recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvordan tester man en brændt DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvordan tester man en brændt DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Emne: hvordan tester man en brændt DVD
    Sendt: 08-September-2005 kl. 11:56

Hej

Der er så mange tråde om, at I tester de forskellige medier, og hvor mange fejl der er på dem.

Hvilke programmer (helst gratis) bruger I til det? Og gerne et, der også kan bruges til CD'er

Min "primitive" måde at gøre det på er, at kopiere DVD'en over på harddisken når den er brændt. Hvis det forløber problemfrit regner jeg med, skiven er i orden. Men hvis der er en bedre/lettere metode, ville det da være godt.

På forhånd tak

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 14:58

Hejsa,

DVDinfopro http://www.dvdinfopro.com/ kan udføre forskellige test, men som navnet siger, kun på DVD. Programmet er ikke begrænset som en "trail" version, men indholder nogle få indbygget reklamer som er ganske harmløse.

Til CD test er der Plextors Plextortools, men det er ikke gratis. Og jeg er ikke sikker på, om det kun virker med Plextors brændere. I hvertfald virker nogen af fejl tjek funktionerne kun med Plextors største modeller.

Hvad med Nero 6? Husker ikke helt om der er noget DVD/CD fejltjek indbygget?

Mvh. Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 15:20

Hejsa.

Der er et program som hedder NERO CDspeed det kan lave overflade test både på CD'er og DVD'er. Kan så vidt jeg ved downloades som freeware.

 

MVH. Erik.

 

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 17:00

De rigtige dybtgående test af PIE/PIF fejl, beta og jitter værdier og lignende, kan kun udføres på DVD drev som understøtter det - uanset software.

Drev der egner sig til formålet inkluderer: Plextor PX-712/716, BenQ 1620/1640, NEC 3520/3540, næsten alle LiteOn.

På Plextor drev kan man bruge PlexTools software, der følger med når man køber drevet, eller PxScan/PxView freeware skrevet af Alex Noe.

På LiteOn drev kan man bruge KProbe freeware.

På alle kompatible drev, inklusive LiteOn, NEC og BenQ men IKKE Plextor, kan man bruge Nero CD-DVD Speed freeware.

På ALLE CD/DVD drev, selv de der ikke understøttet PIE/PIF scanning, kan man imidlertid foretage en Read Transfer test med f.eks. Nero CD-DVD Speed. Resultatet bør så være en jævn glat stigende kurve uden dyk.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu