recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket underlag står jeres gulvhøjtalere på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket underlag står jeres gulvhøjtalere på?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket underlag står jeres gulvhøjtalere på?
    Sendt: 16-August-2012 kl. 19:37
Hej
Har ikke været så meget herinde på det sidste. Men igår kørte en kammerat og jeg afsted til sjælland efter højtalere og forstærker, for nu skulle der være hifi i stuen..

Forstærkeren blev en Nad c370 og højtalerne blev Dali blue 5005 med Dali blue højtalerkabel :)

Det lyder jo kanon godt.. Dog kunne lydstyrken godt være lidt mere rolig i starten.. Synes der kommer meget power når man rør volumen lidt...

Men det jeg gerne vil spørge om er hvad jeres højtalere står på? Mine står på nogle skum ben, de sad på ved køb. Men da jeg har gulvtæppe og gulvet ikke er helt plant, står de ikke solidt fast..

Har tænkt på en flise/klinke også vatter det op og sætte højtalerne på dem.. Lige så meget for at aflaste min underbo..

Men hvad vil i anbefale?

Og er der nogle der ved om man kan få reservedele til min forstærker. Min hovedafbryder på forstærken er grøn ville gerne have den i sort som på de nyere NAD modeller:)

Lasse


Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 19:44
Mine står på 2 gulvfliser som har filt i bunden så de ikke ridser trægulvet og for at dæmpe for vibrationer. Højtalerne er monteret med cones.
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 19:50
Gulvfliser? Mener du klinker til indendørs?
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 19:58
ja, flinker :) matcher gulvets farve sådan cirka
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 20:02
"Flinker"LOL Hvis det virkelig skal batte noget med afkobling fra gulvet, er det da havefliser der skal bruges
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 20:05
Mine står på en betonflise med en lille stak a4 ark under for at undgå ridser i gulvet. Det handler langt hen af vejen om ikke at få gulvet til at "spille" med.

/ask
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 20:08
Hmm min kammerat har godt nok også nogle havefliser de står på...
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 10:21
Valhalla VT Feet.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

"Flinker"LOL Hvis det virkelig skal batte noget med afkobling fra gulvet, er det da havefliser der skal bruges
 
Og SÅ vil underbo/naboerne synes, l_rix er en flinker fyr, når nu han gerne vil dæmpe vibrationerne!!
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 13:52
Det vil jeg rigtig gerne gider ikke have nogle klager.. Vi har ikke hus endnu og der går nogle år inden det sker.. Så må jeg jo finde på noget.. Må ud til svigerfar og kigge på fliser eller byggemarked:)

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 15:54
Der er også en ekstra gevinst, som du gerne tager med til huset, hvis det skulle gå så vildt: Du opnår en bedre lyd ved at vibrationsdæmpe.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 19:53
Mine står bare på gulvtæppet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu