recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket Surround system?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket Surround system?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MzChosen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 18:12

Takker for hjælpen.

Jeg går ud fra der så ikke findes en samlet billig pakke med

Reciever+højtalere. uden jeg selv skal købe hver en del, og sætte det sammen.

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 18:20

 

 Firkantet sagt. Nej.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 19:14
Ved at håndplukke delene hver for sig får du somregel bedre kvalitet, end de alt i et sæt, da største delen af dem kan have svært ved at gengive et flot stykke musik, eller et ordentligt filmbrag
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 00:16

Jo der findes systemer, men så er vi oppe i en anden prisklasse.

Samsung TXQ120: http://www.samsung.com/dk/products/hometheatre/hometheatre/h t_txq120r.asp?page=Specifications

Den har HDMI indgang til din PS3 (Du smider HDMI fra PS3 til anlæg og HDMI videre i tv, både lyd og billede er i HDMI kabel)

Der er også alm. lydindgang fra dit tv af.

Den kan findes til godt 7k. Har hørt det spille og det spiller faktisk ret så godt...

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381922

6200,- i .de : http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/708906_- ht-txq-120-r-samsung.html



Redigeret af Rulle - 05-November-2007 kl. 00:19
/Martin
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 08:06
Kan kun være enig med rulle, har nemli selv bestilt det samsung sæt, efter jeg havde hørt det. Efter mine "krav" til et anlæg, så var jeg bestemt tilfreds, både i film og musik... Og flere har sagt det samme som mig om det. 
Til top
MzChosen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 16:45

hehe ja okay.

Men tror jeg starter fra bunden af med et surround anlæg.

Jeg har kigget på de her Højtalere http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnote sblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=52455254

Eller

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnote sblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=51977026

Og så en forstærker

http://www.godpris.dk/shop/default.asp

en JVC RX5052 5-kanals reciever med DTS.

Ville de virke godt sammen? og kan jeg så det jeg skrev om først? med DTS til min PS3 og så de to stik med farver i TVet, til normal TV signal.



Redigeret af MzChosen - 05-November-2007 kl. 17:37
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 21:29

Tror du vil blive meget skuffet over lyden i de højtalere der.. Jeg havde nok sparet det mere sammen og så satset på fx. det samsung hvis det er søjlehøjtalere du vil have.

/Martin
Til top
MzChosen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 16:44

Nå jeg har nu snakket med en gut på Godpris omkring dette her

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=130671

Han siger at jeg kan connecte mit optisk link fra PS3 til dette anlæg, og samtidig skifter over til normal lyd med de to farvede stik der.

Så ville lige høre om der er nogen der har nogen erfaring med dette anlæg? er det godt?

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 17:01

Ja du kan koble din PS3 til via den optiske indgang. Ved ikke lige hvad du mener med at du kan skifte over til "normal" lyd med de 2 farvede...
Men det Panasonic anlæg har både anolog indgang (hvid/rød) og optisk indgang, så du kan både tilslutte dit tv og PS3 på en gang...
Ang. lydkvaliteten, så kan jeg ikke svare på det, men prøv at kigge herinde, da der for et stykke tid siden, var en tråd om dette anlæg, hvor der vist var en der havde købt det.. Men uden at have hørt det, så ville jeg påstå at du vil få bedre lyd en de 2 sæt du har kigget på, på DBA. I mine ører så laver Dantax eller amitech ikke de bedste producenter af højtalere...

Til top
MzChosen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af DonBirger DonBirger skrev:

Ja du kan koble din PS3 til via den optiske indgang. Ved ikke lige hvad du mener med at du kan skifte over til "normal" lyd med de 2 farvede...
Men det Panasonic anlæg har både anolog indgang (hvid/rød) og optisk indgang, så du kan både tilslutte dit tv og PS3 på en gang...
Ang. lydkvaliteten, så kan jeg ikke svare på det, men prøv at kigge herinde, da der for et stykke tid siden, var en tråd om dette anlæg, hvor der vist var en der havde købt det.. Men uden at have hørt det, så ville jeg påstå at du vil få bedre lyd en de 2 sæt du har kigget på, på DBA. I mine ører så laver Dantax eller amitech ikke de bedste producenter af højtalere...

Ja det var analog indgang jeg mente. synes det er fedt de har lavet det sådan, at jeg kan både have PS3 og Analog tilsluttet.

Jeg har prøvet at søge efter den tråd du siger, men han har ikke svaret hvordan lyden var, bare at han havde bestilt det. Jeg må sige at jeg er meget interesseret i at købe dette sæt, hvis jeg kunne få at vide hvordan lyden er. Passer også perfekt til mit TV da det er et Panasonic 42PX70, med det VIERA link der.

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 17:11

Har du ikke en panasonic forhandler i nærheden af hvor du bor, så kunne du evnt, tage ned og høre det. Men tror bestemt det ville spille bedre end de 2 sæt du har kigget på. og ja det har det der VIERA link... Men tag ud og høre det hvis muligheden er for det, da det jo er dig som skal lytte til det, til hverdag... Eller så må du vente og hører ham fra den anden tråd hvad han syntes...

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 17:20

Panasonic anlægget er til prisen et ganske glimrende førstegangs surround anlæg der ser pænt ud, spiller fornuftigt og vil fungere fint sammen med dit Panasonic TV. Du finder ikke noget i samme prisleje der vil være et afgørende bedre køb for dig - slet ikke som jeg læser dine krav/behov. Jeg har haft forgængeren SA-HT870 og været meget tilfreds med dette - selvom jeg nu har opgraderet til noget væsentligt dyrere.

Køb du roligt Panasonic anlægget



Redigeret af spawn - 06-November-2007 kl. 17:21
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu