recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iCloud bliver dyrere - lukke og undgå beskeder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iCloud bliver dyrere - lukke og undgå beskeder.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 08:15
Der er sikkert nogle nyttige funktioner. Men jeg har ikke tid til at bruge for meget tid på hendes telefon. Og vi skal heller ikke betale for meget, for noget, der måske ikke er nødvendigt. Så der hvor det primært måske ville være nyttigt, er hvis det gør det nemmere at kopiere hendes nuværende telefon, med indhold, kontakter osv. til en ny telefon.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 09:15
afmeld du det bare, man kan sagtens undvære hvis man vil bruge lidt tid til at sætte sig ind i det.

Men da du hverken ønsker at bruge tid eller penge så kan det kun gå galt, medmindre der ikke ligger noget vigtigt på telefonen.

Husk at tage manual backup af dine ting, så hun ikke mister billeder, kontakter, dokumenter, generelle settings, passwords når hun mister sin telefon(kan blive stjålet, tabt/glemt/smadret)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 09:27
Jeg siger bare at jeg overvejer det.  Smile   Der er selvfølgeligt visse fordele ved at have en online backup af det hele. Vi tager ind imellem også manuel kopi af hendes billeder, til min computer, for at have dem tilgængelige og for at have en kopi af dem, så hun ind i mellem kan slette billeder fra telefonen.
Jeg kan jo også bare lade iCloud være som den er, det er jo selvfølgeligt det nemmeste og dyrt er det jo heller ikke. Men på den anden side set, så er der Netflix og så er der noget andet og noget 3.de, der alt sammen koster lidt hver måned. Så hvis hun kan nøjes med et mindre abonnement, uden at få beskeder hele tiden - så why not?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Der er sikkert nogle nyttige funktioner. Men jeg har ikke tid til at bruge for meget tid på hendes telefon.


Det havde taget kortere tid, end den tid, der er brugt i denne tråd.

Udover fotos, kan beskeder også gerne være en stor synder, hvis hun aldrig sletter.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 Det havde taget kortere tid, end den tid, der er brugt i denne tråd.

Udover fotos, kan beskeder også gerne være en stor synder, hvis hun aldrig sletter.

Måske det ville have taget kortere tid, men man skal jo starte et sted, når det er en platform og en funktion man ikke er vant til - og som jeg helt generelt slet ikke er interesseret i fordi jeg ikke selv vil bruge Apple. Smile 
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - eller vel ved helt at afmelde iCloud. Nå men jeg må se, hvordan det ser ud, så ser vi.  Smile
Jeg har hvergang jeg har fået ny iPhone villet slå iCloud fra. Men så kommer der en meddelelse om at jeg mister alle mine fotos, og hold nu fast! Der står jeg også mister alle mine fotos på mine enheder. Jeg mener det tangerer pengeafpresning fra Apple Dead
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 10:47
Det er da klart at hvis du betaler for en sky tjeneste og så stopper med at betale, så slettes dine billeder. 

Hvis du har billederne liggende på din telefon eller andre enheder og ikke i iCloud, så sker der naturligvis intet med dem.


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af TiXe TiXe skrev:

Det er da klart at hvis du betaler for en sky tjeneste og så stopper med at betale, så slettes dine billeder. 

Hvis du har billederne liggende på din telefon eller andre enheder og ikke i iCloud, så sker der naturligvis intet med dem.


Nej der er ingen betaling for 5 GB. Ønsker ikke backup i sky, da jeg bruger computer til det.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 13:11
Hvordan bruger du computer til backup af iPhone og er det en windows computer?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvordan bruger du computer til backup af iPhone og er det en windows computer?

Du kan bruge iTunes til backup, men hvis du ikke bryder dig om Apple, kan du i stedet bruge iMazing.


Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 13:22
Ja, iMazing har jeg liggende, så det kunne være en mulighed, hvis ikke jeg alligevel af andre årsager skal bruge iTunes til noget andet. Nej, jeg er ikke supervild med iTunes, men kan dog godt bruge det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvordan bruger du computer til backup af iPhone og er det en windows computer?

Billeder kopierer du ud af telefonen med stifinder.
Resten lader du en gratis 5GB iCloud klare.

Der er ingen grund til at gøre det mere besværligt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu