recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - I tvivl om investering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketI tvivl om investering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: I tvivl om investering
    Sendt: 10-December-2003 kl. 19:18

Hej,

jeg er stødt på denne side hvor der står en masse godt - men jeg er stadig i tvivl: Det startede med at jeg ville investere in en DVD recorder da videoen er røget en tur. Men efter at kigge lidt rundt er jeg blevet i tvivl om hvilket "setup" jeg skal vælge - håber nogen vil hjælpe.

1 Jeg overvejer den nye KISS DP-558 som har TV-tuner, harddisk og net-adgang. Men hvis jeg vil gemme ting på skiver må jeg investere i en DVD Brænder til pc'en. Men er der nogen idé i det setup?

2 OK, men hvis jeg laver et netværk derhjemme og så istedet får DP-500'eren (uden hdd) eller 508'eren (med hdd) der begge er uden TV Tuner, så kan jeg jo blot investere i et TV-kort til pc'en - og dermed spare nogle tusind!! Men er TV-kort ok til det, og hvilke kan anbefales!?

3 Sidst men ikke mindst så kan jeg jo bare "nøjes" med Panasonic DMR-E50 - den lyder ihvertfald som et godt køb.!!

Ak ja, 1'eren er den dyreste men giver det nemmeste setup, ikke? 2'eren er den mest komplicerede men lidt billigere - bliver man træt af ikke at kunne sidde i stuen og optage og er TV-kort ok? 3'eren er måske den foruftige - men der er jo ikke så meget optagetid hvis man er ude at rejse...

Nogle gode råd eller idéer

Mange tak

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2003 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af fcbayern fcbayern skrev:

1 Jeg overvejer den nye KISS DP-558 som har TV-tuner, harddisk og net-adgang. Men hvis jeg vil gemme ting på skiver må jeg investere i en DVD Brænder til pc'en. Men er der nogen idé i det setup?

Jeg har ikke set bekræftet endnu fra Kiss, om det rent faktisk bliver muligt at hente optagelserne over på en PC via software. Og hvis ja, om det vil kunne konverteres til DVD-Video formatet og brændes ud på en DVD.

Men måske andre her ved det?

Oprindeligt skrevet af fcbayern fcbayern skrev:

2 OK, men hvis jeg laver et netværk derhjemme og så istedet får DP-500'eren (uden hdd) eller 508'eren (med hdd) der begge er uden TV Tuner, så kan jeg jo blot investere i et TV-kort til pc'en - og dermed spare nogle tusind!! Men er TV-kort ok til det, og hvilke kan anbefales!?

Det kan vist godt være lidt af en tidskrævende process at få det optaget, konverteret til DivX og sendt over i Kiss'en. Selv om du sparer på Kiss modellerne, skal du formentlig sætte nogle penge af til TV-kort og ekstra harddisk plads.

Jeg ved ikke hvad der er in af tv-kort for tiden. Er Hauppauge stadig ok(?)  (Uanset, så husk dog at købe et med NICAM stereo)

Oprindeligt skrevet af fcbayern fcbayern skrev:

3 Sidst men ikke mindst så kan jeg jo bare "nøjes" med Panasonic DMR-E50 - den lyder ihvertfald som et godt køb.!!

Ja, det er en rigtig godt apparat til prisen.

Oprindeligt skrevet af fcbayern fcbayern skrev:

Ak ja, 1'eren er den dyreste men giver det nemmeste setup, ikke? 2'eren er den mest komplicerede men lidt billigere - bliver man træt af ikke at kunne sidde i stuen og optage og er TV-kort ok? 3'eren er måske den foruftige - men der er jo ikke så meget optagetid hvis man er ude at rejse...

Ja, din 1'er er nok det nemmeste setup.

Mht. 2, så kan man få fjernbetjeninger til PC'en. Men hvis der ikke er frit sigte imellem stuen og PC'en, skal der også nogle IR-repeatere (trådløs overførsel af fjernbetjeningssignaler) til. Alt i alt, så kan dette projekt godt gå hen og blive det dyreste inden det virker helt som du ønsker. Omvendt, er det sikkert sjovt at bygge Wink

Mht. 3'eren. Ja, der er ikke meget plads hvis du er ude og rejse.

Den mest fleksible recorder-løsning, ihvertfald den funktionalitet der kommer tættest på det de fleste efterspørger, fås faktisk først med de kombinerede HDD & DVD recordere som f.eks. Pioneer DVR-5100H eller Panasonic DMR-E100. Men de kombinerede recordere er jo stadig lidt dyre.

  /Lars

Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2003 kl. 22:52

Hej Lars,

tak for kommentarerne. Jeg må overveje det lidt endnu og gennemlæse det fremragende recordere.dk. De kombinerede maskiner er for dyre - budget er til 4-5.000

Men jeg glæder mig nu til at komme igang med noget af det. I øvrigt findes TV-kort der kan gemme i DivX - derfor ville det nemt kunne læses af KISS'en!!

Mht. DVD-RAM som anvendes i Panasonic'en - vurderes det til at være på vej frem eller på vej ud?? For hvis det er det første så kommer der nok flere og flere maskiner der kan læse dem...

/Fcbayern

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2003 kl. 23:13

Hej FcBayern

Jeg tør faktisk ikke rigtigt spå om DVD formaternes udvikling Confused, og jeg har heller ikke umiddelbart læst nogle troværdige vurderinger på området. Når folk udtaler sig, så er det mest efter egen overbevisning, hvad de selv bedst kan lide og har bedst erfaring med.

Men DVD-RAM er et meget specielt format, og det kræver en del at få et almindeligt DVD-drev eller DVD-afspiller til at læse det.

Da de kommende 2-lags DVD diske indenfor hhv. DVD-R og DVD+R formentlig vil overtage nysalget allerede i 2005-2006, og da DVD-RAM mister lidt af sin betydning allerede når apparaterne får harddisk, så tror jeg ikke udviklingen nødvendigvis vil gå mod en markant større udbredelse af DVD-RAM.

Men der vil da være masser af DVD-RAM optagere i omløb, også om 3 år. Næppe på vej ud, men måske mere status quo (procentvis). Hm, nu spår jeg jo aligevel!

  /Lars



Redigeret af Lars
Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2003 kl. 23:19

Ja, egentlig er den næstbedste fleksibilitet vel så på en KISS 558 - den komprimerer også til DivX - og de kan jo kopieres over på en pc (og cd el. dvd i dette format hvis man vil gemme...)

....jeg tænker videre

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2003 kl. 00:03

Hej FcBayern

Jeg vidste ikke at Kiss kunne konverte optagelserne til DivX.

Tag dog også kvaliteten med i tankerne. DVD giver en bedre kvalitet end DivX. Hvis det skal ende på en CD aligevel, så pyt, men at gå den vej over på DVD er ikke fremmende for slut-kvaliteten.

Men jeg glæder mig til at høre hvad Kiss DP-558 præcis kan med netværksporten og den medfølgende software, for som du selv er inde på så kan det måske være en genvej til stor fleksibilitet.

  /Lars

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2003 kl. 06:59
"

Ja, egentlig er den næstbedste fleksibilitet vel så på en KISS 558 - den komprimerer også til DivX - og de kan jo kopieres over på en pc (og cd el. dvd i dette format hvis man vil gemme...)

....jeg tænker videre "

Jeg har heller ikke set at Kiss har hævdet at 558 kan gemme i DivX format. Jeg tror kun den kan afspille dette format. Jeg er temmelig sikker på at den optager i MPEG-2 som alle andre.

Som Lars skriver, står der heller ikke noget om at man kan overføre fra 558 til computeren via netværk, kun at man overføre fra computer til 558 - men det da meget tænkeligt at man kan (det vill ihvertfald være dumt andet).

Mvh
Per Michael Knudsen

 

 

 

Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2003 kl. 07:14
ja - nu er jeg da også i tvivl om den kan optage i DivX - den kan den sikkert ikke. Men jeg glæder mig til en test af den
Til top
Tradestore Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2003 kl. 08:06

The KiSS DP-558 DVD Player has it all. It can offer playback of many different formats, from DVD, Video with DivX® 3.11, 4 and 5 and MPEG-4, or Audio with MP3, Standard Audio CDs and Ogg Vorbis, or Pictures with JPEG. You will also find on it all the features that has made the KiSS DP-500 famous with an Ethernet Connection in the back. If connected to a Broadband Internet Connection it will enable the user to play Internet Radio Station on his Player with WebRadio or enable the user to view or play his Audio/Video/Picture files from his PC with the user Friendly Software KiSS PC-Link. On top of these well known features, the KiSS DP-558 offers recording facilities, thanks to its TV Tuner, recording TV on its built-in Hard Drive will be as easy as it was done on VHS, with some major advantages such as very high sound quality, a sharp and clear image, no alteration of the content with time or easy content search. The KiSS DP-558 comes with an 80GB Hard Disk where the user can record TV programmes (average of 34 hours depending quality on settings) or store up to 117 good quality DivX® movies, easily accessible and downloadable on the Player’s Hard Disk from a PC. The KiSS DP-558 also comes complete with the standard CD/MP3, Ogg Vorbis, DivX®, XviD, CD-RW and DVD+-RW playback.

Det skulle gerne besvarer jeres spørgsmål.

Med venlig hilsen

Søren Hansen
Tradestore.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu