recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår skal din projektor dø?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår skal din projektor dø?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Den fladskærm vejer 63 kilo med fod, 60 uden

Hvorfor skal du afsporer tråden??
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 13:25
Jeg synes at en projektor giver et mere behageligt billede end et TV. Mindre anstrengende og mere naturligt. 

Og som John Connor skriver: TV er alt for stort kompromis for lyden i min optik!


Redigeret af Jonas_h - 13-August-2022 kl. 13:25
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Den dag de er akustisk transperante😂

Når først stemmer kommer fra det korrekte sted er det svært at gå væk fra igen
Næppe nødvendigt når lyden kan skabes i selve panelet Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Den dag de er akustisk transperante😂

Når først stemmer kommer fra det korrekte sted er det svært at gå væk fra igen
Næppe nødvendigt når lyden kan skabes i selve panelet Wink

Mest nej i forhold til nuværende lyd😂
Men med min JVC N7 oplever jeg slet ikke at der mangler noget så står ikke med noget akut problem noget andet ville løse. Så en NZ8 og den havde blot mere af det hele hvilket er lækkert men ikke noget der får mig til at rive pungen frem. 

Men kører med LED IPS panel i stuen som har 7 år på bagen og står heller ikke og mangler noget med netflix og HBO så er nok skidt publikum.

Overordnet skulle pungen komme mere frem om en streaming tjeneste smed perfekt lyd og billede kvalitet efter mig🥳
Netflix og de andre halter stadig kontra skiver når det rammer et godt setup

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2022 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Den dag de er akustisk transperante😂

Når først stemmer kommer fra det korrekte sted er det svært at gå væk fra igen
Næppe nødvendigt når lyden kan skabes i selve panelet Wink

Mest nej i forhold til nuværende lyd😂
Men med min JVC N7 oplever jeg slet ikke at der mangler noget så står ikke med noget akut problem noget andet ville løse. Så en NZ8 og den havde blot mere af det hele hvilket er lækkert men ikke noget der får mig til at rive pungen frem. 

Men kører med LED IPS panel i stuen som har 7 år på bagen og står heller ikke og mangler noget med netflix og HBO så er nok skidt publikum.

Overordnet skulle pungen komme mere frem om en streaming tjeneste smed perfekt lyd og billede kvalitet efter mig🥳
Netflix og de andre halter stadig kontra skiver når det rammer et godt setup

Ja det kunne se kønt ud hvis panelet skulle give det hug og punch i lyden som man er vant til. Så ville panelet ryste så meget, at det var vanskeligt at se noget brugbart billede LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2022 kl. 15:17
Pris vs. billedekvalitet er og bliver nok det springende punkt ... ikke kun for dem hvor billedekvaliteten på en skærm overhaler projektoren....  
--  men det åbner jo også op for et nyt kundegrundlag, nemlig dem som ønsker sig 100"+/bio men ikke "magter/gider" en projektor pt., med det "bøvl" (mørklægning, pæreskift etc.) som nu engang følger med og samtidig får en løsning hvor også resten af familien kan betjene den i hverdagen.

Selv har jeg 2 gulvhøjttalere som center, vinklet, og det fungere som det skal og lyden vil derfor forblive den samme ved et skift.
-- men det er klart at hvis man har bygget sin bio op med højttalere bag lærredet, går det transparente nok lidt tabt LOL

Bond Cool







Redigeret af bbond - 14-August-2022 kl. 15:18
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Den dag de er akustisk transperante😂

Når først stemmer kommer fra det korrekte sted er det svært at gå væk fra igen
Næppe nødvendigt når lyden kan skabes i selve panelet Wink

Alle Sony OLED TV på markedet har allerede denne lydteknologi.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 09:45
Havde selv overvejet at vente på 98 tommer tv, men valgte i stedet at udvide fra 100" til 130" med JVC N7, og kan ikke forestille mig at gå ned i størrelse nu - måske hvis der kommer et 120" oled eller lignende til menneskepenge. Så er det lige om det overhovedet kan komme ind i biografen, men mon ikke de kan fås i rulleudgaver til den tid? Ikke at den behøver at kunne rulle op og ned men man kunne vel godt forestille sig at producenterne kommer med rulle udgaver til de store modeller? Det ville løse udfordringer med både shipping, transport og opsætning derhjemme.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 09:59
Jeg tror ikke man skal forvente rulleudgaver af OLED TV til menneskepenge foreløbigt. LGs 65" rulle-TV koster stadig omkring en halv million kroner og der er øjensynligt ikke sket meget på udviklingssiden siden lancering for et par år siden.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 17:04
Jeg skifter til en ~500cm LED skærm når prisen rammer 250-500k. Dvs om lang tid. Jeg tror ikke prisen kommer derned lige foreløbig.

Jeg mangler stadig en demo således jeg kan afgøre om mLED billedet er behageligt og "cinematic", samt om lyden er acceptabel med above below center.

Jeg håber derimod at Christie Eclipse tech'en bliver tilgængelig i en projektor der ikke koster 2 millioner og ikke fylder alt for meget. Det er nok tvivlsomt og de har patent på dual dmd teknologien. Mig bekendt er det kun Christie som har løst udfordringen med lystabet.

Indtoget af 100-120" QLED, OLED skærme vil uden tvivl gøre livet surt for projektermarkedet.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 09:27
Jeg har set LG, Samsung og Sonys første rigtige LED-skærme en del gange efterhånden, i mange forskellige størrelser helt op til næsten 300-tommer i diagonalen. I mørke omgivelser er de meget imponerende med fantastisk kontrast, lysstyrke og farveægthed, men hvis man kigger efter kan man godt se samlingerne imellem modulerne.

I oplyste omgivelser er de stadig gode men mister meget kontrast fordi området imellem pixels er en halvmat sort plade, som reflekterer lys. Dermed fremstår sort ikke som rigtig sort. I gamle dage talte vi om screendoor-effekt, men det her er mere end en screendoor.

Pixeltætheden bør øges men udfordringen består i, at lysstyrken så falder en del. Den anden udfordring er naturligvis produktionsomkostningerne, men branchen forventer, at prisen kommer godt ned i løbet af dette årti. Det bliver spændende at følge.



Redigeret af Rasmus Larsen - 16-August-2022 kl. 09:49
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2022 kl. 07:07
Hvis man kan nøjes med en 65" OLED så synes jeg ikke man har behov for projektor. Billede kvalitet er meget bedre på OLED end projektor - og prisen er ikke så galt på 65". - Synes også tendensen er - og ofte set, at man skal have større og større tv,  det vil se for dominerende ud i en stue. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu