recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når man har internet via TDC, Telenor, Fullrate og andre som leverer via telefonnettet, så er der automatisk fastnettelefon forbindelse med i prisen, den koster kun extra hvis den bruges.

Jeg får mit internet fra telenor gennem telefonstikket, men jeg har ikke fastnettelefon.
 
 Det behøver du jo heller ikke, men der er  tilslutning på modemmet til en telefon. Den kan man så vælge at bruge eller ikke.


Jamen så er det jo IP-telefoni du taler om, det går altså normalt ikke under begrebet fastnettelefon.


Redigeret af db89 - 05-Juli-2011 kl. 10:49
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 11:12
 
 Der er da vel ingen der bruger en telefon på anden vis når man har en internetforbindelse, end via modemmet. Der koster den jo kun når den bruges. Vi bruger den kun til udenlandsopkald, ellers ikke, det er alt for dyrt fra mobilen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bente theil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 23:03
Tak for al jeres hjælp.der er jo mange forskellige meninger, men måske er det hvad man forhandler sig til hos TDC. Jeg har nu valgt Telenord.
Hilsen Bente Theil 
b.theil
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af bente theil bente theil skrev:

Tak for al jeres hjælp.der er jo mange forskellige meninger, men måske er det hvad man forhandler sig til hos TDC. Jeg har nu valgt Telenord.


Stakkel.

For de kom til at hedde telenor (eller tele-no-r som det hedder i in omgangskreds) hed de sonofon. Dem havde jeg internet fra, det får jeg ikke igen
http://moppe.dk/sononews.html

Desværre må jeg trækkes med dem som mobilselskab via mit arbejde......

Jeg håber da for dig at de kører deres internet del bedre end mobildelen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 13:32
db89
Telefon via Internet IP, er vel en slags fastnet telefoni, det er jo ikke alle som har trådløs Internet forbindelse. Wink  Det er vel bl.a. derfor man kan tale ubegrænset fra en sådan forbindelse, til andre fastnet forbindelser, mon ikke  Embarrassed


Redigeret af moho - 06-Juli-2011 kl. 13:34
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Jeg får mit internet fra telenor gennem telefonstikket, men jeg har ikke fastnettelefon.
 
 Det behøver du jo heller ikke, men der er  tilslutning på modemmet til en telefon. Den kan man så vælge at bruge eller ikke.

Hvilket af stikkene på min Zyxel 660 router (http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/router/prestige-660r-d1/index.aspx) mener du jeg bør sætte min telefon til?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

For de kom til at hedde telenor (eller tele-no-r som det hedder i in omgangskreds) hed de sonofon. Dem havde jeg internet fra, det får jeg ikke igen
http://moppe.dk/sononews.html

Den go'e gamle med nyhedsgrupper og udbydere der er komplet ligeglade. Jeg er også gammel newsgroupjunkie og hyggede mig gevaldigt med at have cybercity som udbyder og høre tdc kunderne rase over manglende nyhedsgrupper, manglende indlæg og en komplet ligeglad support.

Sonofon blev til telenor og senere opkøbte telenor så cybercity, så spørgsmålet er om driften idag er "gammel sonofon stil" eller "gammel cybercity stil"?

Personligt har jeg været tilfreds cybercity kunde i 10-15 år efterhånden, de sidste par år har det dog heddet telenor.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Jeg får mit internet fra telenor gennem telefonstikket, men jeg har ikke fastnettelefon.
 
 Det behøver du jo heller ikke, men der er  tilslutning på modemmet til en telefon. Den kan man så vælge at bruge eller ikke.

Hvilket af stikkene på min Zyxel 660 router (http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/router/prestige-660r-d1/index.aspx) mener du jeg bør sætte min telefon til?
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 00:28
Bare for at være med vognen
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan du se i denne vejledning. http://www.telenor.dk/Images/zyxel_660r_d1_rp1_gds_tcm69-68060_tcm69-89990.pdf

Jeg fik ikke nogen splitter med, så jeg gætter på der ikke er splejset noget telefonsignal ind sammen med mit internetsignal i krydsfeltet i den anden ende. Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at telefonsignalet ligger i kablet hjem til mig og min router bare magter at ignorere det, men når nu jeg har købt en løsning uden mulighed for at sætte telefonen til skulle det undre mig at telenor alligevel reserverer et telefonnummer til mig og sender telefonsignal til mig, vel vidende at jeg ikke kan bruge det til noget.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

End ikke TDC selv kræver i dag fastnet abonnement for at levere ADSL, og typisk smider udbyderne IP telefoni oveni internetforbindelsen (selv TDC gør dette).

Det er korrekt at TDC tidligere krævede en bærelinje i visse situationer, men det gælder ikke længere. Måske opkræver de stadig beløbet på deres gamle abonnementer, men så må du kunne skifte til en nyt uden dette krav (eller overtale TDC til at droppe deres 40 kr/måned afgift).
Jeg blander mig lige..
 
Er det korrekt forstået, at jeg på ingen måde pålægges ekstra omkostning ved kun at beholde min internet hos TDC (grundet bedre service betingelser ved fejl på linie).. og kan lukke hele telefon delen og spare vel nok 130kr pr. måned (før rabat?)..
 
Den var godt nok gået forbi min næse.. rigtig god info.. som må checkes mandag..
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Jeg får mit internet fra telenor gennem telefonstikket, men jeg har ikke fastnettelefon.
 
 Det behøver du jo heller ikke, men der er  tilslutning på modemmet til en telefon. Den kan man så vælge at bruge eller ikke.

Hvilket af stikkene på min Zyxel 660 router (http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/router/prestige-660r-d1/index.aspx) mener du jeg bør sætte min telefon til?
 
Der er jo netop ikke stik til ip-telefon på hans router!

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu