recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kan jeg ikke høre min pladespiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kan jeg ikke høre min pladespiller?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 15:42
Pickup hus har da farvekode ved stikbenene, og ledningerne er samme farve, så det kan da næsten ikke gå galt.
Ortofon har endda en meget fin manual.
Er du sikker på, at afspiller er monteret i rigtig indgang på forstærker. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 15:51
Først: Tak fordi I tager jer tiden til at hjælpe.

Jeg er ret sikker på at jeg har forbundet korrekt, men i weekenden må jeg have det hele ud og kigge på det igen (efter at jeg har prøvet at slutte til en anden forstærker for at udelukke at det er den, det er galt med). Ortofon 2M har åbenbart benene monteret i en lidt anden konfiguration, men farverne er svære at misforstå. Og ja, jeg har sluttet til Phono-indgang og stillet udgangskontakten på pladespilleren til Phono. 

Men selv ved forkert forbundne ledninger/stikben, så skulle der vel komme en eller anden slags lyd ud igennem systemet til højttalerne? Det forvirrer mig lidt. Men jeg sørger for at melde tilbage her hvad det fører med sig.


Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 16:04
White L+    Green RG 
Red R+      Blue    LG
Sådan er benene placeret på dit PU hus, og det er formentlig set bagfra, så hvid og rød ledning til venstre, og grøn og blå til højre.
Har du du fået sat pick up helt i på huset, den kan jo tages af under montering, og måske ikke sat helt i.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 16:11
Sådan!

Kan også være til hjælp


Redigeret af Munch - 16-Februar-2023 kl. 16:21
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 16:13
En LP5 er vel en Audio Technica.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 16:53
Tak!
Ja, det er en Audio Technica (jeg har aldrig lært at det ikke er det samme:-D)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2023 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af KLI KLI skrev:

Tak!
Ja, det er en Audio Technica (jeg har aldrig lært at det ikke er det samme:-D)
Måske ikke den store forskel, kun når man skal søge efter oplysninger/manual, her finder man kun de rigtige oplysninger ved den rigtige producent.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2023 kl. 15:22
Hej

Måske er du kommet til at trykke tape/monitor knappen ind, så kommer der ingen lyd.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2023 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Ole N 84 Ole N 84 skrev:

Hej

Måske er du kommet til at trykke tape/monitor knappen ind, så kommer der ingen lyd.

Du sikker på der er en tape/monitor knap 



Redigeret af gasolin - 17-Februar-2023 kl. 16:01
Til top
KLI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2023
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KLI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2023 kl. 17:23
Der er kun en source-knap, hvor man vælger kilden. Der har jeg været alle igennem (selvfølgelig begyndende med Phono).
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2023 kl. 09:46
For at isolere problemet prøv følgende:
Tag phono kalblet ud af pladespilleren og hold en finger på inderlederen i stikket af begge kanaler. Det skulle gerne resultere i 50Hz brum i højttaleren. Hvis ikke ligger problemet i kabel eller forstærker.
Hvis det er ok, sæt kablet i igen, og hold fingeren skiftevis  på de 2 signalledere til pickuppen. Hvis ikke der kommer brum her, ligger problemet i pladespilleren. Hvis du får brum her, er det enten tilslutningen til pickuppen, eller defekt pickup.
/Peter
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2023 kl. 06:38
Fik du løst problemet?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu