recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kan jeg ikke høre min pladespiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kan jeg ikke høre min pladespiller?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor kan jeg ikke høre min pladespiller?
    Sendt: 15-Februar-2023 kl. 19:19
Jeg har lige forbundet min pladespiller (Argon Audio LP5) til min forstærker (Marantz 40n med phono/grammofon-forforstærker). Mens jeg ved plade-afspilning kan høre musikken meget lavt ved selve pick up'en, kommer der ingen lyd igennem til højttalerne, ikke engang hvis jeg skruer meget højt op. Jeg har inden tilslutning skiftet pickup og har sikret mig at jeg jeg har valgt den rigtige lydkilde på forstærkeren og at jeg har forbundet de 4 små ledninger mellem pickup og tonearm som foreskrevet - selv om det undrede mig at de 4 "forbundingpunkter" på den nye pickup ikke sad i samme konfiguration som på den gamle pickup. Jeg tænker næsten at det er her problemet ligger. Er der nogen universel kode for hvordan de 4 små ledninger skal forbindes? Jeg kan ikke finde noget om det på nettet og er frustreret ved tanken om at skulle prøve mig frem, specielt hvis det slet ikke er det der er problemet:-D

Redigeret af KLI - 15-Februar-2023 kl. 21:10
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 20:03
Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 21:11
Tak! Det prøver jeg:-)
Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 21:51
Det bliver i weekenden😄

Men burde der ikke komme lyd af en eller anden slags ud i højttalerne selv om man har byttet rundt?
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2023 kl. 22:04
Er du helt sikker på at du har tilsluttet pladespilleren til phono indgangen? Syntes den gang da jeg havde pladespiller, at der gerne var en smule susen på phono indgangen...
Hvis jeg søger på Argon audio lp5, så kan jeg ikke finde den, men får vist en Audio-technica Lp5? 


Redigeret af Frank13 - 15-Februar-2023 kl. 22:15
Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 05:53
Ja, den er sluttet til phono indgangen.

Du har ret - det er en Audio Technica.

Jeg må nok bide i det sure æble og tage det hele ud på et bord og rode lidt med det. Er ikke en af dem der synes at det er sjovt at rode med ledninger  - det skaæ helst hare virke:-)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1031
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af KLI KLI skrev:

Ja, den er sluttet til phono indgangen.

Du har ret - det er en Audio Technica.

Jeg må nok bide i det sure æble og tage det hele ud på et bord og rode lidt med det. Er ikke en af dem der synes at det er sjovt at rode med ledninger  - det skaæ helst hare virke:-)
Tror bare du skal skubbe kontakten over på audio...

Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 07:45
Jeg tror at min er en ældre eller en nyere model - den har kun Line/Phono switchen (jeg har prøvet begge dele). Sådan her ser den ud bagpå:
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 12:28
Det da vidst ikke nogen argon audio  LP5 du har
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 14:28
Er din nye pickup MM eller MC?
Marantz 40n understøtter kun MM
Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 14:45
Ja, og det er nemlig en MM pickup. Jeg har opgraderet til en Ortofon 2M Blue - og jeg mistænker at det netop er ved skift af pickup at jeg måske er kommet til at forbinde de 4 ledninger forkert. Men så burde der vel omvendt komme en eller anden slags signal igennem. I stedet er der helt stille. Jeg tror at jeg prøver at slutte det til en anden forstærker for om ikke andet at udelukke at det er forstærkeren, den er gal med.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 15:22
Jeg ville nok starte med at se om ledningerne er forbundet korrekt. Temmelig simpelt, med farvekoder. Men you do you ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu