recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
bente theil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Internet
    Sendt: 03-Juli-2011 kl. 21:57
Jeg har kun brug for internet og med en rimelig hastighed.Har TDC via kabel. Jeg har opsagt telefoni hos TDC og så gælder opsigelsen også TV og Internet, det var jeg ikke klar over.

Det var kun fastnettelefonen jeg ikke ville have.
Tv her kan jeg bruge min antenne, så der er intet problem, men TDC sætter prisen op igen og igen.

Hvilken udbyder kan anbefales og kan jeg bruge TDC kabel eller skal det være trådløst?
jeg håber der er en der kan give et godt råd.
Hilsen Bente Theil
b.theil
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 22:14
Du mener internet igennem telefonstikket? Bortset fra TDC så leverer blandt andet Fullrate og Telenor internet på den måde. Jeg har selv kun gode erfaringer med fullrate, min farmor og farfar skiftede til dem fra TDC, for stort set det samme som de udelukkende gav for fastnettelefon hos TDC fik de hos fullrate vistnok 4mb internet og fri ip-telefoni til fastnetnumre.

Eneste leverandør af internet der sender signalet trådløst til dit hjem er såvidt jeg ved Skyline, dog opsætter de en antenne på muren på dit hus og trækker et kabel fra denne og ind til en router.
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 22:59
Skyline leverer også en indendørs "antenne",men det kan ikke anbefales,da du ikke opnår den hastighed som du forventer.
    carsten
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af bente theil bente theil skrev:

Jeg har kun brug for internet og med en rimelig hastighed.Har TDC via kabel. Jeg har opsagt telefoni hos TDC og så gælder opsigelsen også TV og Internet, det var jeg ikke klar over.

De er godtnok for underlige hos tdc. Min bror havde tv og internet hos tdc uden at have fastnettelefon, det gik helt fint, men da han så ville opsige sit tv abonnement insisterede tdc på at han ikke længere kunne have internet hos dem, så nu giver han sine internetpenge til telenor istedet når nu tdc ikke gider have dem.


Redigeret af strandvasker - 04-Juli-2011 kl. 08:29
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 10:56
 
 
Oprindeligt skrevet af bente theil bente theil skrev:

Har TDC via kabel. Jeg har opsagt telefoni hos TDC og så gælder opsigelsen også TV og Internet, det var jeg ikke klar over.

Det var kun fastnettelefonen jeg ikke ville have.
 
 Når man har internet via TDC, Telenor, Fullrate og andre som leverer via telefonnettet, så er der automatisk fastnettelefon forbindelse med i prisen, den koster kun extra hvis den bruges.
Har man internet via You See, er telefonforbindelsen gratis til alle fastnet, koster kun extra til mobil og udland.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 18:08
Øøh, sandhed med modifikationer: hvis man har internet via TDC, kræver det som minimum en tekniklinie. Jeg betaler ca 40kr/mdr. for sådan éen. Dertil kommer internetabbonomentet. Har ikke haft fastnet de sidste 7 år og det fungere fint.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Øøh, sandhed med modifikationer: hvis man har internet via TDC, kræver det som minimum en tekniklinie. Jeg betaler ca 40kr/mdr. for sådan éen. Dertil kommer internetabbonomentet. Har ikke haft fastnet de sidste 7 år og det fungere fint.


End ikke TDC selv kræver i dag fastnet abonnement for at levere ADSL, og typisk smider udbyderne IP telefoni oveni internetforbindelsen (selv TDC gør dette).

Det er korrekt at TDC tidligere krævede en bærelinje i visse situationer, men det gælder ikke længere. Måske opkræver de stadig beløbet på deres gamle abonnementer, men så må du kunne skifte til en nyt uden dette krav (eller overtale TDC til at droppe deres 40 kr/måned afgift).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 01:48
Mobil bredbånd?

/B
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når man har internet via TDC, Telenor, Fullrate og andre som leverer via telefonnettet, så er der automatisk fastnettelefon forbindelse med i prisen, den koster kun extra hvis den bruges.

Jeg får mit internet fra telenor gennem telefonstikket, men jeg har ikke fastnettelefon.


Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 09:04
Nu ved jeg ikke om det er en mulighed hvor du bor, men det bedste jeg har gjort var at få fibernet. Det rykker virkeligt at have høj upload også, og så er det det eneste produkt jeg kender der oftest leverer mere end lovet. Jeg betaler vistnok for 20/20 (jeg tror ikke du kan bestille mindre end 30/30 i dag), men når nettet er ledigt kører det bare hurtigere. Lige nu har jeg f.eks. cirka 40/50... Da jeg havde 20 mbit download hos stofa, gav det i praksis 15-16 stykker max, med langsom upload.

Til gengæld er jeg ikke imponeret over deres TV tilbud.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
 Når man har internet via TDC, Telenor, Fullrate og andre som leverer via telefonnettet, så er der automatisk fastnettelefon forbindelse med i prisen, den koster kun extra hvis den bruges.
Har man internet via You See, er telefonforbindelsen gratis til alle fastnet, koster kun extra til mobil og udland.


Der er ikke partout telefon med fordi man har internet fra de nævnte selskaber.
Ligeledes er din oplysning om yousee også 100% forkert - det kan man læse på selskabets hjemmeside.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:42
 
 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når man har internet via TDC, Telenor, Fullrate og andre som leverer via telefonnettet, så er der automatisk fastnettelefon forbindelse med i prisen, den koster kun extra hvis den bruges.

Jeg får mit internet fra telenor gennem telefonstikket, men jeg har ikke fastnettelefon.
 
 Det behøver du jo heller ikke, men der er  tilslutning på modemmet til en telefon. Den kan man så vælge at bruge eller ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu