recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iCloud bliver dyrere - lukke og undgå beskeder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iCloud bliver dyrere - lukke og undgå beskeder.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iCloud bliver dyrere - lukke og undgå beskeder.
    Sendt: 15-August-2023 kl. 06:19
Hej.
Med min kones iPhone: Før abonnerede vi ikke på iCloud (eller havde måske den gratis version). Så fik hun hele tiden beskeder på telefonen om at der ikke var plads nok. Og hun gider ikke den slags beskeder på telefonen, så vi følte os tvunget til at opgradere. Men jeg var nødt til at opgradere helt op til 2 TB, for at beskederne stoppede.

Nu bliver iCloud jo dyrere, så jeg overvejer at nedgradere (hvad skal hun med 2 TB, når telefonen kun er på 512 GB og hun sikkert kun bruger en brøkdel af det), eller helt at lukke det. Men hvordan slipper man for beskederne om at der "ikke er plads nok på iCloud" (vel er der så), el.lign. beskeder, både på mail og på telefonen?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 06:27
2TB lyder noget i overkanten, hvis iPhonen er den eneste enhed, der bruger det.

Kig under Indstillinger > iCloud konto (i toppen) > iCloud og se, hvor meget iCloud-data der reelt benyttes.

På samme side, kan du længere nede kigge på iCloud Backup og se, om der evt. skulle ligge nogle gamle backups og fylder.

Men bruger hun over 200GB, er der kun to muligheder: Ryd op eller betal for 2TB.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 06:34
Ok - ja hvor meget hun reelt bruger kan vi selvfølgeligt nok nemt se på telefonen (eller ved at logge ind på iCloud på computeren). Men hvis man nedgraderer eller afmelder iCloud, hvordan undgår man så at få diverse beskeder om at der ikke er plads nok?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 06:40
Du får de beskeder, fordi du har iCloud Backup slået til samtidigt med, at der ikke er plads til at tage en backup.

Tjek hvad der ligger i iCloud og om noget af det kan slettes/deaktiveres.

Redigeret af lunddal - 15-August-2023 kl. 06:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 06:40
Ved at vælge, hvad der skal gemmes i iCloud.

Standard hedder 5. GB, hvilket jeg har klaret mig med i mange år.

Der findes tre priser på ekstra lagerplads, hvor 2TB er den dyreste.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 06:49
Ok - eller vel ved helt at afmelde iCloud. Nå men jeg må se, hvordan det ser ud, så ser vi.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 07:55
Hvis der er flere i husstanden der bruger iPhone, så kan fordelen jo også være at man laver familiedeling og alle så kan bruge af de 2 tb.

Ellers må du jo se om hun kan nøjes med 200 gb.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 07:58
Hvorfor afmelde icloud?

Der er da ganske nyttigt…..



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis der er flere i husstanden der bruger iPhone, så kan fordelen jo også være at man laver familiedeling og alle så kan bruge af de 2 tb.

Ellers må du jo se om hun kan nøjes med 200 gb.

Der er kun hende og mig og jeg bruger ikke iPhone.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor afmelde icloud?

Der er da ganske nyttigt…..

Klaus

Hvad er det nyttigt til? Udover selvfølgeligt muligheden for at få en backup af telefonen.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis der er flere i husstanden der bruger iPhone, så kan fordelen jo også være at man laver familiedeling og alle så kan bruge af de 2 tb.

Ellers må du jo se om hun kan nøjes med 200 gb.

Der er kun hende og mig og jeg bruger ikke iPhone.  Smile

Du går i indstillinger klikker på hendes navn og så iCloud, så kan du se hvor meget plads der bliver brugt.

Backup af selve enheden plejer ikke at fylde meget. Vi har familie deling. Og 5 enheder bruger 170 gb. De 100-110 gb er backup af vores billeder. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 08:07
Backup af telefon. Gemme kontakter og redigeredes på pc. Backup af indhold af diverse apps, gemme adgangskoder, kalender osv…..

Det er selvfølgelig lettere bare at slå det fra og være sur, frem for at bare bruge 5 minutter på at sætte sig ind i, hvad det er man har med at gøre!


Klaus



Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu