recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket LCD skal jeg købe ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket LCD skal jeg købe ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sundin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket LCD skal jeg købe ?
    Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 23:16

Hej Hej

har kig på flg 2 lcd skærme,hvilket et skal jeg gå efter????

SAMSUNG LE40B555A5W

SONY KDL40W5500K

Er umiddelbart mest til Sony,men hvad siger i ?

 

Jakob

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af Sundin Sundin skrev:

Hej Hej

har kig på flg 2 lcd skærme,hvilket et skal jeg gå efter????

SAMSUNG LE40B555A5W

SONY KDL40W5500K

Er umiddelbart mest til Sony,men hvad siger i ?

 

Jakob

Til at starte med, fra vælg 5 serien fra Samsung og kig på nettet, der kan du få deres 6 serie til samme pris. 5722,-

http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid /B176323/cid/15017/refId/pricerunner_dk/

Billede Forskellen på Sony 40W5500 og Samsung 40B650 er meget lille, så jeg ville vælge udfra design og pris.

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 08:36

Hej Sundin

Helt enig med kskruger. Fravælg 5 serien

Jeg vil nok nærmere sige PAS PÅ MED AT KØBE SAMSUNG 5-serien.

Jeg har et (næsten helt nyt - overvejer seriøst at returnere det) Samsung LExxB535, men vil helt klart købe et Sony hvis jeg skulle vælge i dag.

Min far har et 40W4500 (vel at mærke med standard indstillingerne) og billedet ser faktisk OK ud i forhold til et justeret LE40B535

Har lige købt et Sony 37V5500 til min mor (En mindre "model" end W5500), da der er flere udlemper ved Samsungs B5xx serie:
1 - dvb-c kanaler kan IKKE sorteres (fx så dr1 ligger på kanal 1, tv2 på kanal 2 , tv3 på kanal 3 osv).  Det er KUN de analoge der kan sorteres.
2 - BÅDE én analog og en anden digital kanal kan have nummer 2 SAMTIDIGT (tryk 2 på fjernbtjeningen og analog-kanal2 vises; tryk 2 på fjernbetjeningen igen og digital-kanal2 vises!!!) WTF !!! - det er pisse forvirrende i daglig brug!!!
2 - Menu'en er ikke intuitiv - m.a.o. tingene ligger ikke lige der hvor du forventer det (min subjektive vurdering).
3 - Når man har lavet en auto-scan af digitale kaneler, kan man ikke manuelt tilføje en ny kanal til de eksistrende.
4 - Og så er der jo lige Samsungs fjernbetjening der er så stor at den kræver to hænder, hvis du skal bare lidt mere end bladre mellem kanalerne.


PS Den nyeste firmware-opdatering løser ikke de ovenstående problemer.

Så jeg ville klart vælge Sony'et frem for Samsung tv'et

 

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 09:02
Med hensyn til, at man ikke kan sortere DVB-C kanaler på et Samsung tv. er både rigtig og forkert. Når vi snakker de nordiske modeller, så kan det ikke lade sig gøre. Men køber man istedet en EU model, så kan de fleste faktisk godt ændre rækkefølgen. På mit Samsung 50B850 er der ikke nogle problemer i det, mens den danske udgave 50B855 ikke kan. Hvorfor det forholder sig sådan, vides ikke. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2009 kl. 23:48

Sundin?

Hvorfor lige netop en LCD?

M.v.h.

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 18:27
@kskruger
Takker for uddybningen - så blev jeg det klogere :). 
Ville blot oplyse om de mangler, som jeg har fundet ved den skandinaviske B535 (han skrev jo specifikt en fra B5-serien)
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:31
Husk lige der er kommet en opdatering til samsungs tv, men gælder først fra 6serien, som gør at man kan sortere i kanalerne ;)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Med hensyn til, at man ikke kan sortere DVB-C kanaler på et Samsung tv. er både rigtig og forkert. Når vi snakker de nordiske modeller, så kan det ikke lade sig gøre. Men køber man istedet en EU model, så kan de fleste faktisk godt ændre rækkefølgen. På mit Samsung 50B850 er der ikke nogle problemer i det, mens den danske udgave 50B855 ikke kan. Hvorfor det forholder sig sådan, vides ikke. 
Der er lige kommet en ny firmware til mit 7070, og det læser problemet med kanalsortering.Big smile
Edit: Var lige skrevet.Embarrassed

Redigeret af flemming larsen - 04-November-2009 kl. 21:48
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu