recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor gider man at blive ved???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor gider man at blive ved???

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor gider man at blive ved???
    Sendt: 15-Juli-2012 kl. 15:26
Jeg har lige fået nyt lydsystem.
 
DEN her gang beslutter jeg mig for at gå "All-in". Den her gang skal det gøres rigtigt.
 
Der indkøbes 1 meters stykker af kabel og kabelbakker for at finde det bedst match (Læs: mindre kabelbakker, mindre synligt).
 
Alt er timet og tilrettelagt. Jow jow. Det starter godt. Signalkabler - Check!
 
 
 
Højttalerkabler - Check!
 
 
 
Alle strømkabler samlet i en stikdåse og klart markeret med Dymo, så jeg ikke skal gætte mig frem til hvilket strømstik der passer til hvilket udstyr - Check!
 
 
Slutresultat.......
 
 
 
Hvordan ender man med så meget planlægning her? Bemærk venligst i baggrunden i kabelvivaret at der går faktisk kabekbakker som efter planen skulle benyttes. Jeg investerede ovenikøbet i en Geringsav for at komme pænt omkring stikkontakter. Jeg fatter det ikke. Hvad gør I andre?
 
Nu er jeg jo rigtig mand så jeg kan overse meget rod, men lige det her irriterre mig. Ikke mindst fordi jeg godt selv kender opskriften på at rette det...alle kabler og stik ud igen fra surround, HTPC, Bluray og alt det løse og starte forfra - men jeg ORKER ikke.
 
Men her er det "færdige" resultat.
 


Redigeret af pjonassen - 15-Juli-2012 kl. 15:28
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 15:47
Hej , det ser ellers super flot udSmile. Du kan evt " gemme " kabel rodet i hjørnet bag en trækasse. Evt 2 stykker MDF eller andet , 90 graders samling ( en front med låg ) , og så male den sort eller hvid....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 16:20
Det er en fin lille bio du har fået banket ned der.

Vedr. kabel rod, har du ikke mulighed for at gemme det i selve TV møblet ?

Se min bio tråd der har jeg gemt alle ledninger der, jeg "hader" også ormegården så har gjort mest muligt ud af at gemme ledninger væk.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 16:23
NB. hvad er det enlig for noget udstyr du har ?

Fordi, er dine subber ikke vendt forkert, med porten udad !!! 
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 17:07
Tv'et er en 60 tommers LG (ps8000). Surrounden er en onkyo 809. BD'er en OPPO 93-eu (regionsfri). Front- og centerHøjttalerne er Focal Sib XL. Baghøjttalerne er også Focal sib. Subben er Focal Cub. Jeg kører 7.2.
 
Hvordan ville du ellers placere Subben?
 
 
 
Mht kabler, så var min plan (som du kan se på kabelbakkeføringen) at gemme alle kabler bag TV-møblet. Det kiksede så en smule. Smile
 
@hopgreve
 
MDF-pladerne lyder helt bestemt som en fornuftig løsning.
 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 18:58
Nu vi er igang med kabelrod, hvordan kan det være, at hvis man tager en alm. 5 m forlængerledning, ruller den pænt og omhyggeligt sammen når den ikke er i brug og lægger den stille og roligt ned i en skuffe, så er den totalt sammenfiltret og med knuder flere steder når man 3 uger senere tager den op ad skuffen igen?Jeg er ikke en skid imponeret af de der tryllekunstnere der kan trylle en knude frem midt på et reb, for det kan mine forlængerledninger også, helt af sig selv..
Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stromgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 08:51
man gemmer bare kablerne i set tv møbel og bag det.
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 08:54
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af pjonassen pjonassen skrev:

 
Hvordan ville du ellers placere Subben?
 

Din Sub er ok, jeg troede at det var en anden type 
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 10:55
Du kan starte med at bruge kabler der har den korrekte længde, så der ikke er så meget overskudskabel til at flyde bagefter Smile
Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zola25 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 11:07
Jeg bruger disse som samlekasse - det fungerer fint med at trække kabler igennem hullerne -
 
 
Der er plads til både eksterne harddiske, WiFi, Kabler, stikdåser osv..
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
R0mme1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Juli-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R0mme1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 14:56
Jeg gemmer alle mine kabler om bag tvet :)
Billede:
Panasonic: TX-42VT30E - 3d tv
Alienware: AW2310 120hz 3d monitor
Lyd: LG HB954SP, og ASUS Xonar DX lydkort
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu