recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket underlag står jeres gulvhøjtalere på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket underlag står jeres gulvhøjtalere på?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:25
Så kom der langt om længe en update så min underbo kan få ro, samt lyden ikke går i gulvet.

Løsning blev til 2stk 30x30 fliser til 21,- i silvan. Der blev sat nogle kork stykker under fra en bordskåner. Vil gerne have tilpasset nogle mdf stykker og sat på tror jeg. Men indtil nu er det fint. Mit hoved ligger lidt i tænkeboks ang at lave en indækning af flisen så det ser lidt pænere ud. Er man til rostik er det jo fint nok som nuBig smile

Billede skal i ikke snydes for.



Til prisen er det okay og fungere rigtig godt.. Men har da planer om en kasse som jeg skrev. Hvis nogle af jer har en ide må i gerne komme med det:)

Lasse
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:36
Har du spurgt dine naboer om det virker?
 
MVH
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:39
Spurgte min underbo og han kunne tydeligt høre forskel:) Så der er jo lækkert.. Plus at lyden har løftet sig inde i stuen.. Før spillede/forsvandt meget ned i gulvet.. Nu kommer hele lyden ud i rummet.. Det er win win på alle punkter
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Valhalla VT Feet.
Thumbs Up +1
Eneste løsning der yder akustisk afkobling, med mindre højttaleren hænges i loftet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:42
Har nogle skum fødder under nu som nok også tager nogle vibrationer.. 
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af l_rix l_rix skrev:

Spurgte min underbo og han kunne tydeligt høre forskel:) Så der er jo lækkert.. Plus at lyden har løftet sig inde i stuen.. Før spillede/forsvandt meget ned i gulvet.. Nu kommer hele lyden ud i rummet.. Det er win win på alle punkter

 
Ja det er fint. Jeg ville ellers have svoret på at virkningen ville være sådan ca. 0,0. Jeg har lidt samme problem som du har, så jeg bliver jo lidt nysgerrig. Hvad er dit gulv lavet af?
 
MVH
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Valhalla VT Feet.
Thumbs Up +1
Eneste løsning der yder akustisk afkobling, med mindre højttaleren hænges i loftet.
Så er det bare loftet der synger medLOL Havde en underbo, der havde sine højttalere hængt øverst på væggen. Det var godt nok en prøvelseOuch
Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 20:17
Det er en gammelt træ gulv også der lagt gulvplader ovenpå også gulvtæppe. Det er lejebolig:)

Lasse

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af l_rix l_rix skrev:

Spurgte min underbo og han kunne tydeligt høre forskel:) Så der er jo lækkert.. Plus at lyden har løftet sig inde i stuen.. Før spillede/forsvandt meget ned i gulvet.. Nu kommer hele lyden ud i rummet.. Det er win win på alle punkter

 
Ja det er fint. Jeg ville ellers have svoret på at virkningen ville være sådan ca. 0,0. Jeg har lidt samme problem som du har, så jeg bliver jo lidt nysgerrig. Hvad er dit gulv lavet af?
 
MVH
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af l_rix l_rix skrev:

Det er en gammelt træ gulv også der lagt gulvplader ovenpå også gulvtæppe. Det er lejebolig:)

Lasse

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af l_rix l_rix skrev:

Spurgte min underbo og han kunne tydeligt høre forskel:) Så der er jo lækkert.. Plus at lyden har løftet sig inde i stuen.. Før spillede/forsvandt meget ned i gulvet.. Nu kommer hele lyden ud i rummet.. Det er win win på alle punkter

 
Ja det er fint. Jeg ville ellers have svoret på at virkningen ville være sådan ca. 0,0. Jeg har lidt samme problem som du har, så jeg bliver jo lidt nysgerrig. Hvad er dit gulv lavet af?
 
MVH

 
OK. Jeg har bøgeparket. Det vibrerer også lystigt med. Jeg tror jeg vil gå en tur i det lokale byggemarked og se om ikke de har noget lignende. Det koster jo ikke alverden at prøve om jeg også kan få held med det.
 
MVH

Til top
l_rix Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér l_rix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2012 kl. 22:03
Nej de kostede 10.50,- stik i Silvan som sagt for sådan en 30x30 flise
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 13:14
Der er vel groft sagt to holdninger til, hvordan højttalere skal forbindes med gulvet: Enten skal højttalerne kobles så meget fra som muligt med fx gummifødder, eller også skal de kobles så meget til gulvet som muligt med spikes.
Jeg har prøvet begge dele (også med betonfliser) og kunne ærligt talt ikke høre forskel, så mine nuværende højttalere står på noget billigt dæmpemateriale fra Hifi Klubben. Det gør det nemt at flytte dem rundt for at finde den optimale placering i stuen, og det betyder efter min mening meget mere end dæmpning kontra spikes.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Der er vel groft sagt to holdninger til, hvordan højttalere skal forbindes med gulvet: Enten skal højttalerne kobles så meget fra som muligt med fx gummifødder, eller også skal de kobles så meget til gulvet som muligt med spikes.
Jeg har prøvet begge dele (også med betonfliser) og kunne ærligt talt ikke høre forskel, så mine nuværende højttalere står på noget billigt dæmpemateriale fra Hifi Klubben. Det gør det nemt at flytte dem rundt for at finde den optimale placering i stuen, og det betyder efter min mening meget mere end dæmpning kontra spikes.
I værste fald, med et flydende gulv, vil højttalere på spikes virke som stemmegafler og hele gulvet vibrerer.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu