TVIX M-4100 når den kommer måske her til maj/juni mdr.

men alt det H.264, inden det vel kommer til at slå rigtig igennem så går der vel hurtig 1-2 år?? der kan der sgu nå at komme mget nyt og som er mere up-to-date til den tid....

nogle som ved hvordan Netgear EVA8000 kommer til DK??



Redigeret af Stay_Bamboocha - 19-April-2007 kl. 22:05
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

men alt det H.264, inden det vel kommer til at slå rigtig igennem så går der vel hurtig 1-2 år??

Det kommer an på hvor du får dit videomateriale fra. Nogle har manglet denne feature i de sidste 1-2 år, andre vil ikke savne den om 3-4 år...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

nogle som ved hvordan Netgear EVA8000 kommer til DK??



Køb den på nette fra udlandet. meget nemmer, billiger, hurtigere...

Bare brug kredit kort, så er du sikker på de ikke kan snyde dig.
sender de ikke. ringer du til bank siger kender ikke til den transaktion.
og Vupti dine penge er tilbage på din konto.

Køb aldrig på nette, udlandet via konto til konto!!

 
Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Under 8k burde det være til at sammensætte en fed maskine. Performance mæssigt kan du sagtens få meget for pengene. En stor disk, en hurtig processor, et grafikkort fra nVidia med hardware decoding (PureVideo). Alt dette er til at komme til for penge.

Det der bekymrer mig er alt vedrørende kabinetter og støj. Derfor har jeg ikke lige mod på selv at gå igang. Jeg vil i øvrigt heller ikke betale så meget for en HTPC, da jeg har ikke mindre to pc'er i hjemmet der kan klare opgaven, men bare ikke hører hjemme i stuen.

Hvis du kigger ved MM-Vision (http://www.mm-vision.dk), har de nogle rigtig fede media centre. Bland andet nogle med display foran, fuld remote og måske vigtigst, 100% passivt kølet. Disse lækre maskiner koster dog også nemt 15k uden software. Hertil kommer så alt den tid det tager at sætte den op og konfigurere alt det man har lyst til.

Tror jeg fortsætter min søgen



Klart ville også gerne bare have en media center extender der virkede.
har selv 3 computers her hjemme, den ene en stå som server til mit Showcenter200 lige nu.

men de vil bare ikke lave en extender der virker ordenligt åbenbart.
på ms hjemmeside siger de man kan bruge Xbox360... totalt til grin.
1, betale for den
2, den lamer af h til
3 ligner jo lort
4, har ikke N wifi
5, har ikke HDMI
osv der ud af...

nej jeg tror sku jeg bygger min PUNDI..

Asus pundi kabinet, med HDMI ati 200 mobilito grafik + Otisk lyd udgang så jeg kan få ægte 5.1 eller DTS signal til min forstærker
core 2 doru 2.13
1 giga ram
320 harddisk samsung sata 2 16 mb buffer (men trækker alle film fra server så harddisk er kun til tv optagelser)
netkort Wi-Fi  802.11n-standard
tv kort, hauppauge hvr 1300 med fj.b
-----------------------

Syntes du ikke den ser fornuftig ud den fætter?
 
Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
HIFI-Hammeren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 15:39

Rapsody N35 er en rigtig god og lækker medie streamer. Den kan streame fra harddisk og fra netværks computer eller NAS. Understøttelse af H264 kommer først i den næste version, men den klarer MPEG-4, DivX, XviD, AVI + MPEG1/2 og MPG, ISO, IFO), VOB (DVD inkl. Menu), IDX & SUB-Undertekster, Musik (MP3, WMA, WAV, AAC) og selvfølgelig billeder (JPEG). N35 er een af de få som har en hardware NDAS chip. NDAS'en gør at N35 harddisk optræder som en lokal harddisk på din PC efter at ha installeret en driver. NDAS giver en hurtigere data overførsel. Billed kvaliteten er i top, og det er betjeningen også.

Det kan anbefales at kigge lidt på den.

Venlig hilsen

HIFI-Hammeren.dk
Lars Schmidt
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu