recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår skal din projektor dø?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår skal din projektor dø?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvornår skal din projektor dø?
    Sendt: 12-August-2022 kl. 19:01
TCL har en 98" skræm til 26K. 


Det er lige før, at jeg ville lade min projektor dø. Jeg vil jo helst OLED, og så længe at min projektor virker, så køber jeg nok ikke noget nyt.

Hvad skulle til, af fladskærm/pris, før du vil lade din projektor dø?
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 19:30
Mindst 100” ligeså godt som OLED.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 21:36
Den fladskærm vejer 63 kilo med fod, 60 uden
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Den fladskærm vejer 63 kilo med fod, 60 uden

UH! DET var da godt nok meget! Men en go' betonvæg må vel kunne bære den.....

Har ingen projektor - har faktisk bare en lille kukkasse, i form af et Beovision 8. Ikke noget særligt, men det har en go' lyd.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 22:06
Det er kun 10 kg mere end et Pioneer 6090.
Mit 5090 (som kun vejer knapt 40 kg) hænger i en gipsvæg.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2022 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Den fladskærm vejer 63 kilo med fod, 60 uden
Så er vi tilbage ved CRT kæmperne. Mit Sony Trinitron 32” widescreen flattube vejede omkr 60 kg og var lige så stor som en kummefryser LOL


Redigeret af Munch - 12-August-2022 kl. 22:36
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mit Sony Trinitron 32” widescreen flattube vejede omkr 60 kg og var lige så stor som en kummefryser LOL

Fjervægt i forhold til B&O Avant 32 på motorstans. Det var omkring de 100kg Smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mit Sony Trinitron 32” widescreen flattube vejede omkr 60 kg og var lige så stor som en kummefryser LOL

Fjervægt i forhold til B&O Avant 32 på motorstans. Det var omkring de 100kg Smile

Hold da kæft! Så var det da vist tyverisikret, i sig selv!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af kec2 kec2 skrev:

Hvad skulle til, af fladskærm/pris, før du vil lade din projektor dø?

Mindst 120 tommer OLED/QD-OLED/MicroLED eller tilsvarende self-emissive pixel-diskret high-contrast panelteknologi til i hvert fald bare en smule under 100.000 kr.

98" med LCD panel kan være et alternativ for folk der ikke vil have helt så store billeder og som alternativ til LCD projektorer. Og det er virkeligt skønt at se at der endelig begynder at komme noget konkurrence på prisen på de "større" TV. Jeg glæder mig faktisk til den dag jeg ville kunne udskifte projektoren og lade lyset komme ind i stuen igen - Men den dag er der bare ikke endnu.

Mht vægtsnakken, så vejede en af mine tidligere projektorer faktisk 110 kg, det var en udfordring at få den i loftet skal jeg hilse at sige. 

Redigeret af TBC1 - 13-August-2022 kl. 10:08
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 10:55
 For mit vedkommende er der også en følelse i at tænde projektoren, frem for fjernsynet, syntes stemningen bliver mere ala  biograf. 
Frank 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 11:09
Hvis 100" OLED bliver tilgængeligt omkring 50.000 kr. eller under så begynder det virkelig at blive interessant.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 11:40

Den dag de er akustisk transperante😂

Når først stemmer kommer fra det korrekte sted er det svært at gå væk fra igen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu