recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet hotspot på iPhone, til alm. bærbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet hotspot på iPhone, til alm. bærbar?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2023 kl. 09:06
Ja, både på min android telefon og på hendes iPhone, slukker den selv Internetdelingen, hvis den ikke har været i brug et stykke tid (10-20 minutter måske). Så hvis man vil bruge det igen, skal man ind og aktivere Internetdelingen / hotspot igen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er klart min anbefaling at du læser teksten, frem for bare at skimme den.

Apple har altså nogen gange nogle kryptiske måder at forklare ting på - eller rettere forsøge. Internetdeling er én dem og det er svært helt at gennemskue, hvad der foregår. Har selv en iPad der har brugt iPhone som forbindelse.
Der er det let at styre på Android ved at aktivere eller deaktivere Hotspot.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 06:09
Oprindeligt skrevet af Jorgen E Jorgen E skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er klart min anbefaling at du læser teksten, frem for bare at skimme den.

Apple har altså nogen gange nogle kryptiske måder at forklare ting på - eller rettere forsøge. Internetdeling er én dem og det er svært helt at gennemskue, hvad der foregår. Har selv en iPad der har brugt iPhone som forbindelse.
Der er det let at styre på Android ved at aktivere eller deaktivere Hotspot.

Jeg er enig. Jeg var ikke hjemme i lørdags og det er min fornemmelse at min kone ikke fik brugt sin iPhone som hotspot, selvom jeg havde forklaret hvordan hun skulle tænde for det. Og om aftenen da jeg kiggede, så selvom indstillingerne så rigtige ud så, så det ikke ud som om det virkede. Men på Android er det meget nemt at gennemskue, hvordan man skal sætte det til, tænde for det osv.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 06:28
Er det svært at gå ind i indstillinger -> internetdeling og slå øverste slider til eller fra?
Idet jeg bruger det tit (både til iPad og til pc, når jeg ikke har mit 4G modem ved hånden), har jeg det som regel altid slået til.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 29-Juni-2023 kl. 06:30
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 06:38
Nej selvfølgeligt ikke, når man først har fundet ud af at det er der det skal gøres. Men er der ikke også en ting mere man skal gøre lidt nedenunder det - eller måske kun til at begynde med. Men anyways det er (lidt) ligemeget nu, fordi vores nye 1000/100 bredbånd er kommet op at køre (kører ca. 920/120). Så det er fint nok.  :-)
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Jorgen E Jorgen E skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er klart min anbefaling at du læser teksten, frem for bare at skimme den.

Apple har altså nogen gange nogle kryptiske måder at forklare ting på - eller rettere forsøge. Internetdeling er én dem og det er svært helt at gennemskue, hvad der foregår. Har selv en iPad der har brugt iPhone som forbindelse.
Der er det let at styre på Android ved at aktivere eller deaktivere Hotspot.

Jeg er enig. Jeg var ikke hjemme i lørdags og det er min fornemmelse at min kone ikke fik brugt sin iPhone som hotspot, selvom jeg havde forklaret hvordan hun skulle tænde for det. Og om aftenen da jeg kiggede, så selvom indstillingerne så rigtige ud så, så det ikke ud som om det virkede. Men på Android er det meget nemt at gennemskue, hvordan man skal sætte det til, tænde for det osv.
Nej det er et spørgsmål om vane. Det hedder noget forskelligt, og begge navne er lige rigtige. Og Internetdeling/ Hotspot skal ikke stå åbent, for så kan andre logge på og bruge din forbindelse.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

....Og Internetdeling/ Hotspot skal ikke stå åbent, for så kan andre logge på og bruge din forbindelse.


Nej de kan da ej! Man har jo en kode på..
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

....Og Internetdeling/ Hotspot skal ikke stå åbent, for så kan andre logge på og bruge din forbindelse.


Nej de kan da ej! Man har jo en kode på..
Har man det når det går gennem tlf? Og hvad er det for en kode?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har man det når det går gennem tlf? Og hvad er det for en kode?


Den står på telefonen under internetdeling!

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2023 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Har man det når det går gennem tlf? Og hvad er det for en kode?

Ja, og du kan selv bestemme koden.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu