recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikea´s Sovebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIkea´s Sovebio

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 06:18
Rigtig godt arbejde og ser det super lækkert. Som prikken over i'et ville jeg have lavet en stjernehimmel i loftet med små dioder i forskellige størrelse rundt omkring.
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 09:24

Takker

Ja det kunne være frækt nok at lave sådan en stjernehimmel, men der er også en del arbejde i det.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

   (Jeg er magelig og vil have min Fatboy )

- Sidsel

Ham vil vi da gerne høre lidt mere om 

Tal pænt om min mand   - Som desuden også huserer herinde  - og var her før mig.

- Sidsel

Tihi, fik nogen andre associationer da du nævnte en fatboy



Vil jeg vide det?

- Og ja Anima, det tegner godt for store højtalere, herhjemme kommer der i hvert fald ingen små højtalere i stuen, skal man se film, skal det være med ordentlig lyd

- Sidsel

mnjah, det tror jeg ikke

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 16:28

super fedt soveværelse..  Viste det lige til konen selv og hendes ord var "det vil jeg også have.. Hvorfor har vi ikke sådan et soveværelse?"

Så et eller andet har du da gjort rigtigt :)

syntes selv at de sorte vægge og loft gør rigtig meget..

 

 

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 11:07
Tak skal du ha ;)
Ja det giver en dejlig hyggelig stemning med de sorte vægge og loft , sådan lidt hule stemning. Men det fungere også meget godt med den hvide ende væg og lærrede synes vi ,tror det lige gør at det ikke bliver alt for dystert. Faktisk var det lidt en tilfældighed at ende væggen blev hvid, jeg havde nemlig fået købt for lidt sort maling og butikkerne var lukket om fredagen (bededag) , så hvis mit blomster motiv nå at blive færdigt måtte jeg bare lade væggen forblive hvid. Held i uheld  for jeg tror ikke det var blevet så hyggeligt hvis væggen også havde været sort.
Til top
Monsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 18:18
Wauw, det ser godt ud. Må man spørge hvordan du har lavet lærredet?
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 22:07
Tak

"Lærred" er lavet på en gipsplade som er grundet med to gange alm. vægmaling derefter er det blevet slebet med et fin kornet sandpapir korn 300. Så har det fået to gange vægmaling der hedder "s 1000 n" i glans 7, hvor der er slebet efter det første lag. Det hele er malet med rulle, en af de fine ruller som giver lidt den samme overflade som skrælden på en appelsin.
Det fungere super, jeg har haft lærreds prøver fra lissau, quality screen oppe imod det, tog også nogle billede som jeg postet i en tråd, men kan ikke lige finde tråden. Og efter min mening var der ingen trivl om mit hjemmelavet var det bedste, både  hvad angår skarphed i billede, kontrast og farvekengivelse. Nogen vil helt sikkert sige , "ja den er god med dig", men jeg er egenlig også ligeglad, for jeg synes det fungere perfekt. Puls jeg har brugt et Quality screen lærred i et lille års tid før jeg lavet det andet hjemmelavet, så jeg har da et reference udgangspunkt.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:15

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Tak

"Lærred" er lavet på en gipsplade som er grundet med to gange alm. vægmaling derefter er det blevet slebet med et fin kornet sandpapir korn 300. Så har det fået to gange vægmaling der hedder "s 1000 n" i glans 7, hvor der er slebet efter det første lag. Det hele er malet med rulle, en af de fine ruller som giver lidt den samme overflade som skrælden på en appelsin.
Det fungere super, jeg har haft lærreds prøver fra lissau, quality screen oppe imod det, tog også nogle billede som jeg postet i en tråd, men kan ikke lige finde tråden. Og efter min mening var der ingen trivl om mit hjemmelavet var det bedste, både  hvad angår skarphed i billede, kontrast og farvekengivelse. Nogen vil helt sikkert sige , "ja den er god med dig", men jeg er egenlig også ligeglad, for jeg synes det fungere perfekt. Puls jeg har brugt et Quality screen lærred i et lille års tid før jeg lavet det andet hjemmelavet, så jeg har da et reference udgangspunkt.

Endnu et bevis på at bare fordi det koster mange penge så er det ikke det bedste.. Syntes igen det er en fed ide du har lavet..

hvad har du brugt at hvid maling til bagvæggen? kan se der er meget glans i..

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Endnu et bevis på at bare fordi det koster mange penge så er det ikke det bedste.. Syntes igen det er en fed ide du har lavet..

hvad har du brugt at hvid maling til bagvæggen? kan se der er meget glans i..


Ja lige præcis.

Jeg må indrømme jeg faktisk var meget overrasket over hvor godt mit DIY lærred gør det. 

Oprindeligt var planen var jeg ville købe et fastramme lærred for at udnytte rummet optimalt, da det ikke er så stort, og pga af det rullelærred jeg havde ikke kunne komme helt tæt til væggen pga. loftet er skråt, så jeg ville være nød til at hænge beslagene på væggen, hvilket gør lærred kommer til at hænge 13- 14 cm ud fra bagvæggen.
Men da vi lige havde købt ny bolig og flyttet osv. tænkte jeg at jeg lige ville prøve at lave det selv, indtil jeg fik lidt bedre råd. Jeg havde læst om nogle på h4a der havde brugt den type maling med held, så det måtte lige prøves. Nu har jeg droppet alle planer om fastramme lærred, det er spild af penge.
Jeg fandt lige at par billeder fra Lissau grey vs. mit DIY lærred, døm selv.

(pic.1, Lissau øverst, DIY nederst)



(pic.2, DIY venstre, Lissau grey højre)



Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 20:28
Mht. malingen på bagvæggen så er det bare en helt alm. vægmaling, glans 10 tror jeg nok
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:57
Super rå-hygge! Jeg har længe været vild med din/jeres sovebio. Det er bare så "out of the box". Lamp Jeg kunne godt finde på at lave noget lignende.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu