recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor findes disse akustikplader?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor findes disse akustikplader?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor findes disse akustikplader?
    Sendt: 03-Marts-2012 kl. 11:56
Jeg har trawlet nettet tyndt for finde sågar navnet på nogle akustikplader til væggen. Jeg har end ikke kunne finde et billede på Google, så jeg må prøve at beskrive dem. På mit tidligere arbejde blev de brugt rundt om i virksomheden, så jeg ved at de eksisterer.

Pladen er vel 40x40 cm og er formet som en stående bølge der går ud af væggen, dvs. der er bølgetop lige midt i pladen, som flader ud mod siderne. Sætter man flere plader sammen danner de således et slags landskab af bølger. Pladerne fås i mange farver og er uden tvivl pebrede i prisen, men pt. så er jeg blot irriteret over at jeg ikke kan støve dem op.

Hvis der er nogen herinde, som til dagligt sidder i hovedsædet hos Oticon (ja, der hvor "Lykke" også arbejder), så kan I se pladerne i høreklinikkerne i stueetagen, samt i visse af mødelokalerne (primært de store aflange lokaler).

Edit: Jeg fandt faktisk ét eneste billede! De kaldes åbenbart SnowCrash. Jeg søger selv lidt videre på priser.

Redigeret af Yakken - 03-Marts-2012 kl. 12:09
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 13:02
Fandt dem her ved at google akustisk skum. Kan huske det var det vi brugte i børnehaver/fritidshjem. Og prisen er ikke så pebret endda
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 13:42
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 14:17
Det er lige præcis dem som TVkartoffel linker til. Da det er til vægdekoration, så må det godt se bare nogenlunde pænt ud. Tak!
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2012 kl. 22:40
Dem har vi i mødelokalerne på arbejde, og synes ikke de fungerer særlig godt. I flere af vores målerum har vi rockfon, og det fungerer langt bedre. 
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:00
Hvad med en gang trold-tekt?

De kan fås i flere forskellige farver, størrelser, og 3 forskellige strukturer.

De bruges ganske vidst normalvis i lofter, men kan ligeså vel bruges på vægge, og ekstra fin strukturen er rigtig pæn.

Så med mindre du kun vil have dem du lagde ud med, ville jeg kigge lidt på http://www.troldtekt.dk/

Montering er ganske nem, og jeg ville evt bygge en "ramme" og montere dem inden i.
Kan sende dig en lille tegning eller billede hvis det er noget der fanger din interesse.

Desuden er de kun 25-32 mm tykke, så det er ikke noget der stjæler pladsen i rummet. Smile

Mvh. Rasmus Fausing


Redigeret af fausing - 04-Marts-2012 kl. 11:03
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:02

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 16:39
Det var set specifikke look fra Offecct jeg var ude efter, så hvis det ikke bliver dem, så bliver det nok ikke noget overhovedet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aznhandles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 17:00
Men er der ik et sted hvor man kan købe direkte fra netbutikkerne? er også interesseret i Offecct pladerne!
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 17:29
En tømrerhandl / trælast skulle kunne skaffe dem hjem til dig
Til top
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aznhandles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 23:27
Ved du hvilken?
Til top
kirk13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kirk13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 13:19
Fausing
Vis du stadig ser det her, så vil jeg gerne se billed af de troldtekt du kan bruge på væggen, og evt hvordan de skal laves



Redigeret af kirk13 - 04-Oktober-2014 kl. 13:20
MVH J-Kirk
Panasonic TH 42VT20E,
Panasonic BDT-100
Onkyo 608
KEF 3005 SE
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu