recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket fladskærms tv skal jeg købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket fladskærms tv skal jeg købe

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Martin Hemmings Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:56

Hej Extreme

Jeg har selv købt et Medion 50"10000-1 plasma HD -Ready hos EL-Danmark til 22999.-for en månede siden og der er flot billede på ,du skal bare vide at HDMI indgangen driller lidt med Sony udstyr.

VH Martin

Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:59

he, he... alle salgstricks gælder jo.

Selvfølgelig er det billedet der har klart 1. prioritet. Jeg kan læse mig til at billede ikke er super med alm. TV (som de fleste LCD og Plasma), men vil det ikke blive noget bedre når det så bliver digitalt?

Jeg synes godt nok at det er noget af en jungel at skulle købe et fladskærms TV...

Ville jo være meget fedt at kunne se fx tekst TV og alm. TV på en og samme tid... Måske bare lidt lir...

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:04

Du behøver ikke to tunere for at se TXT og TV samtidig. Det kan masser af TV, der ikke har to tunere. Det alt overskyggende råd til folk der skal købe fladskærm er, at pris og kvalitet hænger sammen, men at det er indkøbsprisen og ikke salgsprisen, der afgør det . Med det mener jeg at fordi Alfaview sælger et tv til 24.000 er det ikke at sammenligne med et Samsung, Philips eller Sharp i den samme prisklasse. Der er bare ikke samme konkurrence (læs ingen konkurrence) på Alfaview. Hvis du ikke vil gå galt i byen, så køb LE-40M61B eller hvis du virkelig skal flotte dig så køb 37PF9830 fra Philips. De nye skærme der kommer fra JVC skulle også være interessante i hvert fald hvis du spørger Thorvald, der skriver meget herinde....

P.S. Angående digitalt signal. Det vil selvfølgelig blive bedre end analogt på Alfraview, men endnu endnu bedre på et ordentligt LCD.



Redigeret af Langemor84
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:09

Nu snakker jeg ikke Alfaview mere, jeg er blevet overbevist om ikke at købe et TV fra dem.

 

Jeg er meget lun på LE-40M61B, men det er bare lidt pebret synes jeg. Kender du til priserne i Sverige på samme fjernsyn?

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:15

http://www.kelkoo.se/ctl/do/search?siteSearchQuery=40M61B

27.000 SKR, men det svarer jo også til kun 21.600 danske, så det er ganske billigt.

De eneste negative ting jeg kan sige om TV'et er at fjernbetjeningen er lidt billig og grå og at det ikke kan pixelmappe 1:1 når det skal bruges som PC-skærm. Det vil sige, at du ikke kan udnytte opløsningen fuldt ud (1366x768), men derimod må køre i 1024x768.

...og så selvfølgelig at det kun har en tuner.



Redigeret af Langemor84
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

Okay. Det med opdateringshastigheden er lidt svært for det afhænger også af hvordan det måles, men jeg ville bare passe på med Alfaview. Generelt ville jeg aldrig købe noget som et firma selv laver og selv sælger. Så ved man bare, at de tjener alt for mange penge på det. Der er jo ingen konkurrence på produkterne. De er tilmed billige og derfor bør man kigge sig ekstra godt efter.

Hvis du vil op omkring 20.000 kan du jo også overveje en af LG's lækre plasmaskærme, der også er velegnede som PC-skærme f.eks. PX4 eller PX5. Sidstnævne er ofte på fællesskøb her på siden.

Eller hvad med en dejlig tur syd for grænsen, så kunne der måske blive til Samsungs LE-40M61B

Så skal der endda siges at Alfaview ikke selv producerer disse skærme, det er skærme som produceres af et koreansk firma hvor du beder om hvad navn der skal stå på skærmen. Så bestiller du en container fuld omkring 85 apparater, når det er større skærme, så kan modellen for den sags skyld hedde Hugo i Højhuset eller hvad du har lyst til.

Læg også mærke til at rigtig mange af disse No Name produkter fra eksempelvis Kina og Korea garanterer ikke reservedele til din skærm, og hvis de gør er det max. inden for de 2 års reklamationsret.

Bare sådan noget som fjernbetjening, kan benytte forskellige protokoller på samme model, men fra 2 forskellige forsendelser. Og der eksisterer ikke en Multi-rand fjernbetjening som kender koder til de lidt mere ukendte mærkers fjernbetjening.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:16

I Sverige er de ikke billigere.

Billigeste er i Tyskland til 17.547, det er da en ok besparelse. Skal lige undersøge om de kan sende det, og hvad det evt. koster.

MEN, hvad med en evt. reklamation her, nogle der ved det?

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:17

Jeg vil anbefale JVC LT-37M60, som jeg selv vil have - og som vi iøvrigt skal til at køre fælleskøb på (se under fælleskøb). Prisen i fælleskøbet bliver 19.999,- måske 19.499,. inkl. vægbeslag og alu-kabelbakke. Ellers koster det 22.999,-

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:18

> BrianJVC

Så fik vi da vist også lige svinet Alfaview lidt til for en gang skyld, men det er heller ikke helt ufortjent.....Frederik Fetherline...helt ærlig...

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Nu snakker jeg ikke Alfaview mere, jeg er blevet overbevist om ikke at købe et TV fra dem.

 

Jeg er meget lun på LE-40M61B, men det er bare lidt pebret synes jeg. Kender du til priserne i Sverige på samme fjernsyn?

Hvad med at kigge lidt efter JVC LT-37M60, jeg kan se de er ved at lave noget idnkøb her på siden, på denne model. Det er markedets første som går ind og halverer billed-frekvensen fra de 20 millisekunder til 10 millisekunder, det er en klart synlig forskel, samlignet med response speed som kan opnås ved at måle på forskellige måder. 20 millisekunder er billedfrekvensen på alle fladskærms TV, det kan ikke være anderledes, så findes der enkelte nye teknologier som kan nedsætte denne.

JVC's teknik hedder Clear Motion Drive, og det betyder at den faktisk producerer et billede mere og sender det en lille smule forskudt, så du på den måde snyder dit øje, og gengivelse er langt flotter på bevægelser, hvor der ingen skygger, regnbue effekt eller slør er.

Philips kommer med deres version af en sådan teknik til efteråret og det hedder ClearLCD.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:23

>Extreme12.

HEHE  som jeg skrev tidligere er der et par stykker herinde, der er meget varme fortalere for JVC, hvilket ikke er uberettiget, da det er fine produkter, men man skulle næsten tro Thorvald og BrianJVC har interesser i at JVC sælger meget .

> Ved i forresten om der er nogen butikker i Århus, der udstiller de nye JVC modeller jeg kunne rigtig godt tænke mig at tjekke dem ud.



Redigeret af Langemor84
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 21:24

JVC LT-37M60 lyder også ok, er bare ikke så vild med designet. Ved du om det kan fås i sort?

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu