recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan skifter i lydkilde med Harmony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan skifter i lydkilde med Harmony

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan skifter i lydkilde med Harmony
    Sendt: 17-November-2012 kl. 21:48
Jeg har nu haft en Harmony 900 3/4 år uden at få den korrekt sat op. Det giver ikke den bedste WAF faktor. Derfor søger jeg nu hjælp hos jer. Et af mine problemer er skiftet imellem TV lyd og Receiver lyd. Hvordan skal det sættes op?? Ydermere kan jeg ikke finde ud af, om man skal deaktivere HDMI CEC(Anynet) eller ej. Det giver nemlig også nogle udfordringer. Jeg håber derfor på nogle gode og brugbare input fra jer remote hajer.


---------------------

Thomas K
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 22:11
Jeg ville deaktivere CEC, da det kun giver bøvl.

Hvordan har du sat din Harmony op? Har du tilføjet alle dine komponenter og lavet aktiviteter - f.eks. Se TV, Hør musik osv osv osv...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 22:33
Ja, det er gjort. Den største hurdle er skiftet imellem tv lyd og receiver lyd. 

Forresten er mit tv et Samsung UE55C6005 og min receiver er en Onkyo SR-608


---------------------

Thomas K
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2012 kl. 23:14
Du laver en aktivitet hvor du bruger lyden fra tv'et og en anden hvor du bruger lyden fra receiveren, fx. en aktivitet der hedder "Glo tv" og en anden der hedder "Glo tv med surround".

I "Glo tv" aktiviteten er receiveren slukket og volume knapperne på fjernbetjeningen skruer op og ned for lyden på tv'et. I "Glo tv med surround" er receiveren tændt og volume knapperne på fjernbetjeningen styrer lydstyrken på receiveren.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 00:19
Jeg fik Logitech Support til at sætte min op til det hele. Det gør de åbenbart gerne. Og så fik jeg tilføjet specialfunktioner i recieveren oven i købet Approve
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Du laver en aktivitet hvor du bruger lyden fra tv'et og en anden hvor du bruger lyden fra receiveren, fx. en aktivitet der hedder "Glo tv" og en anden der hedder "Glo tv med surround".

I "Glo tv" aktiviteten er receiveren slukket og volume knapperne på fjernbetjeningen skruer op og ned for lyden på tv'et. I "Glo tv med surround" er receiveren tændt og volume knapperne på fjernbetjeningen styrer lydstyrken på receiveren.

Det er jeg med på, men hvordan får jeg mit tv til at skifte imellem intern højttaler og receiver. Det er det problem jeg ikke har fået løsningen på!


---------------------

Thomas K
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 08:05
Jeg har 2 aktiviter vedr se tv.

En hvor lyd kommer via 5.1 anlæg

Og en anden hvor der kun kommer lyd fra TV.

Den du laver med kun lyd fra TV skal ikke have tilføjet andre ting.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 08:29
Jeg er helt med på at jeg skal have 2 aktiviteter. Udfordringen ligger i at få mit tvs højttaler til at slukke, og istedet sende lyden til min receiver. For at skifte imellem den interne højttaler og receiveren skal man nemlig ind i en menuer og i undermenuer.


---------------------

Thomas K
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 09:46
Kan du ikke bruge dit anlæg hvér gang? Så slipper du også for den dårlige lyd fra dit tv...
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg fik Logitech Support til at sætte min op til det hele. Det gør de åbenbart gerne. Og så fik jeg tilføjet specialfunktioner i recieveren oven i købet Approve
Hej Kampus Smile
Jeg har en Logitech 1100 og er ikke, specielt, imponeret.... (faktisk temmelig '*@F..%#€.. )
Men bliver nysgerrig på disse "specialfunktioner"... er det muligt at konfigurerer fjernbetjeningerne ydeligere ? altså ud over de (meget få) muligheder som ligger tilgængeligt ?

Bond Cool
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Jeg er helt med på at jeg skal have 2 aktiviteter. Udfordringen ligger i at få mit tvs højttaler til at slukke, og istedet sende lyden til min receiver. For at skifte imellem den interne højttaler og receiveren skal man nemlig ind i en menuer og i undermenuer.


For at dine TV højttalere ikke spiller med når recieveren skal spille lyden, sender Harmony'en "skru' ned kommandoer" til TV. Sker helt automatisk.
 
I mit tilfælde, hvor jeg har en tuner STB box sat til TV med HDMI, og til reciever med coax. Her "muter" Harmony'en bare TV'et.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg fik Logitech Support til at sætte min op til det hele. Det gør de åbenbart gerne. Og så fik jeg tilføjet specialfunktioner i recieveren oven i købet Approve
Hej Kampus Smile
Jeg har en Logitech 1100 og er ikke, specielt, imponeret.... (faktisk temmelig '*@F..%#€.. )
Men bliver nysgerrig på disse "specialfunktioner"... er det muligt at konfigurerer fjernbetjeningerne ydeligere ? altså ud over de (meget få) muligheder som ligger tilgængeligt ?

Bond Cool
Ja det er muligt at få tilføjet "knapper" til enhver funktion der også er i den originale fj.btj. Jeg havde brug for at kunne skifte mellem de forskellige lydindstillinger, der ligger i Audio Memory funktionen, og det blev konfigureret. Det ligger så ikke lige på side 1 i touchskærmen, men bruges heller ikke særligt ofte.
 
En anden funktion, der også er rar, er "channel level", da DR1 sender centerkanalen ca 4 db for kraftig ift normalen. Så her skal der justeres, og det er med tungen lige i munden, da der er tidsforsinkelse i funktionerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu