recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInternet

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Jeg får mit internet fra telenor gennem telefonstikket, men jeg har ikke fastnettelefon.
 
 Det behøver du jo heller ikke, men der er  tilslutning på modemmet til en telefon. Den kan man så vælge at bruge eller ikke.

Hvilket af stikkene på min Zyxel 660 router (http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/router/prestige-660r-d1/index.aspx) mener du jeg bør sætte min telefon til?
 
Der er jo netop ikke stik til ip-telefon på hans router!




Er du nu sikker?

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 11:40
 
 Det er der når den dertil hørende splitter anvendes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er der når den dertil hørende splitter anvendes.


Er det på splitteren, eller modemmet at stikket findes?

Hvis man nu kun har internet fra udbyderen, tror du så at der følger en splitter med?




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 12:20
 
 Som det ses, så er det på splitteren at telefonen tilsluttes. Jeg kender ingen der har Telenor, og som kun har Internet, der er telefon med. Som også der er på Fullrate som jeg har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Som det ses, så er det på splitteren at telefonen tilsluttes. Jeg kender ingen der har Telenor, og som kun har Internet, der er telefon med. Som også der er på Fullrate som jeg har.

Ja, men splitteren er til fastnettelefon, ikke VOIP.
Venlig hilsen
KB
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Som det ses, så er det på splitteren at telefonen tilsluttes. Jeg kender ingen der har Telenor, og som kun har Internet, der er telefon med. Som også der er på Fullrate som jeg har.
Det kommer da an på hvad man vælger.
Iflg. den første side ved køb af internet hos Telenor, kan man vælge mellem ingen, lille eller stor telefoni forbindelse: Telenor
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 13:59
 
 
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja, men splitteren er til fastnettelefon, ikke VOIP.
 
 Uanset hvad, så kan der foretages og modtages opkald. Så er det i den forbindelse ikke lige meget om det er det ene eller det andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Ja, men splitteren er til fastnettelefon, ikke VOIP.




 

 Uanset hvad, så kan der foretages og modtages opkald. Så er det i den forbindelse ikke lige meget om det er det ene eller det andet.


Nej, det er ikke lige meget. Der er en forskel i prisen på omkring 130 kr. om måneden.

Redigeret af Brixen - 10-Juli-2011 kl. 14:04
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Som det ses, så er det på splitteren at telefonen tilsluttes.


Hvorfor skriver du så at det er modemmet den skal tilsluttes?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Som det ses, så er det på splitteren at telefonen tilsluttes. Jeg kender ingen der har Telenor, og som kun har Internet, der er telefon med. Som også der er på Fullrate som jeg har.

Nu kender du så mig.

På min forrige bopæl havde jeg en splitter fordi jeg havde haft tdc internet og fastnettelefon. Jeg skiftede til cybercity og nedlagde min fastnettelefon og spurgte jeg specifikt til om jeg skulle fjerne splitteren eller lade den sidde. Svaret var at jeg bare kunne lade den sidde, men at den ikke gjorde nogen forskel når nu jeg ikke havde fastnettelefoni længere. Da jeg for et par år siden flyttede til min nuværende bopæl fik jeg en pakke af telenor uden splitter og uden fastnettelefoni.

Jeg har telenor, jeg har ingen splitter og det fremgår ikke af min regning at jeg skulle have et skjult telefonnummer. Det skulle som sagt undre mig meget hvis telenor så alligevel vælger at reservere et telefonnummer til mig og insisterer på at oprette fastnettelefoni til mig når nu jeg ikke har mulighed for at tilslutte et telefon, men jeg kan da ikke udelukke det.

Hvis du kigger på telenor's udvalg kan du se at telefoni er et gratis tilvalg til bredbånd, jeg har så valgt ikke at vælge det til da jeg ikke har noget at bruge det til.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

End ikke TDC selv kræver i dag fastnet abonnement for at levere ADSL, og typisk smider udbyderne IP telefoni oveni internetforbindelsen (selv TDC gør dette).

Det er korrekt at TDC tidligere krævede en bærelinje i visse situationer, men det gælder ikke længere. Måske opkræver de stadig beløbet på deres gamle abonnementer, men så må du kunne skifte til en nyt uden dette krav (eller overtale TDC til at droppe deres 40 kr/måned afgift).
Jeg blander mig lige..
 
Er det korrekt forstået, at jeg på ingen måde pålægges ekstra omkostning ved kun at beholde min internet hos TDC (grundet bedre service betingelser ved fejl på linie).. og kan lukke hele telefon delen og spare vel nok 130kr pr. måned (før rabat?)..
 
Den var godt nok gået forbi min næse.. rigtig god info.. som må checkes mandag..


I dag er der ingen som kræver fastnet/bærelinje, ikke engang TDC på nye forbindelser. TDC er endda helt er holdt op med at sælge ren ADSL til private (de bundler med IP telefoni).

Det kan godt være at TDC stadig opkræver bærelinje afgift af gamle forbindelser, men det må være nemt at overtale TDC til at droppe den ide. Skift fra TDC til TDC.... eller til en af deres konkurrenter, eller en re-seller af TDC forbindelser (Unotel gør det stadig, samme koncept som Telmore tidligere).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis man nu kun har internet fra udbyderen, tror du så at der følger en splitter med?


Der er situationer hvor du har brug for ADSL filtre (splittere) selv om der ikke er en fastnetforbindelse.

Hvis du vil have IP telefon i alle telefonstik, og hvis du ikke har et KAP stik, kan du sende sende IP telefonbindelsen (output fra RJ11 stikket på router eller VoIP adapter) tilbage i telefonnettet, og da den så bliver blandet med dit ADSL, skal der være splittere (mikrofiltre) på alle telefonstik.

Telenor anbefaler denne opsætning til deres VoIP kunder. Jeg var ellers ved at overbevise mine forældre, der ikke har et KAP stik, om at de måtte nøjes med et telefonstik hvis de gik over til VoIP hos Telenor, med der tog jeg fejl.. Jeg synes det lyder som en fuskerløsning (du sender dit IP telefon tilbage mod centralen), men det virker.

P.S. Er du også hoppet med på den grønne bølge?


Redigeret af JesperLund - 10-Juli-2011 kl. 17:34
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu