recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Video-Streamer til HD-TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Video-Streamer til HD-TV

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 18:56

nå så er Netgear EVA8000 ved at være på hylderne i "butikkerne".  men er "pludselig" kommet lidt på andre idéer, hvorfor ikk købe/lave en computer til de 2600kr som EVA8000 koster. det jeg lidt har i "tankerne" er en computer med med Micro-ATX motherboard med onboard grafikkort + HDMI og lydkort 7.1, det hele for at gøre det så enkelt, billigt og småt. så ville jeg gemme den væk i et skab og så evt kun styre den med en BlueTooth-mus eller M$ Remote. det må kunne gøre lige så billigt og så er den nem at opdatere med codec osv.

også fordi jeg evt ville køre med dual-screen eller hvad det nu hedder, altså hænge en lille pc-skærm (gerne Apple-hvid hehe, så den er lidt diskret) op på væggen til alm hus-brug; mail, net-bank, internet-surfing og musik-afspiller, især som musik-afspiller. gider nemlig ikk ha' vores panasonic PV 60 stå kørende konstant.  

..bare en tanke....

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 19:04

Du kan ikke bygge en brugbar mediacenter pc for 2600,-

du skal regne med minimum 5000,- sådan groft regnet.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Du kan ikke bygge en brugbar mediacenter pc for 2600,-

du skal regne med minimum 5000,- sådan groft regnet.

 

et bundkort til 5-600kr og ligeledes en processor. 1Gb koster ca 400kr evt 2? og så et billigt Micro-ATX kabinet til 400. Hd den har........hvad mere?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2007 kl. 20:39

det er utopi at tro man lige kan stykke de billigste tilfældige komponenter man kan finde sammen og så har man et brugbart mediecenter. Så kan du bruge resten af dine aftener med at spørge herinde hvorfor du ikke lige kan det ene eller det andet, eller lige få dette her til at virke.

skal det være brugbart skal du bruge minimum følgende

et bundkort med onboard grafik der har videoacceleration, du kan ikke bare bruge et hvilketsomhelt tilfældigt bundkort ellers skal du købe separat grafikkort oveni.

Regn med 700,-

En cpu der har kræfter nok

regn med 1100,-

Ram - 1gb er fint nok til at starte styresystemet, men skal den arbejde fornuftigt er 2gb at foretrække.

regn med 600,-

Harddisk  600,-

Et fornuftigt kabinet og ikke mindst en ordentlig strømforsyning

regn med 800,-

dvd-rom drev skal du vel også have - regn med 300,-

så kommer alt det løse der lige dukker op - mus, tastatur, ms remote, software, kabler, blæsere, styresystem osv. du har nemt brugt 1000,- på dette

ialt 5100,- og så har jeg været nærig i mine valg af enheder.

 

 



Redigeret af spawn - 10-August-2007 kl. 20:44
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
hiphop_odc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 15:00

Slet post



Redigeret af hiphop_odc - 25-August-2007 kl. 15:01
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 15:01

Åhhh må købe den EVA8000. da alt mit andet udstyr er brændt af ve lyn nedslag i onsdags :(

og en media tank ikke er kommet endnu :(

Lort.. har ligge kigget den EVA er heller ikke kommet endnu.
Nogle der ha rset EVA 8000 eller Maskine med Media Tank (NMT) som kan købes nu??

Skal have nyt udstyr..
Som sagt, lt er bærndt af, det enste der overlede var 2 fjernsyn.

Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 11:53

Forslag:

Køb en brugt Xbox 1. Hvis den er chippet kan du bruge den som mediacenter til DVD (progressiv DVD afspiller indbygget), rippet DVD, Xvid/DivX, VCD, SVCD, billeder (alle kendte formatter), MP3, CD Audio, netradio osv. Den kan selvfølgelig også streamme via netværket, sågar via film via internettet (har prøvet det :o)

Har set flere på DBA til omkring 700-1000 Dkr, med diverse org. spil (sikkert også en del uorginale på HD) + 1-2 kontrollere (Kig efter om der evt. følger en Logitech trådløse med - den er rigtig fin). Kig også efter en med mulighed for at slå crack-chippen fra. Så kan du spille Xbox Live spil. 

Jeg har selv en (nu på 5. år med XBMC) og er stadig såvidt meget tilfreds med den. Jeg spiller ikke på, men bruger den udelukkende som mediacenter enhed. Den eneste ulemper er der ikke er så meget WAF over en den, kan ikke spille HD materialle, støjer lidt (men meget mindre en Xbox 360) og er ikke  trådløs (men kan gøres det evt.)

Så kan du jo i ro og mag gå og vente på at der kommer en streamer med MediaTank revisons HW. Hør rygter om der skulle være en lige på trapperne, men sikkert svær at få fingerne i starten. Og så er der alle børnesygdommene den sikkert også vil have i starten. Man vil jo også gerne have fra en producent der levere opdaterings Firmware.



Redigeret af romkuglen - 26-August-2007 kl. 12:00
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af romkuglen romkuglen skrev:

Forslag:

Køb en brugt Xbox 1. Hvis den er chippet kan du bruge den som mediacenter til DVD (progressiv DVD afspiller indbygget), rippet DVD, Xvid/DivX, VCD, SVCD, billeder (alle kendte formatter), MP3, CD Audio, netradio osv. Den kan selvfølgelig også streamme via netværket, sågar via film via internettet (har prøvet det :o)

Har set flere på DBA til omkring 700-1000 Dkr, med diverse org. spil (sikkert også en del uorginale på HD) + 1-2 kontrollere (Kig efter om der evt. følger en Logitech trådløse med - den er rigtig fin). Kig også efter en med mulighed for at slå crack-chippen fra. Så kan du spille Xbox Live spil. 

Jeg har selv en (nu på 5. år med XBMC) og er stadig såvidt meget tilfreds med den. Jeg spiller ikke på, men bruger den udelukkende som mediacenter enhed. Den eneste ulemper er der ikke er så meget WAF over en den, kan ikke spille HD materialle, støjer lidt (men meget mindre en Xbox 360) og er ikke  trådløs (men kan gøres det evt.)

Så kan du jo i ro og mag gå og vente på at der kommer en streamer med MediaTank revisons HW. Hør rygter om der skulle være en lige på trapperne, men sikkert svær at få fingerne i starten. Og så er der alle børnesygdommene den sikkert også vil have i starten. Man vil jo også gerne have fra en producent der levere opdaterings Firmware.

jeg leger også lidt med min Xbox1 og Xbmc til afspilning af film musik & billeder - men pt står den i vores soveværelse tilsluttet 4:3 TV til visning af vores børns film. men har også tænkt på at tage den ind i stuen og tilslutte den vores Plastma PV60, men tilslutningen fra Xbox'en og til fjernsynet sker jo gennem Composite - hvor godt er det??? det jo den dårligste måde at overføre et video-signal....?

Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 10:12

Du kan købe et Xbox1 kabel med SCART RGB udgang, men ved skimse ikke om det giver et bedre billed. Umiddelbart syntes jeg at det tilhørende composit standard kabel er i fin kvalitet til DVD, på min 37" LCD. Text er lidt gridret på menuer, men farver er helt OK.

Husk at hvis du skal rette fra 4:3 opløsning til 16:9 opløsning:

Sætte crack-chip til OFF mode.

Start Xbox i M$ mode.

Ret config til 16:9.

Sluk igen

sæt crack-chip til ON og så spiller den i 16:9 på din PV60´er.

(kan være du kan det fra din crack boot OS. Jeg kan kun gøre det denne vej)  



Redigeret af romkuglen - 27-August-2007 kl. 10:13
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 00:21
Tak for tanken, men det er ikke godt nok til mig.. det xbox halløjsa, syntes det er helt forfærdeligt at noget der slat ikke er lavet til media center, måske gør det bedre en dem der er på market lige nu.

Men, uanset hvad så vil jeg ikke have sådan en satan ind i min fine stue LOL..
Den er grim
Den har ikke HDMI
Den han ikke levere lyd i 5.1 og DTS (?)
DEN LARMER.

Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 14:32
Nå men kan ikke få fat i den EVA8000 lige nu :(
Og er begyndt at se lidt på den TVIX  M-4100SH

hvad siger i til den i forehold til EVA8000

Hvad skal jeg købe ?
Netgear eller Tvix ?

Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 19:17
Nå så fandt jeg endelig den EVA8000, i Holland :)
Hvor den var på lager, koster 2600.- DKK
har bestilt den nu, så glæder mig til den kommer :)

Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu