recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor blev fællesindkøb af VT30 af? 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor blev fællesindkøb af VT30 af? 

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor blev fællesindkøb af VT30 af? 
    Sendt: 07-April-2011 kl. 12:53
Jeg har nu lukket tråden om fællesindkøb af VT30'ere ad hensyn til den butik, der var så venlig at deltage, og samtidig bedt om at tråden helt bliver fjernet. Det er gjort af egen fri vilje og ikke fra pres fra andre og heller ikke for at få min egen rabat.
 
Det kan få alvorlige konsekvenser for butikken, så jeg håber at vi alle kan være med til at begrænse skaden ved ikke at nævne priserne og butikkens navn (eller gæt på samme) i forum eller lignende.
 
På forhånd tak.
 
 
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 12:36
Har Panasonic DK/Nordic truet dig med rocker-metoder siden du skifter kurs?
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 13:54
Ikke mig, men den forhandler, jeg havde en aftale med. Og efter min opfattelse var det ikke Panasonic, men nogle fra radiobranchen, der havde problemer med fællesindkøbet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Ikke mig, men den forhandler, jeg havde en aftale med. Og efter min opfattelse var det ikke Panasonic, men nogle fra radiobranchen, der havde problemer med fællesindkøbet.


Skal det læses som, at forhandleren som du havde lavet en aftale med, har truet dig efterfølgende for at droppe den indgået aftale?

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 13:59
tror det er fordi hvergang der har været fælleskøb, så er priserne hurigt faldet meget
så det bliver lidt spændende og se hvor meget de falder denne gang
uden et fælleskøb
alså inden for 2-3 måneder
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Ikke mig, men den forhandler, jeg havde en aftale med. Og efter min opfattelse var det ikke Panasonic, men nogle fra radiobranchen, der havde problemer med fællesindkøbet.


Skal det læses som, at forhandleren som du havde lavet en aftale med, har truet dig efterfølgende for at droppe den indgået aftale?



Jeg læser Steens respons som, at det er de andre i branchen som har truet forhandleren, som der var en aftale med.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Ikke mig, men den forhandler, jeg havde en aftale med. Og efter min opfattelse var det ikke Panasonic, men nogle fra radiobranchen, der havde problemer med fællesindkøbet.


Skal det læses som, at forhandleren som du havde lavet en aftale med, har truet dig efterfølgende for at droppe den indgået aftale?



Jeg læser Steens respons som, at det er de andre i branchen som har truet forhandleren, som der var en aftale med.
 
Næsten korrekt. Nogen i radiobranchen har klaget deres nød til Panasonic, som så har rettet henvendelse til min forhandler.  Forhandleren bad så mig om at fjerne tråden.
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 14:59

Og til dem, der ønsker sig VT30'er billigere end vejlendende udsalgspriser, så er det bare at spørge forhandlerne. Hvis man får nej, er der andre at spørge.

Og nej, jeg oplyser ikke hvem forhandleren var, der var villig til at levere til fællesindkøbet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 15:11
har hummelmose en spiller med hos branchen? lukke tråden og skrive at det IKKE var Panasonic som var årsagen.. sikke noget BS!
 
det skal måske nævnes at andre branchemedlemmer følte sig trådt på, når en forhandler underbød dem. og derfor gik Panasonic ind og viste at Kartellet styrer tingene her, og at forhandleren ikke længere måtte sælge deres produkt hvis han gik under deres retail pris.
Så hvem er det lige som gør hvad?


Redigeret af pendec - 17-April-2011 kl. 15:13
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 19:20
Det er jo fantastisk, aftalte priser er ulovlige i hele EU.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

har hummelmose en spiller med hos branchen? lukke tråden og skrive at det IKKE var Panasonic som var årsagen.. sikke noget BS!
 
det skal måske nævnes at andre branchemedlemmer følte sig trådt på, når en forhandler underbød dem. og derfor gik Panasonic ind og viste at Kartellet styrer tingene her, og at forhandleren ikke længere måtte sælge deres produkt hvis han gik under deres retail pris.
Så hvem er det lige som gør hvad?

Kære Pendec.

Den eneste der lukker BS ud, er p.t. dig. (for at bruge dit eget sprog)

Jeg lukkede tråden fordi der nu var mere end en tråd om samme emne, og viste en konklusion fra denne tråd. 

I stedet for at tro du sidder med en super sag, så stil da op til en debat for voksne mennesker i stedet for at se spøgelser alle steder. 

Jeg har talt med folk i branchen, og det er almindeligt opfattet, at den forretning der tilbød det ikke ville kunne skaffe nok enheder, og derfor skulle "shoppe" varelager hos andre forhandlere for at skaffe dem. 

De var naturligvis ikke interesseret i at deltage i at dumpe priserne.

Er det priskartel, nej. Er det Panasonic, nej. 

Så skru ned for dine anklager. Det kunne jo være, at der rent faktisk var nogen der vidste mere end det du går rundt og tror. Smut ned i din lokale Panasonic pusher og prut om prisen. Det har vi andre gjort.

Og så en god påske herfra Smile
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har talt med folk i branchen, og det er almindeligt opfattet, at den forretning der tilbød det ikke ville kunne skaffe nok enheder, og derfor skulle "shoppe" varelager hos andre forhandlere for at skaffe dem. 
og det passer jo så meget fint ind i mit første indlæg... at du skal proklamere en historie som du kommer med, og som forhandlerne ikke stiller op og begrunder? for du kan vel ikke få opbakning på den forklaring?
 
også kaldet "hearsay" hvis det er hvad du vil sige... så jeg tror mere på første persons indlæg lige pt.
 
og fint cover-up Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu