recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor højt hænger I 75"/77" fladskærm på væggen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor højt hænger I 75"/77" fladskærm på væggen?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor højt hænger I 75"/77" fladskærm på væggen?
    Sendt: 24-Februar-2023 kl. 13:27
Jeg har altid haft fladskærm på TV-bord, men måske bliver det nødvendigt med vægmontering i ny, mindre lejlighed
Men hvad skal afstanden være fra gulvet til bunden af skærmen?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 13:29
Ideelt skal skærmen stå/hænge så dine øjne er cirka 1/3 oppe i billedet når du sidder i sofaen.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 17:20
På min 83" Oled som også ligger helt flat ind til væggen,  er der vist nok 90cm fra underkanten af tv'et til gulvet, og omkring 3.5m til sofaenEmbarrassed

Edit: Der faktisk kun 70cm fra underkanten af tv'et til gulvet.


Redigeret af Potter - 25-Februar-2023 kl. 08:35
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2023 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har altid haft fladskærm på TV-bord, men måske bliver det nødvendigt med vægmontering i ny, mindre lejlighed
Men hvad skal afstanden være fra gulvet til bunden af skærmen?
Det passer med et TV bord på ca 50 cm højde hvis du vil ha fod på. Målt ud fra mit eget 65” og lagt ind i målene i dette udmærkede skema, hvor man f.eks. også kan se hvor meget skærm arealet øges ved at gå fra 55” til 77”
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 08:46
Off topic: 
De karriere Lidl reklamer som indtræder på hver side af indlægende, overlapper så man ikke ikke kan se hele teksten, og endnu være de låser så man ikke kan editer og indsende edit, knappen er simpelthen ikke aktiv. Er på nyeste Safari og Mac OS
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 09:56
Der er ingen reklamer her på forum! 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 11:24
Jeg kommer til at have en afstand fra væg til stol på 4 meter
Så ca. 80 cm fra gulv til skærmens underkant er fint?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er ingen reklamer her på forum! 

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er ingen reklamer her på forum! 

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Kan du tage et screenshot?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er ingen reklamer her på forum! 

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Kan du tage et screenshot?
Hvis jeg ser det igen på en af mine Mac’s, skal jeg nok tage et screenshot, lige nu er jeg på iPad og her er der ingen reklamer, udover den banner der i toppen, den der er der lige nu er fra ALDI.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er ingen reklamer her på forum! 

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Kan du tage et screenshot?
Hvis jeg ser det igen på en af mine Mac’s, skal jeg nok tage et screenshot, lige nu er jeg på iPad og her er der ingen reklamer, udover den banner der i toppen, den der er der lige nu er fra ALDI.
Det undrer mig bare at flere ser reklamer, og jeg kan ikke se dem der generer på min iPad. Og Aldi lukker jo lige om lidt i DK.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ideelt skal skærmen stå/hænge så dine øjne er cirka 1/3 oppe i billedet når du sidder i sofaen.

Det er nu omvendt - øjenhøjde er 1/3 ned fra toppen af billedet. Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu